کد خبر 1158364
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
بورس نمایه

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس امروز از ۱۶۲۰۰ میلیارد تومان عبور کرد و شاخص کل بورس بیش از ۲۷۰۰ واحد از ارزش خود را از دست داد و به ۱ میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار امروز با عرضه سهام نمادهای شاخص‌ساز آغاز شد و اگرچه در نیمه دوم بازار تقاضا برای سهام افزایش یافت اما در نهایت شاخص کل با افت بیش از ۲۷۰۰ واحدی به ۱ میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید. اقبال سهامداران امروز به گروه‌های کوچک بازار بود به طوری که شاخص هم‌وزن ۴۵۰۰ واحد به ارزش خود اضافه کرد و به ۴۵۲ هزار واحد رسید. امروز در بازار نزدیک به ۱۳ میلیارد سهم معامله شد و ارزش معاملات امروز بازار بیش از ۱۶۲۰۰ میلیارد تومان بود.

بیشتر بخوانید:

ارزش روز سهام عدالت، دارایکم و پالایشی یکم +جدول

در میان صنایع گروه خودرو بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد. در این گروه ۲ میلیارد و ۷۳۲ میلیون سهم به ارزش ۱۲۷۴ میلیارد تومان جابجا شد. نمادهای بانکی با جابجایی ۱ میلیارد و ۹۸۱ میلیون سهم بعد از خودرو پرحجم ترین گروه بازار بودند و پس از آن اقبال سهامداران به فلزات اساسی باعث جابجایی ۴۴۳ میلیون و ۸۴۲ هزار سهم در این گروه شد. گروه فلزات اساسی بعد از گروه خودرو بیشترین ارزش معاملات با بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان را ثبت کرد و پس از آن گروه بانکی با بیش از ۸۶۰ میلیارد تومان سومین گروه به لحاظ ارزش معاملات بازار بودند.

در میان نمادها نیز بیشترین حجم معاملات از آن نماد «خودرو» بود. در این نماد بیش از ۱ میلیارد سهم به ارزش بیش از ۳۵۸ میلیارد تومان جابجا شد. همچنین نماد «کاما» بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. در این نماد ۲۳۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵۰۱ میلیارد تومان جایجا شد.

بازار بورس امروز شاهد ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار معامله بود و در این معاملات ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات بازار بورس نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان بود. نمادهای شستا، خودرو، فولاد و شپنا بیشترین تاثیر منفی و نمادهای فخوز و رمپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

در بازار فرابورس نیز امروز ۷۳۳ هزار و ۸۳۶ معامله انجام شد و در این معاملات ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات فرابورس نیز از ۵۵۰۰ میلیارد تومان عبور کرد. نمادهای مارون، بپاس، میدکو و زاگرس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا و دی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند. شاخص فرابورس امروز با ۲۵۵ واحد افزایش به ۱۹ هزار و ۹۴۴ واحد رسید.

منبع:بااقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس