به گزارش مشرق، علی دارابی، معاون امور استان‌های صدا و سیما به مناسبت "شب یلدا" در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

ایرانیان در آیین ها، سنت ها و مناسک در زمره ملت ها و تمدن های پیشتاز بوده اند.

"شب یلدا" یک نمونه از آن است . شبی که "بلندترین شب سال" و نشانه ای از پایان تاریکی و آغاز روشنایی و "امید به آینده" را در میان ما حکایت می کند. فراتر از این اندیشه شب یلدا بیانگر "همدلی، تکریم بزرگان، مهرورزی" و در یک کلام "همبستگی اجتماعی" است و ما با همین آیین ها و مناسبت ها قرن ها است زندگی کرده ایم، با محرم و رمضان با نوروز و یلدا و ... حافظ، شاهنامه، کلیله و دمنه، مفاتیح الجنان ... را از کودکی در همین مناسبت ها از والدین و بزرگان خود آموخته ایم و نسل به نسل به آیندگان سپرده ایم.

اما امسال ویروس همه گیر و جهان گیر کرونا سایه منحوس خود را بر "دورهمی" و "دیدار با والدین و بزرگان" انداخته است. از سوی دیگر گرانی ها وضعیت معیشت مردم را خراب کرده است که همچنان همت خیرین و نیکوکاران عزیز و نهادهای مسئول در کشور برای "همدلی و کمک" را می طلبد.

شب یلدا امسال با "میلاد با سعادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب کبری (س) تقارن دارد. و بدین واسطه روز "پرستار" در ایران نامیده شده است. با تبریک و تهنیت این مناسبت یاد بیش از ۲۰۰ نفر از شهدای کادر سلامت، پزشکی و پرستاری که در راه انجام وظیفه بدلیل کرونا به شهادت رسیدند را گرامی میداریم. و قدردان زحمات ، ایثارگری و تلاش های آنان هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • م. ر. ح. IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    شب يلدايى كه صدا و سيما در همه برنامه هايش پر كرده اخرين يلداى قرن در حاليكه سال ديگر ١٤٠٠ اخرين سال قرن حاضر خواهد بود و روز يكم فروردين 1401 آغاز قرن بعدى است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس