جهادی‌ها نگذاشتند یلدای نیازمندان سوت و کور باشد+عکس

مسئول گروه جهادی شهدا گفت: از ابتدای کرونا برنامه‌های متعددی مثل توزیع سبد کالا، ساخت کتابخانه، توزیع غذای گرم، ذبح قربانی و توزیع لوازم التحریر را داشتیم که همگی به نیابت از حاج قاسم سلیمانی بود.

به گزارش مشرق، محسن اسماعیلی، مسئول گروه جهادی شهدا، با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات این گروه جهادی اظهار داشت: این گروه متشکل از ۸ نفر از نیروهای جهادی از سال ۹۵ کار خود را برای کمک‌رسانی به نیازمندان آغاز کرد. در جریان زلزله کرمانشاه در سال ۹۶ در منطقه ازگله و در جریان سیل لرستان در پلدختر به خدمات‌رسانی پرداختیم.

توزیع نان گرم میان نیازمندان

وی با اشاره به فعالیت‌های این گروه در دوران کرونا که متاسفانه منجر به از دست رفتن یکی از اعضای گروه به نام سیدامیرعلی ربانی هم شد، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری برنامه‌های مختلفی را اجرایی کردیم که یکی از آن‌ها توزیع نان گرم در نقاط مختلف کشور بود. با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و با ارتباطاتی که در این سال‌ها به دست آورده بودیم، نان گرم تهیه و در مناطق مختلف محروم کشور توزیع کردیم.

اسماعیلی با بیان اینکه ضدعفونی منازل، روستاها و مراکز درمانی از دیگر فعالیت‌های ما بود، تصریح کرد: اعضای گروه ما پنج روستا در غرب کشور حوالی زنجان و کردستان را به صورت کامل ضدعفونی کردند.

مسئول گروه جهادی شهدا ادامه داد: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نیز از دیگر برنامه‌های ماست که الحمدلله موفق شدیم با کمک‌های مردمی، پنج زندانی را آزاد کنیم.

تهیه و توزیع ۳۰۰ بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان

وی از توزیع بسته‌های لوازم التحریر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: برای دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند شناسایی شده در زنجان و کردستان در مجموع ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر ایرانی اسلامی به همراه کیف تهیه و توزیع کردیم.

اسماعیلی تصریح کرد: هرماه ذبح قربانی با جمع‌آوری کمک‌ها و صدقات اول ماه مردم در دستور کار گروه جهادی ماست که گوشت حاصل نیز میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود. ما تاکنون ۳۷ مرحله ذبح قربانی انجام داده‌ایم.

مسئول گروه جهادی شهدا با اشاره به تقدیر از کادر درمان گفت: کادر درمانی کشور ماه‌هاست که در صف اول مبارزه با این بیماری از جان خود گذشته‌اند. در این راستا سه مرحله از کادر درمان بیمارستان ایثار در شهرستان ایجرود حوالی زنجان و کردستان و همچنین یک بیمارستان در تهران تقدیر کردیم. برای کادر درمان قطعه فرشی از حرم امام رضا، لوح تقدیر و ... هدیه بردیم.

تقدیر از اعضای کادر درمان بیمارستان‌ها (دانلود)

بازسازی خانه یک خانواده نیازمند

وی از بازسازی یک منزل مسکونی برای خانواده‌ای بی‌بضاعت در منطقه جنوب تهران خبر داد و گفت: منزل این خانواده با هزینه ۲۵ میلیون تومانی بازسازی شد و طی روزهای گذشته الحمدلله به آنان تحویل داده شد تا در کمال آرامش به زندگی خود ادامه دهند.

بازسازی خانه یک خانواده نیازمند (دانلود)


توزیع ۱۵ هزار سبد غذایی میان نیازمندان

اسماعیلی از توزیع ۱۵ هزار بسته غذایی میان نیازمندان غرب کشور، شهرری و ... خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیش از ۳۰ هزار ماسک در کارگاهی تولید و میان نیازمندان توزیع کرده‌ایم. در هربسته غذایی که به خانواده‌ها ارائه می‌کنیم، چند ماسک هم قرار می‌گیرد.

بسته‌بندی و توزیع سبد غذایی برای نیازمندان به نیابت از حاج قاسم (دانلود)

ساخت ۶ کتابخانه در کشور

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از طرح‌های ما ایجاد کتابخانه در مناطق مختلف کشور به نام یک شهید دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است، گفت: تاکنون ۶ کتابخانه در رودبار، رشت، دامغان، ری، امامزاده ابوالحسن و زنجان افتتاح کردیم که تمام این کتابخانه‌ها با تجهیزات کامل اعم از قفسه، میز، رایانه و حدود ۵ هزار جلد کتاب تحویل شده است. هفتمین کتابخانه را نیز بنا داریم در روستایی میان زنجان و کردستان به زودی به نام شهید محمد محمدی افتتاح کنیم.

اسماعیلی اضافه کرد: طبخ بیش از ۱۰ هزار پرس غذای گرم و توزیع میان خانواده‌های نیازمند هم در غرب کشور و هم در جنوب تهران از دیگر برنامه‌های گروه جهادی ما در ایام کرونایی بوده است.

دو برنامه ویژه برای سالگرد شهادت حاج قاسم

مسئول گروه جهادی شهدا با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های صورت گرفته ما به نیت حاج قاسم سلیمانی بوده است، تصریح کرد: همزمان با فرا رسیدن سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۳ و ۱۴ دی ماه ۱۱۰ سبد غذایی تهیه و میان نیازمندان توزیع خواهیم کرد. این بسته‌ها با عنوان هدایای حاج قاسم به دست نیازمندان خواهد رسید. همچنین در روز یکشنبه مراسم گرامیداشتی به صورت مجازی و با حضور ۱۰ نفر از مدعوین برگزار خواهیم کرد که از محل مزار مرد میدان حاج قاسم سلیمانی و همچنین قطعه ۴۰ بهشت زهرا به صورت لایو برنامه‌هایی را اجرا می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس