تشکیل کارگروه در آمریکا برای پیگری حملات سایبری

رئیس کارکنان کاخ سفید در دولت احتمالی نامزد حزب دموکرات، گفت چیزی بیشتر از تحریم در انتظار عاملان حملات سایبری اخیر به آمریکا است.

به گزارش مشرق، در حالی که به اذعان مقامات آمریکایی حملات سایبری اخیر به زیرساخت‌های نرم‌افزاری و شبکه‌های دولتی این کشور آسیب جدی وارد کرده و هنوز هم ادامه دارد، رئیس کارکنان کاخ سفید «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به تهدید عاملان این حملات پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بزرگ‌ترین هک‌های تاریخ

«ران کلاین» گزینه بایدن برای تصدی سمت ریاست کارکنان کاخ سفید بامداد دوشنبه در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌سی» گفت واکنش بایدن به حملات سایبری اخیر چیزی بیش از تحریم عاملان آنها خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

روسیه عامل حملات هکری اخیر است

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کلاین  با بیان اینکه بایدن در حال تدوین راه‌هایی است تا هکرهای احتمالا روسی را عقب براند، اظهار داشت: «فقط تحریم‌ها نخواهد بود. گام‌ها و چیزهایی است که می‌توانیم برای تضعیف توانمندی‌های بازیگران خارجی برای دخیل شدن در چنین حملاتی انجام دهیم».

بیشتر بخوانید:

واکنش پوتین به اتهام حملات سایبری روسیه علیه آمریکا

وی با بیان اینکه موارد نامشخص بسیاری درباره حملات سایبری اخیر به زیرساخت‌های آمریکا وجود دارد، گفت: «هنوز سوالات زیادی درباره مقصود، ماهیت و دامنه این حملات بی‌پاسخ مانده است».

رویترز همچنین به نقل از منابع مطلع نوشت که گزینه‌های دولت احتمالی بایدن برای تنبیه مسکو به دلیل نقش ادعایی در این حملات سایبری، شامل جرائم مالی و حملات سایبری تلافی‌جویانه علیه شبکه‌های روسیه خواهد بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هکرها از نرم‌افزار تولید شده توسط یک شرکت مدیریت شبکه به نام «سولار ویندز» که در تگزاس مستقر است، استفاده کردند تا بدون شناسایی شدن حملات، به شبکه‌های شرکت‌های مختلف نفوذ کنند.

پیش از این، «جان اولیوت» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا شامگاه شنبه گفته بود که واشنگتن پاسخ مناسبی به عاملان حملات سایبری اخیر به شبکه‌های دولتی این کشور خواهد داد.

این در حالی است که بعد از نهادها و سازمان‌های مختلف آمریکایی از جمله وزارتخانه‌های خزانه‌داری، خارجه، تجارت، امنیت داخلی و سازمان امنیت ملی هسته‌ای این کشور که طی روزهای اخیر هدف حملات سایبری سنگین قرار گرفتند، شرکت فناوری و نرم‌افزاری «مایکروسافت» نیز از این حملات در امان نماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس