رئیس پلیس تهران: تکرار جرم باعث تشدید مجازات می‌شود/نیاز به قانون جدید نیست

رئیس پلیس تهران گفت: قانون می‌گوید تکرار جرم توسط مجرم باعث تشدید مجازات می‌شود. نیازی به تصویب قانون جدید نیست.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی درباره بازداشت برخی از مجرمان و ارتکاب جرم چندین باره آنها پس از سپری کردن دوران حبس و الزام بازدارنده بودن جرایم، اظهار کرد: ما اصلاً نیاز به قانون جدید نداریم، قانون اذعان و اشاره دارد که مجازاتها برای فردی که به طور متعدد دچار جرم شود، به مراتب سخت‌تر و سنگین‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

حکم جالب قاضی مازندرانی برای ضاربان گردشگر آلمانی +حکم دادگاه

رئیس پلیس تهران در پاسخ به این سؤال که آیا پلیس فقط در پرونده‌هایی که شاکی آنها افراد مشهور هستند یا پس از انتشار فیلمهای وقوع جرم مخصوصاً جرایم خشن در فضای مجازی، به دنبال کشف پرونده و بازداشت متهمان می‌رود، گفت: افراد مشهور و معروف برای ما قابل احترام هستند اما حتماً به تمام افراد از جمله افراد مشهور و معمولی احترام می‌گذاریم یعنی پی‌جویی جرم از لحظه اطلاع پلیس از وقوع آن شروع می‌شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: به طور مثال در پرونده‌ای که زورگیران از دو خانم در محدوده نواب زورگیری کردند، پیش از انتشار تصاویر آن در فضای مجازی، اقدامات خود و پی‌جویی از کلانتری را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه تلاشمان بر این است فاصله بین وقوع و کشف جرم را کوتاه‌تر کنیم، متذکر شد: در پی این هستیم که با سرعت بیشتری بتوانیم متهمان را بازداشت کنیم.

رحیمی متذکر شد: البته برخی از جرایم در مدت زمان کوتاه و حتی چند ساعت پس از وقوع کشف شده و کشف برخی از جرایم نیز زمان بیشتری می‌برد که این طبیعی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: تمام شکات برای ما محترم هستند و تأکید کردیم در رسیدگی به پرونده‌هایی که شاکی آن فردی عادی و ناشناس یا فردی مشهور و معروف است، تفاوتی وجود نداشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد GB ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 1
    فرماندهان محترم پليس يه فكر اساسي راجع به دستفروشان مترو تهران بكنيد كه آرامش و آسايش مسافرين رو گرفتن و هر روز شاهد رفتارهاي ناشايست، فحاشي، و گاها" تهديد مسافرين و نزاع با آنها هستيم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس