روحانی نمایه

رئیس جمهور با تبریک روز پرستار و قدردانی از تلاش همه پرستاران کشور، از مردم خواست برای حمایت از پرستاران و سلامت بزرگان خانواده ها، امسال برگزاری دورهمی های یلدایی را متوقف کنند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با قدردانی از همراهی و همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدامات سختگیرانه برای مهار موج جدید بیماری کرونا اظهارداشت: موج سوم کرونا بسیار سهمگین بود اما اتحاد، همدلی و اعتماد مردم به کادر بهداشتی باعث نجات کشور از این موج سهمگین شد.

رئیس جمهور با اشاره به آمارها و گزارشهای ارایه شده در مورد وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در اجرای محدودیت‌ها و همکاری خوب مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی امروز در روزهای پایانی ماه آذر هیچ شهر قرمزی در سراسر کشور نداریم که این بسیار خوشحال‌کننده است و نتیجه همت و همکاری خوب مردم بوده است.

دکتر روحانی در عین حال خاطرنشان کرد: البته اینکه امروز شهر قرمز نداریم به این معنی نیست که این وضعیت پایدار و دائمی است و بی‌اعتنایی و کم‌توجهی به مقررات بهداشتی قطعاً ما را دوباره با مشکل مواجه خواهد کرد، لذا استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری به عنوان یک عمل معروف همچنان باید در دستور کار باشد و از برگزاری اجتماعات و دورهمی‌ها که در شرایط امروز جامعه به عنوان عمل منکر شناخته می‌شود، حتماً باید پرهیز شود.

ببینید:

فیلم/ روحانی: رشد اقتصادی امسال از افتخارات است

رئیس جمهور با قدردانی از همه آنهایی که در شرایط کرونایی برای رشد اقتصاد و تولید کشور تلاش کردند، گفت: مثبت شدن رشد اقتصادی کشور در ۶ ماهه اول امسال برغم بیماری کرونا و تحریم و جنگ اقتصادی دشمن از افتخارات بزرگ ملت ایران است و در حالی که بسیاری از کشورها با شیوع بیماری عالمگیر کرونا با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه بودند، ایران از جمله معدود کشورهایی بوده است که رشد اقتصادی‌اش مثبت بوده و در ۶ ماهه اول امسال همه آمارها نشان‌دهنده مثبت بودن رشد اقتصادی ماست و امید و انتظار این است که در ۶ ماهه دوم سال نیز این رشد اقتصادی تداوم خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم تورم را نیز کنترل کنیم و در بخش اشتغال نیز شاهد توسعه و رونق بیشتری باشیم.

دکتر روحانی همچنین در ادامه از دست‌اندرکاران بخش آموزش کشور اعم از اساتید و معلمان که تلاش زیادی کردند تا در دوران شیوع ویروس کرونا، فرزندان ما از تحصیل و دانش محروم نمانند، قدردانی کرد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای پرداخت کمک معیشتی به کسانی که حقوق و درآمد ثابت ندارند و از کرونا متضرر شده‌اند، گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مجلس شورای اسلامی و تلفیق ۲ مصوبه مجلس و ستاد کرونا برای کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا، مصوبه ستاد ملی در این زمینه اصلاح و مقرر شد به گروه‌هایی همچون افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به جای ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به هر فرد ۱۲۰ هزار تومان پرداخت شود.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، افزود شرایط ما به گونه‌ای است که همچنان کمک‌های مؤمنانه باید به افراد نیازمند افزایش یابد و مردم خیر می‌توانند با استفاده از ایام فاطمیه پیش رو نسبت به ارایه کمک‌های مؤمنانه خود اقدام کنند. بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا قرار شد مقررات و پروتکل‌های لازم برای برگزاری مراسم فاطمیه طراحی و پیش‌بینی شود.

ببینید:

فیلم/ توصیه روحانی برای شب یلدا: جمع نشیم تا کم نشیم

رئیس جمهور همچنین تصویب برگزاری آزمون استخدامی برای استخدام یکصد هزار نفر از متقاضیان شغل را از دیگر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت:‌ براساس مصوبه امروز ستاد این آزمون با رعایت مقررات و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کسانی که همواره از شنیدن خبر موفقیت‌های ملت ایران عصبانی می‌شوند و مدام علیه ایران تلاش می‌کنند، گفت: کاری که این دولت در زمینه آب، برق و گاز مجانی برای اقشار محروم کشور امسال انجام داده و آرزوی ما در طول ۴۲ سال گذشته بوده است،‌ یک کار بی‌نظیر و افتخارآمیز است.

رئیس جمهور تأکید کرد: در بخش برق و گاز کارهای بسیار بزرگی انجام شده به طوری که سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات به تولید برق کشور افزوده  شده و تا پایان این دولت تولید برق به ۲۰ هزار مگاوات خواهد رسید و با این توانمندی ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور که مصرف‌شان پایین است، از دیماه برق‌شان مجانی خواهد بود و تقریباً همین تعداد نیز از گاز مجانی استفاده خواهند کرد، زیرا تولید گاز در کشور برای اولین بار به یک میلیارد متر مکعب رسیده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه در خصوص آب نیز قدم‌های استثنایی در این دولت برداشته شده است، گفت: کاری که در سدسازی انجام شده، بی‌نظیر بوده و افتتاح هر ۵۰ روز یک سد، کار بزرگ و ارزشمند این دولت بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند موفقیت‌های ملت ایران و خودکفایی‌های ما را بارو کنند، گفت: در زمینه برق، گاز و آب ابتدا به رشد کافی دست یافتیم و شرایط را آماده کردیم که امروز به تأمین مجانی آن برای خانواده‌های کم‌مصرف و نیازمند برسیم.

دکتر روحانی در بخش پایانی سخنان خود همچنین بار دیگر بر ضرورت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از اجتماعات و دورهمی‌ها و همچنین مراقبت از افراد سالمند و آسیب‌پذیر تأکید کرد و گفت: رعایت ۲ هفته قرنطینه کامل برای مبتلایان به بیماری بسیار ضروری است و همچنین اعمال جریمه افراد متخلف از رعایت دوره قرنطینه باید با جدیت اعمال شود.

در ابتدای جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعضای جلسه با قرائت فاتحه یاد و خاطره پرستارانی را که در راه مبارزه با کرونا جان خود را از دست دادند، گرامی داشتند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    2 0
    آخرشم همه بدبختیهای کرونا رو انداختن گردن ملت، تدبیر و امید!!! یعنی این
  • ناشناس IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    اين کار نشان از عدم جديد نمايندگان مجلس در بحث يارانه معيشت ديگر گروههاي جامعه مي باشد. و دولت با روش خودش کار ميکند/
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    جناب اقای روحانی به چه کسی این کمک معیشتی پرداخت کردید؟؟؟؟؟؟ چرا به ما که هیچ درامدی نداریم و شرایطش را داریم پرداخت نکردید دو ر اول وام دادین اما الان نه وام یک میلیونی دادین نه کمک معیشت. مردم از این تبعیض ناروا به ستوه آمده اند. درخواست مردم ایجاد سامانه ای برای ثبت اعتراض می باشد. تا حق مردم پایمال نشود.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    3 0
    بخدا واگذارت کردیم، ان شاالله یه روزی بیاد همه از قانون حساب ببرن.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    به این میگنن قوه مجری مقنی قضایی هیچ دیگه
  • علی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    3 0
    کی تو تمام میشی آخه قیافه رنگ ومش زدت رو نبینم!!!!
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    ما احترام گذاشتن به نطرات دیگران را از دولت شما آموختیم همانند لقمان حکیم که ادب آموخت....
  • احمد IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    2 0
    ظاهراً ملت و رئیس جمهور حرف همدیگر را متوجه نمی شویم!! آخه چه جوری رشد اقتصادی مثبت شده؟ هر روز که می رویم خرید قیمت ها افزایش یافته!! یا رئیس جمهور معنی رشد اقتصادی را نمی داند و یا اینکه در جریان قیمت ها نیست!! یا هر دو!!
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    تشکر جناب اقای دکتر روحانی از سخنانتان ، هدیه سپیده دم خانم پرستار رو برگرداندی سر خونه زندگیش ،یا خودت می خواهی جانشین خانم پرستار بشی ،ها ،فقط سریع زود باش ...
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    شما به ملت چه احترامی گذاشتی که پرستاران را الان خطاب قرار میدهی . از محل حقوق قانونی این افراد جهت پیشبرد اهداف فرزندان .. خود استفاده کردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس