کمکهای مومنانه یلدایی به یاد حاج قاسم/ازهمکاری 2400 مسجد تا آموزش ۵ هزارغربالگر بسیجی در طرح شهیدسلیمانی - کراپ‌شده

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین از دوم آذرماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور تا کنون به اجرا درآمده است.

به گزارش مشرق، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد»، دستورات فرماندهی‌ کل سپاه و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود. طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین از دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

امروز شنبه ۲۹ آذرماه نیز طرح شهید سلیمانی در بسیاری از شهرها و روستاها در سراسر کشور اجرا شد که در ادامه، بخش‌هایی از این حرکت مردمی را مرور می‌کنیم.

غربالگری ۱۳۰ هزار نفر از مردم مشگین‌شهر

اکبر صمدی، فرماندار مشگین شهر در رابطه با اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: تاکنون ۱۳۰ هزار نفر در شهرستان مشگین‌شهر غربالگری شده‌اند که حدود ۸۵ درصد کل جمعیت این شهرستان را شامل می‌شود.

فرماندار مشگین‌شهر بیان داشت: بیمارانی که تست کرونا آنان مثبت بود در منازل قرنطینه شده و هتل ساوالان و سالن صالحین سپاه نیز برای طی دوره نقاهت بیماران مرخص شده از بیمارستان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان مشگین‌شهر از ۲۰ نفر به زیر ۱۰ نفر کاهش یافته است و برابر آخرین گزارش اعلام شده، تعداد بیماران بستری در هفته گذشته ۳۷ نفر اعلام شده است.

صمدی ادامه داد: شهرستان مشگین‌شهر زودتر از دیگر شهرستان‌ها از قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داد که مرهون تلاش و مجاهدت کادر سلامت شهرستان، مشارکت مردم، همکاری بسیجیان، اصناف و ادارات است.

 در اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان مشگین‌شهر، ۲ هزار و۴۲۸ بسیجی مشارکت داشتند.

غربالگری بیش از ۳۳ هزار خانوار گچسارانی در طرح شهید سلیمانی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران، سیدعلی اصغر نورایی اظهار کرد:  از آغاز  طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی در گچساران  تاکنون ۳۳هزار و ۶۶۱خانوار در مناطق مختلف این شهرستان غربالگری کرونا شدند.

وی ادامه داد: ۴۶۵ تیم ۲ نفره در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در این شهرستان کار مراقبت و رصد اولیه را انجام می دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران گفت: هم اکنون تیم رصد با ۲عضو در قالب ۴۰خانوار تشکیل شده که  وضعیت خانواده ها را  بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌دهند و به صورت شبانه روز خانوارها را رصد می‌کنند.

نورایی نسب عنوان کرد:از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی  تاکنون پنج هزار و ۹۳ سالمند در معرض خطر کرونا و چهار هزار و ۸۷۴  نفر دارای بیمار زمینه ای در شهرستان  شناسایی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران ادامه داد: در طرح محله محور۶۴ تیم حمایتی تشکیل شده که این تیم از افراد آسیب پذیر از نظر اقتصادی، بیماری های خاص و غیرواگیر را شناسایی و بین این افراد  بسته های معیشتی و بهداشتی توزیع می‌شود.

نورایی نسب عنوان کرد: تاکنون در این طرح ۱۷۵ نفر شناسایی و به آنها بسته معیشتی پرداخت شد.

توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی توسط بسیج کارگری آذربایجان‌شرقی

حبیب دباغی، مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان آذربایجان‌شرقی گفت: در ادامه رزمایش کمک‌های مومنانه به منظور تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و اقلام معیشتی خانوارهای نیازمند به ویژه خانواده‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا معیشت آنها تحت تأثیر قرار گرفته است؛ طرح بزرگ شهید سلیمانی در استان اجرا می‌شود.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان آذربایجان شرقی از توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی همزمان با ولادت حضرت زینب کبری (س) در بین کارگران کارخانجات و واحدهای تولیدی استان با ارزش ریالی بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

توزیع ۱۳۰۰ بسته کمک معیشتی بین نیازمندان شهرستان برخوار

محسن ضیایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۳۱۰ بسته معیشتی برای نیازمندان شهرستان برخوار تأمین و توزیع شده است.

ضیایی با بیان اینکه تأمین بسته‌های معیشتی برای روحانیون مدارس در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: برای این امر برای آن دسته از روحانیونی که در مدارس شهرستان اقامه نماز داشتند و بیکار شده‌اند ۵۰ بسته معیشتی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان تأمین و توزیع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: همچنین در قالب طرح شهید سلیمانی نیز در زمینه اقلام بهداشتی سه هزار ماسک تهیه و در طرح حافظان سلامت محلات توزیع شده است.

کمک مومنانه یلدایی موقوفات به ۵۰۰ نیازمند قائم‌شهری

علی فتحی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم‌شهر گفت: در راستای طرح شهید سلیمانی و به‌مناسبت شب یلدا ۵۰۰ بسته کمک معیشتی ویژه شب یلدا تهیه و بین نیازمندان این شهرستان در حال توزیع است.

وی ارزش هر بسته یلدای مومنانه را ۳۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این بسته‌ها شامل آجیل، انواع میوه ماننده انار، شیرینی‌های محلی شب یلدا و مواد غذایی است می‌شود که به خانواده‌های مستمند شهرستان قائم‌شهر اهدا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم‌شهر خاطرنشان کرد: رویکرد موقوفات خیرخواهی و کمک به نیازمندان است و در زمان شیوع ویروس کرونا طی ده‌ها مرحله بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع شده و این نشان دهنده این است که پرداخت اجاره‌بها موقوفات توسط مردم مستقیم در مسیر محرومیت‌زدایی و دستگیری از نیازمندان هزینه خواهد شد.

فعالیت ۲۵۳ نفر از بسیجیان و کادر درمان در طرح شهید سلیمانی فریدونکنار

محمد برمر، فرمانده بسیج ناحیه فریدونکنار با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی طرحی محله محور است که با شناسایی افراد ناقل و مبتلا می‌تواند در جلوگیری از کرونا ویروس تاثیرگذار باشد.

فرمانده بسیج ناحیه فریدونکنار با بیان اینکه اقدامات در طرح شهید سلیمانی به صورت نقطه‌ای، متمرکز در خانواده، محله و منطقه صورت می‌گیرد، اضافه کرد: تیم اول وظیفه رصد و شناسایی بیمار، تیم دوم مراقبت و خدمات تخصصی به بیمار، تیم سوم وظیفه اعطای کمک مومنانه اعم از بهداشتی و معیشتی و تیم چهارم وظیفه حضور و نظارت بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن مختلف را بر عهده دارد.

وی افزود: تاکنون ۱۳۰ نفر نیروی بسیجی و ۱۲۳ نفر از شبکه بهداشت در این طرح به کارگیری شده اند.

۲۴۰۰ مسجد زیر پوشش طرح سردار سلیمانی قرار گرفتند

محسن ذاکریان،  مسئول بسیج جامعه پزشکی مشهد در رابطه با طرح شهید سلیمانی گفت: این طرح در کل استان به صورت محله محور و با محوریت مساجد، پیاده شده است و تاکنون حدود۲۴۰۰ مسجد در مجموعه مشهد و شهرستان ها در حال اجرای این طرح هستند.

وی با بیان اینکه تیم های مستقر در مساجد وظایف متعددی دارند که از آن جمله می توان به اطلاع رسانی، بیماریابی محله محور، رسیدگی به بیماران(رسیدگی جسمی، پیگیری نیاز به خدمات پزشکی و پرستاری و آموزش و رفع موانع آنها برای درخانه ماندن) اشاره کرد، بیان کرد: این طرح با محوریت بسیج در سطح استان و دانشگاه علوم پزشکی و امور مساجد و ستادکرونا استان و قرارگاه مواسات استان در حال اجراست و تا امروز حدود ۱۶ هزار بیمار زیر پوشش این موضوع قرار گرفتند.

ذاکریان با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار بسته معیشتی تا به حال به بیماران ارائه شده است، اظهار کرد: خدمات دیگری نیز به بیماران کرونایی ارائه می شود که از آن جمله می توان به ارائه  تدابیر تغذیه و طب سنتی اشاره کرد که در طرح شهید سلیمانی تاکنون این خدمات در اختیارحدود ۸ هزار و ۹۰۰ بیمار قرار گرفته است.

مشارکت ۳۵٠ پایگاه بسیج زنجان در طرح سردار سلیمانی

سردار جهانبخش کرمی در مورد روند اجرایی طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیجیان با تمام توان پای کار آمدند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اقدامات بسیجیان در روزهای سخت کرونایی عنوان کرد: ضدعفونی اماکن و مراکز پرتردد، تولید ماسک، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی

سردار کرمی با اشاره به اجرای طرح سردار سلیمانی اضافه کرد: این طرح به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرایی می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰ پایگاه مقاومت بسیج و کانون بسیج اقشار نظیر بسیج جامعه پزشکی اصناف و طلاب در این طرح مشارکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بسیجی خواهر در این طرح مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه از آغاز اجرای این طرح بیش از ۹ هزار بسته معیشتی و ۷ هزار بسته بهداشتی در بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: در مرحله حمایتی، به‌منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی، برای تأمین معیشت، ارسال بسته‌های حمایتی و بهداشتی صورت می‌گیرد.

اتوبوس آموزش و غربالگری کرونا در ملارد به راه افتاد

در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل ویروس کرونا، شبکه بهداشت و درمان ملارد با همکاری واحد فرهنگی و اجتماعی شهرداری ملارد اقدام به راه‌اندازی و تجهیز اتوبوس سیار به منظور اطلاع‌رسانی، آموزش و بیماریابی کووید ۱۹ و انجام تست رایگان کرده است.

در این طرح واحد آموزش و ارتقای سلامت با هماهنگی و همکاری واحدهای گسترش، بیماری‌ها، امور اداری، آزمایشگاه، بهداشت محیط و روابط عمومی، اقداماتی مانند آموزش، غربالگری، بیماریابی و انجام تست رایگان از افراد دارای علائم طبق پروتکل بهداشتی و افرادی که با شخص مبتلا یا در مکان‌های شلوغ بدون رعایت فاصله اجتماعی بودند، به‌ عمل آورده و کتابچه آموزشی با محتوای زندگی با کرونا میان مراجعان توزیع می‌شود.
 

توزیع ۸۵۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی در گیلان/پیشرفت ۶۶ درصدی طرح شهید سلیمانی

سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان اشاره کرد و افزود: با بیان اینکه در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی دو هزار و ۳۹۱ نفر از همکاران حوزه بهداشت و ۶ هزار و ۷۷۰ نفر از داوطلبین بسیجی در آن مشارکت کرده‌اند، گفت: تاکنون طرح شهید سلیمانی در گیلان ۶۶ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به ابعاد دیگر اجرایی این طرح بزرگ و ملی در گیلان تصریح کرد: در این طرح ۳.۹ در هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت غربالگری شده مشکوک و به تیم مراقبتی ارجاع، ۸۱ درصد موارد مشکوک توسط پزشک ویزیت شده و به‌طور میانگین حدود ۳.۵ نفر به ازای هر مورد مثبت شناسایی‌شده در طرح مورد ردیابی تماس قرار گرفتند.

حدود ۷۰ درصد مردم گیلان غربالگری شده‌اند

سردار محمد عبدالله پور با اشاره به پیشرفت قابل‌توجه در اجرای طرح غربالگری سردار شهید سلیمانی افزود: رشت، انزلی، املش، رودبار، فومن، شفت، لاهیجان و ماسال بالای ۷۰ درصد غربالگری شده‌اند.

وی با اشاره به حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت مالی در کنار اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی تصریح کرد: همه خانواده‌هایی که مشکوک به کرونا هستند و مشکل اقتصادی دارند به لحاظ معیشتی و ریالی حمایت می‌شوند که تاکنون ۵۶۲ خانوار از ۱۴۱۶ خانوار موردحمایت قرارگرفته‌اند.

آموزش ۵ هزار بسیجی در طرح شهید سلیمانی

سردار مجیدی،  فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه در موضوع کرونا ابتدای کار به صورت کار فیزیکی و ضدعفونی معابر پیش رفت و بعد کمک‌های مومنانه خاطرنشان کرد: اخیرا طرح "شهید سلیمانی" در کنترل بیماری کرونا و کمک به کادر درمان اجرایی می‌شود که توانسته‌ایم اقدامات خوبی در این زمینه داشته باشیم.

وی با تاکید به اینکه از حضور برادران بسیجی در مراکز درمانی در غربالگری  و شناسایی بیماران استفاده می‌کنیم گفت: در این راستا ۵ هزار نفر آموزش دیده‌اند که ۳ هزار نفر را به کار گرفته‌ایم.

آغاز اجرای طرح سردار  شهید قاسم سلیمانی در بهاباد

براساس هماهنگی‌های به عمل آمده، اجرای این طرح ملی با لبیک به فرمان  رهبرمعظم انقلاب و با  همکاری نیروهای بسیج و جمعیت هلال احمر  و سایر سازمان‌ها در سطح شهرستان اجرایی می‌شود.

خانی‌زاده بهابادی در ادامه ضمن تأکید بر رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: مأمورین طرح با کارت شناسایی به درب منازل مراجعه می‌کنند.

رئیس قرارگاه  سردار سلیمانی شهرستان بهاباد خاطرنشان کرد: لازم است مردم از خروج غیرضروری از منزل خودداری کرده و در صورت ضرورت خروج از منزل همچنان از ماسک استفاده کنند تا از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری شود.  

وی گفت: با توجه به اینکه طرح مدیریت و کنترل بیماری کرونا به نام سردار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده‌است، امیدواریم به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنیم.

فعالیت ۳۸۲  گروه جهادی حمایتی در طرح شهید سلیمانی

مهدی صادق پور، مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین عنوان کرد: در راستای اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی، ۳۸۲ گروه جهادی بسیج استان قزوین در قالب تیم های حمایتی در سراسر استان سازماندهی شده اند.

وی ادامه داد: این گروه های جهادی که مسئولیت حمایت و پشتیبانی از این طرح را بر عهده دارند، با هدف قطع زنجیره کرونا و حمایت از بیماران و افراد آسیب دیده از ویروس کرونا در شهرستان های استان قزوین مشغول به فعالیت هستند.

پس از شناسایی افراد بیمار و نیازمند، توسط تیم های مراقبتی، جهادگران بسیجی حوزه های مقاومت بسیج در تیم های حمایتی، خدمات مختلفی را به بیماران و آسیب دیدگان ویروس کرونا ارائه می دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 6
    ای درود بر همتون. سلطان شمایید. فردوسی پور کیه
  • ناشناس IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام تشکرازحمایت به مردم رزمندگان بسیجی معسرفاقدبیمه درمانی چرادولت رزمندگان بسیجی ازمیهن دفاع کردندمجلس برای بیمه درمانی معیشت تصویب گرداجرانمیکندحمایت کنیدرزمندگان معسر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس