واردات خودرو از سال ۱۴۰۰ آزاد می‌شود؟

طی ماهها گذشته اخبار و شایعات متناقضی از رویکرد دولت و مجلس در حوزه واردات خودرو منتشر گردیده ، البته در شرایط امروز کشور این مهم می تواند تنها درحالت طرح و احتمال بماند و منتظر روزهای پیش رو باشیم.

به گزارش مشرق، سعید خلج، کارشناس صنعت خودرو در خصوص واردات خودرو به کشور گفت: طی ماهها و روزهای گذشته اخبار و شایعات متناقضی از رویکرد دولت و مجلس در حوزه واردات خودرو منتشر گردیده است، انتقاد بالاترین مقام وزارت صمت از انحصار دو خودرو ساز بزرگ و اعلام این مقام در مورد رفع این انحصار با ایجاد قطب دیگر تولید و واردات خودرو چشم انداز واردات خودرو در سال ۱۴۰۰ را جدی تر می نماید.

وی افزود: البته این اخبار با توجه به فضای غبار آلود سیاسی حاکم بر ایالات متحده که ناقض توافقنامه برجام بود و با ایجاد تحریمهای همه جانبه و یکسویه که به فشار حداکثری از آن یاد می شد و بالطبع عدم تصمیم گیری کشورهای عضو برجام از تروئیکای اروپائی تا حتی چین و روسیه عملا در شرایط امروز کشور می تواند تنها در حالت طرح و احتمال بماند و منتظر روزهای پیش رو و اقدامات جامعه جهانی و تصمیم گیری مقامات مسئول وقت تصمیم گیر در این حوزه بماند . 

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: چند نکته در مورد این موضوع به جد باید مورد کار کارشناسی قرار گیرد. اولا نرخ برابری ارز با پول ملی در زمان ورود خودرو چه رقمی خواهد بود. دومین مورد مهم اینکه ورود چه نوع خودروئی مورد نظر دولت و مجلس می باشد از نظر کلاس و حجم موتور و قیمت تمام شده و سومین بحث اینکه آیا حقوق و عوارض گمرکی واردات خودرو در محدوده همان ارقام دو سال پیش و قبل از ممنوعیت واردات است و یا شاهد کاهش و افزایش آن ارقام خواهد بود.

خلج اظهار نمود: این عوامل تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده و فروش خودروی وارداتی در کشور خواهد داشت. بر فرض اینکه حتی یک دلار از منابع داخلی ارزی کشور برای واردات خودرو استفاده نشود و واردات خودرو به روش  صادرات خودرو یا  قطعه و یا توسط افرادی که ارز در خارج از کشور دارند وارد شوند. سوال مهم این خواهد بود که این واردات چه تاثیری بر قیمت خودروهای تولید داخل خصوصا خودرو های پر تیراژ و اصطلاحا ارزان خودروسازان داخلی دارد.

وی افزود: موضوع اساسی مد نظر دولت و مجلس به نوعی ساماندهی وضع کیفی و کاهش قیمت خودروها می باشد که مورد استفاده عموم مردم می باشد و اصطلاحا نگاه این طرح به قسمت کف هرم تقاضای جامعه که گستردگی بیشتری نسبت به قسمت بالای این هرم دارد منعطف خواهد بود  از این منظر انقدر مجهولات این جریان واردات گسترده است که برآورد اینده این تصمیم تنها به روش حدس و گمان و اتفاقات تصادفی امکان پیش بینی دارد و اما پیشنهاد نگارنده در این مورد رعایت موارد زیر جهت حصول نتیجه این طرحها چه در دولت و چه در مجلس دارد.

این کارشناس صنعت خودرو یادآور شد: اولا نگاه به خودرو سازان داخلی از حالت بنگاههای که فقط به فکر منافع شخصی خود هستند خارج شده و با نگاهی واقع گرایانه به صنعت خودرو داخلی توجه شود که همه مشکلات کیفی و افزایشی قیمت به تنهائی به عهده این بنگاهها نمی باشد.

وی افزود: دوما سالهاست که قوانین کشور در راستای واردات خودرو نبوده و هر از چند گاهی تعدادی شرکت وارد کننده رسمی و غیر رسمی شروع به واردات خودرهای گرانقیمت و گاها متوسط قیمت می کردند. اما زیر ساختهای خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی که ازاساسی ترین مطالبات اولیه خریدار خودرو در هر کشوری است گاها هیچ خدماتی به خریداران خودرو نمیدادند و در حال حاضر که این شرایط با ورود خودروی جدید کاملا بغرنج تر خواهد بود.

خلج گفت: اگر واقعا تصمیم جدی گرفته شده و این موضوع تنها یک پیشنهاد و یک موج تبلیغی نمی باشد و دغدغه حل مشکلات کیفی و کاهش نرخ خودروهای داخلی از طریق دادن حق انتخاب بیشتر به خریداران مد نظر میباشد که طرحی درست و کاملا منطبق با اصول علمی و اقتصادی میباشد .پس باید در کنار اجازه به بخش خصوصی انهم بصورت قانونی یعنی در پناه قوانین مصوب مجلس (که با تصمیم یک فرد در راس یک وزارتخانه کل سرمایه گذاری آن فرد یا شرکت خصوصی از بین نرود .

وی در پایان گفت: همانگونه که در سالهای گذشته با یک تصمیم خلق الساعه اتفاق افتاد و البته ضرر هنگفت خریداران این شرکتها را نیز اضافه کنیم ). استفاده از امکانات شرکتهای بزرگ داخلی جهت واردات و حمایت از این عملیات بازرگانی و تقسیم درصدی از سود حاصل این عملیات  با تولید کنندگان که در نهایت منجر به افزایش بهره وری خودرو سازان خواهد شد. در کنار دعوت از سرمایه گذاران خارجی و داخلی جهت راه اندازی چندین قطب دیگر خودرو ساز در کل کشور و در کنار استفاده از شرکتهای دانش بنیان و صنایع دفاعی در تولید و خود کفائی قطعات با کیفیت و کمتر وابسته به ارز در مدتی کوتاه می تواند مشکلات این صنعت و در کنار آن واردات درست و ایجاد حق انتخاب به مصرف کننده را حل کند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 224
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 103
  • وطن دوست TR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    114 8
    بسیار خوب می کنند مگر وارد نکردند چی شد چند صد هزار نفر با پراید کشته شدند خونشان به نام جمهوری اسلامی ایران نوشته و ان دنیا جواب خواهند داداز بالا به پایین همه
    • پسر IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      74 4
      واردات خودورو باید بدون گمرک انجام بشه،چرا که هر ایرانی میتونه در این صورت خریدار ماشین باشه و حلبی سازا اونموقع به تقلا میفتن تا به خودروساز تبدیل بشن
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      49 3
      حاصل چند دهه سال انحصار رو داریم میبینیم.
    • Jaja IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      44 0
      حاجی خدایی چ دل خوشی داری. برادر من باز انتخابات شد و فیلم بازی کردنشون شروع شد. آخه دولت که نمیاد نون خودشو آجر کنه
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    63 1
    اتفاقا باعث تحرک بیشتر و رقابت میشه و کمک می کنه شرکت های زیان ده خودرو سازی توی این دوره چابک سازی بکنن ، آقایان خودرو ساز الان معتقد هستن محصولات خودشون بالاتر از محصولات خارجی پس جای نگرانی نیست حتما مشتری ها با انتخاب بیشتری روبرو هستن
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    13 28
    واردات خودرو! با این وضع دلار !
    • سید IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      38 1
      ارزان شدن خودرو بخوره سر من.لااقل خودرو خارجی کیفیت داره.ده سال پول پس انداز کردم 206خریدم هر هفته پیش مکانیک هستم.و مکانیک خداروشکر از من خوشش اومد و خواهرش رو پیشنهاد کرد و ما با هم فامیل شدیم .
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      3 0
      زنده باشی آقا سید عزیز پس هر کی از خودروسازای داخلی ضرر دیده باشه شما که ضرر ندیدی انشااله خوشبخت باشید و خنده از لبتون پاک نشه
  • رضا IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    65 4
    چرا مردم ما نباید ماشین خوب سوار شن؟ ایا درسته نزدیک ۵ دهه از انقلاب گذشته اما ما هنوز ماشینای چند دهه پیش دنیارو سوار میشیم؟
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    82 2
    فعلاً كه حمايت از توليد داخل تيري بر پيكر ٨٠ ميليون ايراني شده
    • مهدی IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      0 0
      منم با خرید تولید داخلی خواستم تولیدات داخلی حمایت کردم یه تلویزیون اسنوا خریدم سه سال نشد بک لایت سوخت سمند هم خریدم بجای جک که میتونستم بخرم الان ماشین مدل 95 داغون شده کلی خرج رو دستم انداخته اما دیگه وسایلم از بندر خارجی خرید چند برابر اجناس ایرانی هم عمر داره اما آخ نگفتن ماشاا..
  • رضا IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    56 1
    من کلی وسایل داخلی با کیفیت زیاد استفاده می کنم خیلی هاش از نمونه های خارجی کیفیت بهتر ، _اما _____خودروسازی ما ننگی بر اسم تولید داخل هست
    • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      9 1
      اونایی که به اسم وسایل داخلی با کیفیت استفاده میکنی وسایل خارجی هستن که در داخل مونتاژ میشن متاسفانه
  • iran IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    50 1
    متاسفانه صنعت خودرو سازی ما قابل دفاع نیست ! قلبا" دوست دارم و دوست داشتم از صنعت خودرو سازی کشورم حمایت میکردم همانطوری قبلا" چنین اعتقادی داشتم ولی دیگر ندارم ! خودروسازهای وطنی با مصرف کننده ایرانی بد کردند ... نهایت سواستفاده رو صورت دادند !
  • راز IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    24 0
    مگه آلمان که بهترین خودروهای جهان رو میسازه دیگه خودرو وارد نمیکنه؟ چرا مسئولین ما دوست ندارن ایرانیها در نعمت و زندگی خوب به سر ببرن.
  • ارش IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    35 4
    نکنه این آقا هم جزو مافیای خودرو باشند که از آزار واذیت وضرر مردم خوشش میاد؟
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      0 1
      اشتباه می کنی
  • سجان IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    30 1
    بهترین کار واردات خودرو است تا اینا دیگه نتونن به مردم زور بگن تا اینا هم برن دنبال کیفیت یه تکونی به خودشون بدن ورفابت کنن چقدر باید از خون مردم تغذیه کنن خسته شدیم وقتی مدیریت اینجوری میشه
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    22 1
    همه چیز کشور ما با دنیا فرق داره هیچ چیزمون رو اصول و قائده نیست
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    29 1
    واردات خودرو مساوي با رقابت و كيفيت خودرو داخلي و ارزان شدن خودرو
    • حسین IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      0 1
      سلام خودروساز داخلی اگر واردات باشه یا نباشه همچنان به بهم ور کاری خودشون ادامه میدهند و کاری به مصرف کننده ندارند چه بلایی بر سرشان وارد میکنند... خودرو خارجی هم که وارد بشه مردم عادی نمیتونن سوار بشن باز به حال مردم فرقی نداره چون مردم عادی با گران شدن پراید قدرت خرید لاستیک این ماشین را هم ندارند ...
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      0 4
      بهتر است منطقی واقع بین باشیم،واز دیدگاه اقتصاد کلان و سیاست منطقه‌ای نگاه کنیم ،واردات خودرو در قبال صدور نفت خیانت بزرگ به صنعت مملکت وتولید ملی است وبا ارتقای تولید داخلی و تکیه بر استعدادهای داخل کشور باید از تولید ملی ،خصوصا در این برهه از زمان حمایت کرد مظافا اینکه واردات خودرو مساوی خواهد بود با هزینه‌های هنگفت نگهداری و قطعات و تعمیرات وار مدل افتادن سریع آن در خارج از کشور.
  • حسام IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    2 11
    اولین از اینکه با این قیمت دلار باید با ماشین خارجی بابای کنیم، دوما لازم نکرده وارد بشه، بذارن رغیب داخلی براشون پا بگیره خیلی بهتره،
    • احمد IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      4 0
      اول اینکه با همین قیمت دلار ماشینای صد برابر بهتر از آشغالای داخلی وارد میشه. دوما اگه قرار بود خودروسازهای داخلی با هم رقابت کنن همین دوتا خودرو ساز انتر با هم رقابت میکردن. سوما شما اگه دوست داری باسه حمایت از تولید ملی پراید بخر ولی مردم جونشون باسشون مهمه.
    • مردم IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      2 4
      با سلام کافیه بزارن نظامی ها هم خودرو بسازن ببین چجوری خودرو کیفیتش میره بالا مثل موشک ها نقطه زن میشه
    • محمد IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      1 0
      آقای اقتصادکلان جون مردم مهمه یاجیب شماها اولا واردات باپول شخصی مردم صورت میگیره وهرکس مختاره پولشوچجوری خرج کنه ثانیا خیلی تابلویی که جیره خور فرغون سازایی
  • ائلدار بایرام اف IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    8 0
    تا وقتی خودروسازی هدفش کم کردن هزینه ها، خود کفایی و اتکا به نیروی داخلی نیست همون بهتر که از خارج خودرو بیاریم. وقتی مدیران خودروسازی با دور زدن قانون و بستن قراردادهای خارجی که منجر به تولید بشه، یک درصد قرارداد رو خودشون برمیدارن (حتی وقتی می تونیم خودمون تولید کنیم از خارج میخرن) وقتی بزرگان شرکت ها گرین کارت دارن و ساکن کانادا و آمریکاست خونوادشون و خودشون اینجا پولهارو میخورن بعد میرن خارج،...هیچ فرقی بین تولید داخلی این مدلی با واردات نیست به جز اینکه مردممون خودرو خوب سوار میشن با قیمت مناسب و با ایمنی بالا. درسته ضرر می کنه کشور ولی در حالت اول هم ضرر میکنه. در حالت اول یه عده خاص سود میکنن در حالت دوم اکثر مردم
  • سعید IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    13 0
    با نصف پولی که تو این مدت به پای خودروسازان داخلی دادیم می توانستیم بهترین خودروها را بیاریم و قطعه سازان خودمان را مشغول ساخت قطعات کنیم و اصلا می رفتیم سراغ صنایع دیگه نه خودرو ما نشان دادیم در خودرو سازی موفق نیستیم
  • جواد IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    10 1
    ما که باختیم به ماشین بی کیفیت چینی ولی کشنده ای ولوو یا بنز یا همان ماک که زیر مدل از صفر هوو ونک فنگ .سی ان سی و غیره بهتر هستن خودتان قضاوت کنید پس به فکر راننده کامیون باشید بزارید واردات خودرو سنگین آزاد شود ممنون
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    17 1
    جمع کنید این دلالی خودرو سازان رو. این چه مسخره بازیه که سر ما درآوردید
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    13 0
    کارشناسی همچون شماها این وضعیت را به وجود آوردند سرهم بندی قطعه هم شد خودروسازی مصرف سوخت بالا آلودگی هوا هزینه بالای خودروهای بی کیفیت واردات خودرو در قبال نفت بهترین گزینه حال حاضر هست و حداقل پول کمتر به جیب مفتخورها که در ایام تحریم برادری خود را به ملت و کشور با انبار خودروها و قیمت های رویایی ثابت کردند
  • محسن IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    15 0
    در کشور ما کلا باید صنعت خودرو جمع شود و تمرکز بروی صنایع دیگر شود .و خودرو بروز و با کیفیت و ارزانتر وارد کرد . وارد کردن خودرو از خارج مقرون بصرفه تر تا اسیر دو خودرو ساز داخلی باشیم که همیشه نالان و گریانند. هیج جاز دنیا هیچ خودرو سازی یک سال قبل پول نمی گیره بعد خودروی سه دهه قبل و با حداقل کیفیت بهت تحویل بدن.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    18 1
    80 میلیون آدم فدایه تولید داخلی خب میخام نباشه تولید داخلی چرا باید ما ایرانی ها ماشین هامون پراید پیکان پژو باشه یا کامیون های ایرانی هنوز بنز باشه بعد کشورهای دیگه بهترین ماشین روز سوار بشن تازه برايه ماشین خریدن تو ایران پولتا بدی یه سالم صبر کنی تازه آیا ماشین بدن اونم معلوم نیست به چه قیمتی بعد جاهای دیگه نصفه پول بدی سوار شی اگه ایراد داشت خسارت بدن گناه ما مردم چیه واقعا دلیل اینکه واردات نشه چیه خودرو سازا ضرر میکنن پس ملت چی دیگه واردات خودرو که ربطی به تحریم نداره اولین جنسیم که بعد دلار رفت بالا خودرو بود هرچی گرونی هست زیر سره این خودروسازهاس آخه صدو پنج. میلیون بدی پرایداین عدالته یک میلیارد بدی برا ماشین رده خارجه سنگین این کجاش انصافه واقعا گناه ما ملت ایران چیه تو این یه مورد حرفه دله مردما گوش بدین نه خودرو سازان
  • رستم CA ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    14 1
    از فردا خودرویی بیست میلیون گران بکنید ایران خودرو و سایپا تا دلتان خنک شود
  • سینا IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    13 1
    ما همه ی روش ها را برای کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو های داخلی امتحان کردیم اما جواب نداد واردات خودرو هم یک روش دیگه است قطعا امتحان کردنش هیچ ضرری نداره
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    10 0
    خودرو سازی داخلی اصلا دلش برای مردم نمیسوزه . نه کیفیت و نه قیمت .
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      0 0
      نمیدونی چرا
  • علی راد IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    12 1
    بذار وارد بشه خودروی ایرانی مثل مسولان ایران خودرو و سایپا خودرو هستن
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    10 0
    این که معلومه خودش آدم خودروسازهاست.خودروسازی مملکت از بیخ و بن تعطیل بشه خیلی بیشتر به نفع مملکته آشغال میدین دست مردم تازه نگران قیمت خودروهای وارداتیه
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    19 1
    اقاجان نمی خواهیم خودرو ساز باشیم کیو باید دید..پوست مردم کندند حالا این اقای مثلا کارشناس چی میگه....
  • تاکی IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    14 1
    تاکی ما باید تاوان یک مشت کارمند و کارگر تنبل را بدهیم، قبل استخدام روحیه جهادی و... دارن، بعد استخدام فقط فکر حقوق و مزایا و سبد کالا و کارت هدیه و ... هستن. آخر چنین کارمند و کارگری میشه دست بردن تو جیب مردم.
  • Mjp. Shiraz IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    9 1
    همیشه به بهانه حمایت ازتولیدداخل وکارگران سواستفاده مردن.. بزاریدوارد کنندیکسال یادوسال تااینقدر این انحصارطلبان داخلی قیمت ماشین رانبرن بالا وازکفیتش نزنن. مجبورمیشن باملت درست رفتارکنندوسو استفاده نکنن ازانحصارطلبیشون فقط همین خودروتنها موافقم واردکنن چون ایناخیالشون راحته بابت انحصار. وهرکاری دلشون میخوان میکنند. یکم برای ادب شدن حتمابایدماشین وارد کرد.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    3 0
    امیدوارم ایرانخودرو و سایپا ....
  • US ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    8 0
    ‌ این تصادف در یکی از بزرگراههای کشور آلمان رخ داده است و می‌شود به‌عنوان بهترین تبلیغ برای شرکت ” بی ام و ” هم پخش کرد! راننده بی ام و با سرعت بالای ۲۰۰ کیلومتر، محکم از عقب به تریلی می‌خورد، تریلی را بلند می‌کند و کمترین آسیب را می‌بیند! از قضا راننده هم صحیح و سالم است! پلیس هم که تا به صحنه می‌رسد، از راننده تست الکل می‌گیرد! لطفا بعد دیدن همه با هم یک صدا، سایپا کجایی، دقیقا کجایی،
  • رضا IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    8 0
    این همان تیری است که سال ها خودروسازان به قلب ملت می زنند، خود کرده را تدبیر نیست.
  • ایرانی IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    9 0
    تو ثبت نام خودرو فروش فوق العاده بر ای یه ماشین یک میلیون نفر ثبت نام میکنند اما فقط 1000 تا از از اون ماشین میخان بدن - این یعنی چی ؟ تحقیر - آزاد شدن واردات خودرو شاید باع بشه این صنعت تنبل و انحصاری خودرو یه سیلی بخوره یه تکونی به خودش بده و هر ظور که دوست داره با این ملت رفتار نکنه
  • CA ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    8 1
    مگه ممنوعیت واردات کمکی کرد به صنعت داخلی خودرو؟! مگه ایران خودرو و سایپا به جز خیانت به مردم و بالا بردن قیمت و پایین اوردن کیفیت کار دیگه ای هم کردند؟ شاید واردات باعث بشه بلکه این خائنین به جای خیانت تلاش کنن کیفیت محصولات شون رو بالا ببرن. لعنت به هر چی خائنه
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    5 0
    انحصار رو به هر طريقي بشكني باعث بهبود ميشه
  • پیمان شیخعلیزاده IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    4 0
    باسلام شرکت های خودروساز با پرسنل زیاد وعدم استفاده کامل ازخطوط رباتیک کشوررا تحت فشارقرارداده اند ،سیستم دولتی شده چوب دوسر... ادامه فعالیت صنایع عقب افتاده وضعیتی مثل کارخانجات شوروی سابق بوجود آورده که حداقل دولت برای خلاصی ازفشارنبایدازخودوخزانه مایه بگذارد
  • Saeed IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    5 0
    دزد های دلال باز خطر احساس کردید!!! ببخشید چرا باید ده هزار دلار بدیم ۲۰۶ سوار بشیم خجالت بکشید دزدهای عزیز دلال
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    7 0
    بهتر!مرده شور پیکر خودروسازی داخلیو ببره! خسته شدن مردم از بس منتاژهای کم کیفیت تولیدات سی سال پیش و کره و فرانسه رو خریدن اونم با قیمت های گزاف! و هر روز گرونتر از دیروز!
  • میثم IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    7 0
    داخلی چیه؟مگه اسم اینارو میشه گذاشت خودرو؟با این قیمتهاشون
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    7 0
    تیری بر پیکره صنعت خودروسازی داخلی!!؟ اولا خودرو سازی که نه بلکه فرغون سازی ثانیا این پیکره خودش دارد هر ماه هزاران تیر بر پیکر مردم بدبخت وارد می‌کند!! چرا بخاطر منافع خودتان حاضرید ناحق صحبت کنید؟!!
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    4 0
    مگه حالا اگر خودرو وارد کنن میخوان همون قیمت به ما بدن !؟صد برابر میدن مصرف کننده بدبخت.
  • احمد IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    8 0
    به نظر من بهترین کار واردات خودر هستش چون قیمت خودروهای داخلی خیلی بالا وبدون کیفیت صفر درصد هستن
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    6 0
    صنعت خودرو سازی تا الان چقدر تیر زده به قلب ملت انحصار و خودرو بی کیفیت نبود اراده و انگیزه برای پیشرفت مدیریت غلط و هزینه های سر سام آور تولید خودرو و عرضه خودرو به چند برابر قیمت به مردم مردم حق ندارن خودروی با کیفیت سوار بشن چقدر آدم به خاطر بی کیفیت بودن این خودرو ها جونشون رو از دست دادن و خونواده ای رو عزادار کردن و به خاک سیاه نشوندن
  • محمد IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    6 0
    تمام دنیا حتی افغانستان و پاکستان هم واردات خودرو را آزاد کردن و ماشینهای خوب با قیمت پایین دارن ما سی ساله که پژو 405 و پراید تولید میکنیم و بجای اینکه بهتر بشه هر سال بدتر و بدتر میشه باید مافیای خودرو نابود بشه تا مردم بتونن ماشین با کیفیت و ارزان سوار بشن
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    6 1
    ما هم خدایی داریم که صدای قلبمونو میشنوه و گوش میده بهش.
  • مجید IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    5 0
    مطمین باشید اولین گروه تو صف واردات خودرو همین خودروسازها خواهند بود. همانطور که خودشون قطعات وارد می کردن. وقتی پول باشه و شبکه فساد هم روی پا، همین خواهد شد. قیمت ها رو هم خودشون مدیریت میکنن و فقط پولدارها خودروهاشون رو ارتقا میدن. با این وضع حقوق ها و دزدی دولت و شرکت ها از جیب کارگر و کارمند، شکاف طبقاتی اجازه خرید برای عموم مصرف کننده را نمیده.
  • جمشید IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    6 0
    به جهنم که خودروسازی داخلی ضرر می کنند مردم را بیجاره کردند خجالت بکشید تا کی مردم را در انحصار بی عرصگی خود گروگان گرفتید
  • CA ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    خودروساز یا مردم .
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    اتفاقا برعکس! اگر وارد نشود تیری بر جان ایرانیان است و مجوزی به راهزنان برای جیب بری و دزدی! الان چرا باید معادل پانزده هزار دلار بدهیم و اشعال بخریم؟ مگر الان قطعات را باندهای مافیای وارد نمیکنند؟ اتفاقا باید اجازه داد که تمام شهروندان بتوانند خودرو وارد کنند، و واردات در انحصار هیچ عرد، خانواده، گروه، باند و ... نباشد
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    مگه ما صنعت خودرو هم داریم که نگران واردات خودرو هستید، قطعات آشغال چینی را وارد میکنید و سر فرغون را تو کون گاری میکنید و اسمش را می‌گذارید خودروی ملی و اونهم با قطعات وارداتی چینی، واقعا عجب رویی دارید.
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    2 0
    خب به درک. اینکه مردم با این ابو قراضه های ساخت داخل از بین میروند مهم نیست!!
  • مرتضی IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    سلام دوستان مشکل بعد از واردات رو هم در نظر بگیرید ی قیمت‌هایی برا ترخیص ماشین میزارن که از کرده خودت برا واردات پشیمون میشی قیمت ی بنز اخرین سیستم با ی سمند یکیه ولی پا مرز تا بیاد دستت میشه ۵ میلیارد
  • سعید IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    به درک ببندید در دکان این سر گردنه بگیران را چهل است که دارند ملت را می دادند هزار بار به درک تخته بشه درش ما ملت راحت بشیم یک مشت دزد بی لیاقت چهل ساله مردم رو لخت کردید حالا زبونتون هم درازه بله صد بار به درک
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    حتماًبایدواردات خودروباتعرفه گمرکی پایین دربرنامه کاری دولت باشدتاخودروسازان داخلی به خودشان بیایندودرجهت بالابردن کیفیت خودرووپایین آوردن قیمت آن اقدام اساسی کنند،تازمانی که خودروسازان داخلی،خودشان رادرمیدان تولید،یکه وتنها ببینندو رقیبی نداشته باشند،به هیچ وجه خودروباکیفیت تولیدنخواهندکرد.والسلام
  • IE ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    اتفاقاخودروخارجی بایدواردات داشته باشدتاخودروسازان داخلی بفکررقابت بیفتندازطرف دیگرتالمات روحی رادرنظربگیریدیک جمع بندی پرداخت بیمه رابه متوفیان وزخمی شدگان پرایدوخودروهای ناایمن داخلی راسرانگشتی حساب کنیدباهزینه بیمه شایدنصف شرکت تویوتارامیتوان خریدشرکت تسلاوولووسواری می سازدوسایپاسایناوپرایدکه زه درب جزآبشن پرایدوتضمین سواری ولووعدم فوت سرنشینان درسخت ترین تصادفات.بامنطق واقعیات رابپذیریم وازتفکرمهندسین جوان وبخش خصوصی داخلی برای رشدتولیدخودروخوب استفاده کنیم ورقابت
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    نفس ملت رو بریدن با این تولیدات شون پراید 4500 تو یکی دوسال آوردن تا 130میلیون بااین کیفیته ودل دزدی بازار باید رقابتی بشه تا هم کیقگفیت ارتقاء پیدا کنه هم قیمت‌ها بیاد پایین
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    جان مردم ایران مهم هست با این ماشینها نه شان مردم حفظ میشه نه جونشون قیمتهای فضایی کیفیت پایین اینهمه انحصار نشون داده بازار باید رقابتی بشه کشته های پراید هنوز یادمون نرفته خواهشا اجازه واردات خودرو را بدهید
  • هادی IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    بگین گاری ساز بهتره.میگم بهتر نیست این ۲۰۶ که اینا میسازن و به قول خودشون کاستی از ماشینهای خارجی نداره صادر کنن و بذار مردم بدون حق گمرک خودرویی که میخوان بخرن؟؟؟
  • CA ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 4
    بنظرم زمان ریشه کنی فساد در خودرو سازی فرارسیدن. بایستی مجلس یک تیم خبره جهت یافتن راهکار برای ریشه کن کردن فساد در خودرو سازی وارد بشه. نبایستی بازار مصرف خودمون رو دو دستی به کشورهای دیگر بخصوص لیبرال هدیه کنیم. در این چند ماه لیبرال وطنی چون میداند شانسی برای انتخاب شدن ندارد میخواهد آخرین ضربات خود را به پیکره نیمه جان اقتصاد کشور و مردم وارد کند.اگر همون موقع که لوازم خانگی بوش وارد شده بود عوامل آن تنبیه میشدند به این وضعیت طلبکار شدن نمی‌رسیدیم
  • اروین IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    پس ضرر جانی و مالی مردم چی؟مهمه که خودرو ساز ضرر نکنه اما مهم نیست مردم ضرر کنن مردم با این خودروهای بی کیفیت جان و مالشونو از دست بدن که مافیا یه وقت ضرر نکن... همون بهتر از ریشه تخته بشه خیال همه راحت بشه
  • علی FR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    آقای خلج چند گرفتی؟
  • DE ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    وقتیم خودرو وارد نمیشه خودرو سازان هیچی ندار پدر مردمو درمیارن. واقعا نهایت سوئ استفادهرو دراین 30 سال ازوضعیت کشور کرده اند
  • ایرانی IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    مرگ بر ایران خودرو و سایپا و مدیران خودرو
  • واقع بین IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    3 0
    واردات خودرو تیری بر پیکره صنعت خودروسازی داخلی!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ ............تا حالا که خودرو سازها بر پیکر مردم در حال تیر اندازی هستند!
  • ناهید IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    دلواپس های ویژه خوار نگران تولید ماشین داخلی شدند،خدا وکیلی از کنار این همه اجحاف به مردم،به شما چقدر پول می دن ،که تیتر روزنامه میکنی تیر خلاص
  • احمد IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    تا این مدت دو خودرو ساز تیر بر دل مردم زدند هیچکس داد نزد ولی حالا
  • حسن IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    اگه بناست با تولید تنهای داخلی پدر مردم را در بیاورید، پس صرفه بان است که خودرو وارد شود. تازه آنهم خورو بی کیفیت داخلی، با قیمت، 10 برابر خارج
  • آخرین بازمانده IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    2 0
    بله باید آزاد بشه که این دو خودرو ساز که به مافیای خودرو تبدیل شدن بفکر خیانت هایی که در حق ملت ایران کردن بی افتن وباید هم تاوان این کارشون رو بدن.هرچند باعث وبانی این گرونی خودرو شورای رفاقت هستش ولی باید تاوان بدن.اونم با واردات.بدرود
  • عبادی IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    بهترین کار واردات خودروی خارجی درود بر عقل سلیمی که این کار رو کرده
  • شهرام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    خیلی جالبه تیری بر ملت بنظر شما موجه تر هست تا صنعت خودرو سازی که با محصولات بی کیفیت و قیمتهای نجومی کمر مردم رو خم کرده
  • DE ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    ماشینهای احتکارشده سه شرکت چی شده چ رااقای رییسی ورودنکردیافقط ازمردم سلطان بلندمیشه منتظراقدامیم
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    2 0
    آقای خلج این میان مردم چه شدند.دارید از دو شرکت ظالم حمایت می کنید.این دو شرکت به مردم خیانت کردند.
  • داریوش CA ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    در زمانیکه واردات خودرو ممنوع شد متاسفانه عکس العمل خودرو سازی ایران بجای بدست گرفتن بازار و تولید بیشتر و با کیفیت بیشتر تبدیل به یک محتکر و برهم زننده تعادل بازار برای سود بیشتر با قیمتهای سرسام آور غیر معقول و منطقی شد در جمع و خلاصه لیاقت نداشت
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    3 0
    واردات خودرو تیریست برپیکر مافیای خودرو.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    ۲۰ساله که امروز وفردا میکنن چو ن به نفع ملت است پس کاری نمیکنن خودشن ضرر کنن
  • سجاد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    این همه تیر خودرو سازها به پیکر مردم وارد کردن حالا یه تیری هم بخورن
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    کدوم صنعت خودروسازی بی پدر و مادر؟!!!!!
  • مجید IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    نابود بشه این خودرو سازیتون که چیزی جز چاپیدن مردم نیست شما هم جز خبرنگاران همین مافیا هستید که این خبرها رو میزنید خدا کنه جمع بشه این مافیای خودرو سازی
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    مردم دیگه پولی ندارن برای نون شکم زنو بچه شون جانشان به لب رسیده دیگه مثله یه لیوان اب دیگه پورشدان واقعا ضرفیت ندارند اینها همه بازی خودشونه هرکدوم اومده یکی از یکی بیشتر رید تومملکت چرانمی خواید باور کنیدواقعا لیاقت این ملت چنین نیست
  • کامی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    خودرو داخلی هم تیری بر پیکر مصرف کننده هم به لحاظ قیمتی و هم کیفی ما این همه بیکاره داریم اینم روش
  • میثم IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    مردک، کدوم پیکره. پیکره مردم و جوانانی که با تولیدات اشغال و عهد قجری راهی قبرستونا کردید. چه بسا اگه خودرو های وارداتی خوبی زیر پاشون بود یه خراش هم بر نمیداشتند. تولید ملی بخوره تو سرتون نخواستیم. رانت، فساد، زه پراید، قیمت نجومی و..... یادمون نرفته. جمع کنید این تولید ملی رو،وقتی که کشور شده بنجول خونه.
  • امید IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    مافیای خودرو سازی پشت پرده این به ظاهر کارشناسان درباریه! بله جمهوری اسلامی باید جوابگوی خون هزاران کشته خودروهای نا امنش باشد!
  • کمال پیراسته IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    با این تولیدمعرکه شون ای کاش این دو شرکت ویران میشدند خیالت ملت نیز راحت میشد
  • علی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    وقتی ماشین نزدیک 200میلیون میشه باید خودروهای درجه3اروپا که کیفیتشون از این خودروهای چینی ایران خودرو و سایپا کمتر است وارد کنند،تا پررو نشوند.مگر مردم چقدر حقوق می‌گیرند ،که نزدیک 200میلیون بدن ماشین بخرند.
  • محمد IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    مگر ما خودرو سازی داریم یعنی واقعا اسمشو میشه خودرو سازی گذاشت همون بهتر که مثل کشورهای عربی اصلا خودرو سازی یا به قولی خودرو ملی نداشته باشیم ببینید عربها چه ماشینهایی سوار میشن مگه ما از اونا چی کم داریم با این تمدن چند هزار سالمون
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    سلام درآمد بسیار عالی برای دولت ورانت خوادان وابسته وغیره چه چیز بهتر از این هلو پپر تو گلو
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    از سال۴۸ که پیکان تولید شده هنوز توخیابون هامون داره جولان میده.چرا انقدر ضعیفیم؟ مسئولین تا کی میخواهند این مافیای درونی رو زنده نگه دارن؟ خودرو وجهه اقتصاد واقتدار ماست.روا نیست این قراضه ها چهره ایران عزیزمون رو زشت ودر چشم امریکا خار وخفیف بشیم.خودرو خوب وزیبا وبا کیفیت باید شعار مرگ بر امریکای ما باشه نه زبانی.یاحق
  • هادی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    خودروساز داخلی!!!! .چ تیری چ کشکی خون مردمو کردن تو شیشه.ماشن سوار میشی ارامش بگیری نه اعصابت خورد بشه از هزار تا عیبو ایراد
  • ایرانی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    فعلا که در انحصار خودروهای فرانسه وچینه ایران شده مستعمره فرانسه از نظر خودرو بهتره واردات انجام بشه چون مدیرت برای خودرو نداریم.اگر دوباره از فرانسه وارد نکن خوبه.جواب نالایق مسئولان را نباید مردم بدن.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    یعنی الان در امریکا ، آلمان ، ژاپن، کره جنوبی و ...... هیچ خودرو خارجی وجود ندارد؟
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    مرده شور ببره این صنعت خورد سازی رو که هر کاری و هر چیزی دلش خواست میده به مردم با قیمت نجومی و خودروهای بی کیفیت ۳۰ سال پیش چه طور تیری که خودرو ساز بر پیکر مردم میزنه دردتون نمیاد ولی واردات خوردو تیر میخوره بر پیکره صنعت خودرو البته خودروهای وارداتی برای قشر مرفع و بی درد جامعه هستش نه واسه من کارگر که ۳۰ سال دیگه هم کار کنم پراید صفر هم نمیتونم بخرم با این قیمتها چه برسه خودرو ورداتی
  • هادی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    آقایون و خانوما ثبت نام پراید آغاز شده هر تعداد که درخواست بدین حمله حمله صف بکشید همدیگر را له نکنیم به هممون میرسه پراید به اندازه کافی موجود هست
  • ۶۰ژ DE ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    خود امریکامدتی این مشکل روداشت(کیفیت پایین تولیدات جی ام)تااینکه واردات خودرو روازاد کرد،بعداون بودکه کیفیت محصولاتش بالارفت
  • bardiya6004 IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    تنها راه نجات خودروسازان واردات است تا انگیزه رقابت ایجاد شود.وگرنه رو به روز کیفیت بهتر که نمیشود هیچ بدتر هم میشود.بطوریکه هم اکنون مردم حسرت کیفیت خودروهتی سال هی گذشته اند.این نویسنده احتمالا از جیره خوران خودرو سازهاست یا خورویش ایرانی نیست
  • JP ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    2 0
    انحصار مساویست با نابودی صنعت،تا وقتی انحصار باشه در هر حوزه ای همان صنعت مساویست با نابودی مثل خودورسازهائی ما که هنوز اندر خم کوچه هائی دهه ۵۰موندن.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    از به کار بردن کلمه "دوما" و کلمه "گاها" معلومه که هیچی سواد نداره اون وقت این بی سواد داره برای ما تحلیل هم می کنه "دوم" و "گاه" فارسی هستند تنوین عربی نمی گیرند کارخانه های خودرو سازی ایران در خون تک تک افرادی که در تصادفات جان خودشان را از دست می دهند شریکند
  • علی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    واردات خودرو باید کاملا آزاد و بدون گمرکی باشد در ایران هم قیمت خودرو چندین برابر قیمت جهانی هست و هم حداقل حقوق یک کارگر حداقل ۱۰ برابر کمتر از حداقل جهانی هست و به همین نسبت ما گرانترین و بی کیفیت ترین خودرو را با بالاترین قیمت بنزین نسبت به حقوق سوار شده ایم و بالاترین تلفات جانی جهان را داریم و همچنین شرکت های خودرو ساز داخلی با چندین برابر سرمایه بهترین کارخانجات خودرو سازی جهان هنوز اظهار ورشکستگی می کنند . کجای دنیا اول پول میگیرند بعد از حداقل یک سال هر خودرویی با هر رنگی خواستند و به هر قیمتی به مشتری تحویل میدن ؟همین الان توسان در ترکیه ۳۰۰ میلیون قیمت داره در ایران چند مدل پایین تر یک میلیارد و ۳۰۰ .
  • حمید IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    3 0
    چرا احساس خطر میکنید خون مردم کردین تو شیشه حالا تیری بر پیکره صنعت داخلیه؟؟؟ این مقاله فقط از طرف خودرو سازان میتونه تهیه شده باشه -
  • فرامرز IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    دوباره صداي خودروسازا از دهن خبرگذاريا داره شنيده ميشه براي اتفاقي كه ميخوان جلوشو بگيرن
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    تو این مدت که واردات ممنوع بود دیدیم چطوری خون مردمو تو شیشه کردند.
  • Milad gorji IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    مردم در کشور المان ک غولهای خودروساز دنیا مانند بنز .بی ام.دبلیو .پورش.ائودی.و....در ان قرار دارند میتوانند ماشین ژاپنی یا امریکایی یا فرانسوی یاهر کشور دیگر بخرند .اما ما در ایران باید ب بهانه حمایت تولید داخل برای ماشین ایرانی اشغالهای ایران خودرو و سایپا را تحمل کنیم
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    فقط تیر بر پیکر خودرو ساز وارد نشه. مگر تا زمانی که خودرو وارد نشد چه غلطی برای این مملکت کردید چه گلی به سرمون زدید. این همه تیر به مردم بدبخت خورد حساب نیست. نکنه خدای نکرده اون همه پول‌های باد آورده کم شه. مگر غیراز این بود که کمبود خودرو اومد. خودرو به شدت گرون شد خودرو 70 تومانی الان 700 تومانه. مگر غیر از این بود که همه پارکینگهاتون را پراز خودرو کردید واحتکار کردید. مگر غیر از اینه که پول ملت ودولت ومملکت را بردید برای خودتون وتو کشورهای خارجی سرمایه گذاری کردید. خوب کاری دولت می کنه باید خودرو وارد کنند تا آنقدر شما خودرو سازها پدر سوختگی درنیاید. مثلا چکار کردین دریغ از یه نفر افزایش کارمند وکارگر
  • رمضانی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    تنها راهش اینه که ایران خودرو و سایپا ماشیناشونو گرانتر بکنند و دیگر ضرر نکند .مرسی
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    3 0
    ۴۰سال صنعت خودروسازی ایران به تمام ایرانیها تیر زده،حالا ۴۰سال صبر کنید تیر بخوره به مفسدان صنعت خودروی ایران،شاید رقابتی وپیشرفت کنند
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      0 0
      آی گل گفتی
  • DE ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    3 0
    بی انصافا چرا تو روزای که ثانیه ای قیمتای خودروهای اشغال داخلی بالا میرفت یک بار تیتر نزدین..گرانی خودرو تیری بر قلب پیکر جوان ایرانی ..
    • M IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      2 0
      خدا لعنت کنه دو شرکت خودرو سازی ایران را که مردم بیچاره مجبور هستند این آشغال‌ها را سوار شوند آیا لیاقت مردم ایران این هست
  • محسن IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    آخه عزیزان این دولت تو این شرایط که نفت نمی تونند بفروشند و یکی از بزرگترین منبع درآمدشون انحصار خودرو هست شما می فرمایید اینم قیچی کنند. محال ممکنه.. تا وقتیکه دلار های نفتی به شکل خودرو نیاد کشور همین آش هست.
  • محمدرضا IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    بنظربنده واردات خودرو تیری بر پیکره خودروساز نیست بلکهبی پروایی وزیاده خواهی ، انحصار طلبی وسو استفاده خودرو ساز است که پدر ملت رو در اورده.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 1
    واردات خودرو یعنی پایان دوره سایپا وایران خودرو
  • جهاندار IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    هرساله نزدیک هجده هزار نفر فقط کشته در جاده میدیم و زخمی و قطع نخاع و دست و پا و اینا دیگه به کنار . هرساله ۱۸هزار دیه پرداخت میشه از طریق بیمه. فقط این رقم را حساب کنید ببینید چه عددی میشه. اونوقت سودحاصله از خودروسازان داخلی رو حساب کنید ببینید ضرر هست یا سود. خود مالکین و مدیران خودروساز چرا از محصولات خارجی استفاده مکنن؟؟ انحصار هم شد برنامه ی اقتصادی؟؟؟
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    دولت خودش با این دوشرکت همکاری میکند تا ماشین ها را گرانتر به مردم بدهند علت تمام گرانی ها دولت است اگه ماشین وارد کند گرانی کم میشود ودیگر هیچ کس این اشغالهای ایران خودرو وسایپا رو نمیخره نمیدونم چرا دولت واردات ماشین رو انجام نمیدهد
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    ۲۰۶ را که تکنو لوژی بیست سال پیشه می که اینا نو هستن سقف شیشه ای دارن بهتر از ماشین های ۲۰۱۸ هستش برترین ماشین خوب با قیمت خوب وارد شه تا این کنه های موزی مثله کنه خون مردمو به یغمای نبرن دو تا کارخونه هر قیمتی خواستن می دن نخرید ماشینی جایگزین نیست می خری هزار داستان گرانی خدمات صفر ماشینها بد قیافه پر مصرف امکانتشان در حد قاری
  • رحمن GB ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    آن کسانی که خودرو وارداتی سوار میشوند هر گز خودرو ایرانی بی کیفیت نمیخرند .دوم انشاءالله خودرو داخلی نابود بشه از صفر کار با کیفیت انجام بگیره..
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    بایدواردات خودرو وبرداشتن تعرفه های بالای گمرکی و رقابتی کردن صنعت خودروی داخلی تیری به صنعت خودروسازی(بنز،اپل،میتسوبیشی....)زد
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    انشالله که این دو کارخانه آدمکشی بزودی زود تعطیل بشوند
  • حسن IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    چندماه قبل که پژوپارس صفرکیلومتر قیمتش حدود صدوپنجاه میلیون بود تو یه کانال تلگرامی زده بود که در کشور قطر پورشه شاسی بلندکار کرده با صدهزار کیلومتر کارکرد قیمتش م پژو پارس یعنی صدوپنجاه میلیون هست حالا شما عمق فاجعه رو دریابید
  • رحمن GB ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    کارخانجات خودرو سازی را ببندید و کارگرانش را در صنایع دیگر پخش کنید .این خودرو سازان کارشان نابود کردن پول است واردات را آزاد کنید وقتی عرضه تولید خود رو روز ندارید درش ببندید
  • سید حسن IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    به . این دو اختاپوس خون مردم رو تو شیشه کرده اند و شدن نمادفساد. قرارنیست مردم تاوان چپاولگری این دو اختاپوس رو بدن . تو این دو سه سال روز بروز قیمت خودروها رو بردن بالا
  • محمد IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    سلام اقا بیاید حقوق این کارمندان ایران خودرو وسایپا را بدیم اینها دست از سر ما بردارند چرا مگر لیاقت مردم ما سوارشدن حلبیهای قاتل هست .بس هست شما سمند مدل ۸۰ با سمند مدل ۹۹ مگر فرقی کرده .من اقا از یارانه می گذرم بدید به این خودروسازها ماشین درست نکنند .بس هست .۴۰ سال هرچی دلتان خواست با این مردم کردید
  • حاجی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    تا زمانی که مثلاً یک مدیری که معلوم نیست مدیر چی هست میآید برنامه تهران20و ادعا میکند 206 از فورد تویوتا میتسوبیشی شورلت ووووکه حدودا همقیت هستند206=207=208=209 مابهتر است دیگر حرفی برای گفتن نمی‌ماند با تشکر از این مدیری که برای یک دفعه هم شد کلا شو بذار قاضی
  • محمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    تیر بر پیکر شماست که از این بازار میلیارد میلیاد پول جیب میزنید
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    امیدوارم خودروهای وزارت دفاع مسیرش به بازار باز بشه. چیزهایی که اونها می سازند خیلی دل نشین شدند. حالا ما قرار نیست بریم یک خودرویی مثل طوفان بخریم ولی در کلاس خودروهای 4 نفره چیزهای لبه دانش زیاد تولید کردند.
  • رحمان IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    خدا کنه واردات خوردو آزاد بشه.هنوز سیر نشدین ازبس مردم رو مجبوربه خرید تولیدات بیکیفیت کردی؟هنوز جیباتون پرنشده؟محصولات توکشورخودمون خدا تومن ولی وقتی به کشورهای عراق وسوریه وافغانستان نگاه میکنیم قیمتشون نصف هست.به بهانه تولید داخلی مردم رو نچاپید.ده لا پهنا میندازین بمردم بدبخت.
  • فاطمه سقایتی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    اگراینکار راکنترل شده انجام بدهند خداپدرشان را دراین زمینه رحمت کند ولی محال دولت خودش ازتولید داخل استفاده بیشتری میبرد مگر دردولت بعداتفاق بیافتد الله اعلم
  • پوریا IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    خودروی ایرانی تیری بر پیکره مردم ایران شاید بهتر بود اینو مینوشتی نمیدونم کجای دنیا اجازه میدن هر جند ماه قیمت افزایش پیدا کنه و کدوم شرکت بدش میاد ماشینای ۵ سال پیششو دپو کنه با قیمت نجومی الان عرضه کنه
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    ماشین ما از همه ماشینهای جهان بهتره آقا مدیر خیلی رو داریتو برنامه تهران 20 آن حرفها را می زنی خیلی خیلی خیلی
  • US ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    این دو خودروساز نتونستن یه ماشین ملی تولید کنن ومنبعد هم نخواهند تونست تا فضا رقابتی نشه وضعیت ماشین درست نمیشه انهم درست شدنی نیس
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    کار درستی هست، ملت از وضع خودرو و یکه تازی آنها شاکین. بلکه قیمت ها منطقی بشه
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    واردات باید آزاد بشه تا قیمت و کیفیت بهتر بشه ، ایران خودرو و سایپا بدون رقیب با قیمت های بالا و بی کیفیت ملت نابود کردن ، با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون میشه ماشین روز دنیا خرید نه سمند و دنا .... ملت ایران حق دارن ماشین خوب و به قیمت سوار بشن
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    واردات خودرو و خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا بهترین کار ممکن برای پایین آمدن قیمت و رشد کیفیت و جلوگیری از رانت و فساد و بهره وری بیشتر با مدیران و مهندسان مجرب و دلسوز نه فقط یقه بسته و ...
  • محمد IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    باسلام وعرض ادب . اقا چه تیری .تیر به مافیا خودرو بی کیفیت است تا کی باید این اشغاهارا با چندین برابرقیمت به این ملت قالب کنند. نظر سنجی کنیدببیند مردم درست می گویند یا کارشناس .................شما
  • . IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    زن و بچه ی خودتو بذار تو پراید باهاش برید ایرانگردی اگه فقط یکی تون زنده برگشتین من یکی حتما حرفتو گوش میدم
  • NL ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    ننه من غریبم بازی خودروساز ..!! اینبار گروگان گیری کارگر جماعت برای توجیه عملکرد. بازار رو اشباع کنید قیمت ها شکسته بشه. فرصت به مافیای خودروسازی دادن ظلمه
  • رضا IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    هرچه زودتر در این صنعت خودرو سازی که نه ، دزد ساز ی و زالو سازی را گل بگیرند بهتر. خجالت نمیکشید به این میگید صنعت خودروسازی ، هزاران میلیارد خون مردم بدبخت را مثل زالو این دوتا خودروسا ی مثل زالو مکیدند ویکسری آشغال با ۵۰ برابر قیمت دادند مردم حیا کنید
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    سلام.درسته.در.مورد.واردات.اما.دیگه.....خودرو.ساز.با.گاز.گرانی.امان.مردم.را.بریده.با.انحصاری.کردن.خودرو.فقر.......بیکاری.بد.بختی.تولید.کرده.و. با.بلوکه.کردن.پول.مردم.ضربه.به.اقتصاد.زده‌در.چنین.مواردی.عقل.سلیم.حکم.میکنه.که.برای.شکستن.قیمت.نجومی.و.نافیای.خودرو.وسوداگران.و.سفته.بازان..واردات.خودرو.بهترین.گزینه.است.و......ضرورت.داره.امروزه.با.ابزار.نوین.تکنولوزی.و.ابر.رباطی.و.دانشی.که.در.خدمت..تولید.خودرو.قرار.گرفته.و‌هر.ساعتی.....هزاران.خودرو.میشود.تولید.کرد.چرا.باید.اسیر.مدیریتی.انحصاری.باشین.که.برای.یک.خورو.برای.مصرف.هم.پول.نجومی.بگیرند.وهم.از.خوانهای.رستم.عبور.کنیم.ویکسال.هم.انتظار.بکشیم.تا.یک.خودرو.بخریم.و.چرا.در.بازار.ازاد.بوفور.خودرو..با.قیمت.نجومی.یافت.میشود.و.این.سودها.به.جیب.مافیای.خودرو.میرود.و.این..روش.مسخره.قرعه.چه.کسی.توانسته.خودرو.بخرد.پارکینکها.چرا.از.خودرو.انباشته.شده.و.به.بازار.عرضه.نمیشود.خلاصه.واردات.یک.روزنه.برای.از.بین.بردن...مافیای.خودرو.وباندو.رانت.و.ارز.دولتی.را.تیول.خود.ساخته.اند.تا.فقر.بیکاری.و.بد.بختی.ببار.اورند.انشاالله.تکنو.لژی.رباطی.و.دانش.فنی.جایکزین.خودرو.ساز.فعلی.شود.واجالتا.واردات.برای.شکسته.شدن.قیمت.نجومی.الزامی.است.وسلام.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    چندسال پیش که واردات خودرو بود حلبی سازها میگفتن خودروی خارجی بما ضررمیرساند پرسنل بیکار بدهی زیاد خودرو ایرانی گران .بیا الان سه ساله خودرو خارجی وارد نمیشه چی شد آیا حلبی ایران ارزان باکیفیت وپرسنل اخراج نشدن .نه بابا همش فیلمه .درست بشو نیست که نیست ونخواهد شد
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    اگر واردات خودرو انجام گیرد شاخ خودرو سازان پول پرست خواهدشکست و مجبور میشوند هم در قیمت و هو در کیفیت تجدید نظر کنند همه میدانند که قیمت خودرو ها درایران بسیار کمتر از ان است که مصرف کننده بیچاره بایدبپردازد باید کمر مافیای خودرو شکسته شود اثبات گفته من هدایای خودرو سازان به از ما بهتران است برای مثال برای بستن دهان مجلسی ها خودتان می دانید چه کردند مدام به بهانه تعدیل نیرو دولت را میترسانند لطفا فیش حقوقی و دریافتی های رده بالای این شرکت ها را بررسی کنید
  • رامین IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    با سلام در سال 1388مجلس شورا اسلامی با هماهنگی با رهبر انقلاب اسلامی طرحی را تصویب کرد که هر ایرانی آزاد حق ان را دارد برای کل دوران عمر خود یک خودرو را وارد کند و یکی از این بندها هم برای خودرو سازهای داخلی بود که سطح توانایی خود را بالا برده که طی پیش بینی باید تا سال 1400 تعرفه خودرو 4دزصد میشد ولی خودرو ساز ها نتنها سطح کیفی خود را بالا نبردند بلکه در این چند سال پدر مردم را درآوردند
  • علی IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    فکر کنم با مافیای خودرو همکاری تنگاتنگی دارید کدام صنعت کدام خودرو سازی یک مشت آدم که باهمکاری دولتی ها خرده آهن به دست مردم می‌دهند واقعا اگرواقعا صنعت خودرو سازی به روز دارید چرا ازرقابت باسایر سازندگان خودروی جهان ترس دارید
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    باسلام انحصار خودرو را ازدست این ها خارج کنید با ورود خودرو ها ی خارجی کمرشان را بکشنید تا دستشان از جیب مردم دراید بخدا قیم ریالی به کارگران ایران خودرو و سایپا نمی رسد تمام سود در جیب اقایان نور چشمی میرود
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    بزارید مردم تو صف خرید فرغون بمونن،خجالت بکشید
  • فرهاد IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    اولا این اقا ک این حرفارو زده خودش چی سوار میشه ؟؟ نکنه پراید لگن برا مردم نشان عزت کشور باشه و خودش ماشین وارداتی سوار بشه دوما خودروی ارزان داخلی ؟ شما خیلی دلت خوشه عزیزم. سوما و مهمترین بحث مملکت اینه ک ۱هفته دنبال روغنم گیر نمیاد برا پخت و پز. مشکل روغن حل کنید موشک نقطه زن و ماشین پیشکش مسئول گرامی. و در اخر فلاکت و سختی شدید زندگیم داره کمرمو خم میکنه خدا ازتون نگذره منکه سپردم بخدا از مسئولا گرفته تا شما خبرنهارها
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    صنعت خودروسازی؟!!
  • رضا IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    من که باورم نمیشه واردات خودرو آزاد بشه
  • محمد GB ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    سرنوشت خودرو نیز همین است یا باید با کیفیت جهانی و به قیمت جهانی عرضه شود یا به زباله دان تاریخ بپیوندد. در هیچ قاموسی در دنیا نوشته نشده است که یک ملت و یک جمعیت 80 میلیونی فدای اشتغال 100 هزار نفر شود.
  • حمید IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    به شخصه موافق واردات هستم و انحصار چهل ساله باعث عقب افتادن صنعت خودرو شد در حال حاضر هردو خوردوساز بزرگ خودشان واردکننده ماشین های چینی بصورت پک کامل هستندو چینی ها صنعت خوردوی ایران دا منهدم کردن ولی کارشناسان ما هنوز در خواب خرگوشی اند البته که اینها از رانت استفاده می کنند و حاضر به نوشتن مطالب واقعی نیستند
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    ایرانی لایق بهترینها هستند مگرما مردم ایران چه چیزی کمترازمردم دنیاکم داریم که باید اشغالهای ایران خودرو وسایپا رو که یک مشت خودروی ازرده خارج کشورهای رو به ایران میاورند ومایاید ازاین خودروها بخریم ومثل مردم دنیا حق انتخاب نداشته باشیم کجای دنیا بامردم این چنین زشت برخورد میکنند؟فردای قیامت مسببانی که ازاین حلبی سازها به اسم تولید خودروواشتغال حمایت کردندبایدجوابگوی هزاران نفرکه خونشان به ناحق بابت ناایمن بودن خودروهای تولیدی شان شده باید حساب پس بدهند
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    بیش ازپنجاه سال است کارشما شده مونتاژ حلبی ناایمن به اسم خودروی ملی قیامتی هم هست عمراسان دردنیاخیلی کوتاه است خون هزاران نفربرگردن حامیان وتولیدکنندگان حلبی های خودرو نام گذاری شده شماهستند
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    این خودرو سازان وحامیان انهااگرخیلی شجاعت ودل جرات دارند درسطح کشور نظرسنجی بگذارند درصد رضایت از خودروهای تولید شده ملی را کسب کنند بسم ا...این گوی این میدان
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    اینا یه کاری نمیکنن که ضرر کنن از این طرف میان طرح خودروهای فرسوده رو به اجرا میذارن که خودرویی که دست مردمه به چندرغاز وردارن ودوباره خودرهای داخلی رو بچپونن به مردم ......عاقل باشید پس این همه افزایش تولید خودرو برا این کاراس دیگه
  • ج IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    خودرو ساز داخلی کجا بود. اینا دزد سرگردنه هستن با حلبی ساختنشون. و فروش فوق العاده دروغینشون.
  • ارسلان IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    ۲۰ سال است بخاطر حمایت از خودروساز داخل، داریم خودروهای ایران خودرو و سایپا رو سوار میشویم، خودروهایی با قیافه قدیمی و خسته کننده، کیفیت پایین و اخیرا قیمتهای نجومی، این بزرگترین ظلم است به مردم، به هر ترتیبی باید واردات خودرو آزاد بشود ، تا رقابت ایجاد شود، این خودش بزرگترین خدمت است به خودروسازان تا پیشرفت کنند. هر کس مخالف است یا نادانا یا منافع طلب
  • مهران AE ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    انشالله اول تیر خلاص بوخوره بر پیکر خودروسازی بعد هن بوخوره به سینه اونایی که با این مافیا خودرو سازی دل مردم رو خون کردنو بعد هم بوخوره به سینه امثال شما
  • محمود IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    و وارد نکردن خودرو، تیری بر پیکره ی نحیف و بی جان مردم ایران هست که خودروسازها نه تنها مال مردم را نشانه گرفته اند بلکه به جان و زندگی مردم هم رحم نمی کنند
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    بزرگترین ظلم رادرکشورخودروسازان داخلی وکسانی که ازانهاحمایت می کننددرحق مردم مرتکب می شوندزیراواردات خودروی خارجی راممنوع کرده ومردم رامجبورمی کنندارابه ای مرگ انان راسوارشوند!
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    انحصار 1000 سال
  • ناشناس IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    از این که خودرو در شآن ملت عزیز وارد کشور شود خوشحالیم و میدانیم خودروسازان چه حال بدی دارن اگر واردات انجام شود دیگه نمتونن فرقون بدهند و پول مازراتی از مردم بگیرند.
  • ناشناس IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    ای خدا فقط خودت به ما رحم کن دیگر حرفی ندارم از دست بعضی ها که راحت میگویند یک هاچ بک تولیدشان از ماشین سخت کوشی مثل یاریس و کمری و ... بهتر است اما خود به کمتر از دایملر راضی نیستند
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    واردات ازاد بشه بعد کی این لگنای ایرانخودرو رو بخره با این قیمتاش
  • انحصار و رانتخواری ومونتاژکاری IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    چهل ساله مردم جز رانتخواری وفساد ومونتاژکاری هیچ چیزی ندیده اند بهترین تصمیم آزادسازی واردات خودرو است.عرضه قطره چکانی خودرو پاسخگوی تقاضای انباشته مردم نیست.این دوشرکت رانتخوارومونتاژکار هیچوقت خودرا مقید به مشتری مداری و کیفیت نمیدانند و اعتقاددارن که هرزباله ای را مونتاژکنند مشتری میخرد پس دغدغه فروش ندارن.
  • مهدی IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    آقا بد چی تیر الان این فوت هم نیست چه برسه تیر بعد اینکه خوب حلبی هاشون رو به مردم غالب کردن الان دعوتنامه میدن چند ماه بعد خودرو رو تحویل میدن دیگه ظرفیت تولید بیشتر از این رو ندارن فقط چند برابر ظرفیت تولید هم پیش فروش کردن خودرو هم وارد بشه ککشون هم نمیگزه بعدم این واردات فقط در حد حرف حرف سیاسی میخوان بگن دولت هم بفکر مردم هست بیایید راهپیمایی 22 یا بیاید پای صندوق و هزاران حربه سیاسی دیگر. دیگر حنای دولت رنگ نداره اعتماد رو از مردم گرفتید خون خیلی ها رو ریختید ظلم زیادی کردید من که دیگر امیدم فقط به آقا امام زمان عج هست وسلام
  • محمد IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    اولا که اینها همه حرف مفته و وارداتی صورت نخواهد گرفت،در ثانی کسی که این خبر رو نوشته تامین شده،و با نیت این متن رو نوشته،و سوما اگر واردات انجام بشه به ضرر فقط اونهایی هست که آخورشون از پولهای بیحساب این دو شرکت پر میشه،و نه به ضرر کشور
  • دایی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    خودرو داخلی هم بلای جون 80 ملیون ایرانی در سالهای متمادی؟ متاسفم که بی عرضگی عده ای بلای جون آدمای بی گناه میشه
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    درک. 150میلیون پول ماشین خوب ب روز دنیا ن پرایدوماشین چینی مزخرف
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    خودرو سازها چهل ساله که ملت تیربارون کردن تیر به قلب خودرو ساز بخوره بهتر که مردم پول هنگفت بدن خودرو تولید داخل بی کیفیت بخرن کشته هم بشن هر روز تو تعمیرگاه باشند چهل ساله که از جیب مردم حمایت میشن اگه میخواستن درست بشن الان باید کیفیت خودرو المان داشتن جز اینکه سر مردم کلاه گذاشتن و میزارن تحولی نخواهید دید
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    سلام انقد ماشین ها ی وادراتی کنده نزن .. این جادها ده ما یا شهر ما یا کشوره نا یا شارگهای ما ...میاد غده تیروئید .. و انسان ..تو با کی طرفی ..کوچک بزن..... ژیان المان
  • امید IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    باز انتخابات باز شایعه باز سرکار گذاشتن مردم وعده تو خالی دولت نمیاد نون خودش رو آجر کنه اگه تو فکر مردم بود... چندسال پیش به داد مردم می رسید که پراید باید بهش گفت ((پلیت))۷میلیونی نشه۱۵۰میلیون شرم شرم شرم
  • وت IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    سلام نمیخوام توش جوجه فرر داسته باشه .
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    سلام نمیخوام توش جوجه فرر داشته باشه .
  • علی IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    ای بابا دندشون نرم میخوان ماشین باکیفیت بدن بازار تا مردم ماشین خارجی نگیدند نکه ماشین باحلی روغن نباتی میدن دست مردن
  • امیر IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    به گفته ی یکی ار مسئولان محترم اصلا بنز و تویوتا استاندارد نیست ! قوطی ربه به خدا ! چرا ماشین های اشغال بنز و بی ام و وارد کنیم وقتی عروسک لوکسی مثل پراید داریم ؟!
  • US ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    من 25 سال تولیدکننده قطعات خودرو بودم، دلسوزانه کار کردم بعد از این همه سال بجز فساد، رانت ومافیا بازی چیزی ندیدم، کارخانه را بستم تا عضوی از آنها نباشم، خودرو سازان محکومند به فنا چون به مردم خیانت کردند.
  • هرکی ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    تیر بر هرکجا باشه مهم اینه به نفع مردمه شما نمیخواد برای این حلبی سازی ها دل بسوزونین اونا به اندازه کافی خوردن و بردن
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    تیر چیه؟
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    ماکه بااین پول بی ارزش داخلیوچندرقاز درآمد شکم زن وبچه راسیر کنیم معجزه است خودروداخلی وخارجی پیشکش ولی حمایت ازاین خودروسازها خیانت به این مردم است بدرک اصلا مونتاژ ن‌شود چون صنعت خود وبراساس مونتاژاست کدام تولید که یک مشت گردن کلفت به اسم تولید اینگونه برگرده مردم سوارند وباز مردم راازعدم تولید این فرقونهای داخلی ترسانند
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    صنعت چارچرخه سازی اسم مناسبتریه. صنعت خودرو یه مقدار سنگینه برای ما.
  • حسن IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    اقا مردم کی باشن که با ماشین خوب سوار شدن توی رفاه باشن اصلا جون مردم مگر مهمه؟هر وقت واکسن کرونا وارد شد برای نجات مردم اون وقت ماشین هم وارد میشه برای اسایش مردم
  • محمد US ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    کاشکی واردات خودروآزادبشه ای خداینی میشه؟
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    به دولت و خودروساز داخلی که به هموطنش رحم نمی کنه، نباید رحم کرد. واردات باید آزاد شود
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    باعث می شود مردم تصمیم بگیرند چه وسیله‌ای سوار شوند وکارخانه ماشین سازی اینقدر سر مردم نگذارند واونهایی که از خارج می آورند وبه چند برابر قیمت می‌فروشند بدانند این اصلا انصاف و نیست
  • علیرضا IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    واردات کنن پس تکلیف حلبایرخودشون چی میشه؟؟؟
  • رضا IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    خودرو ساز داخلی داره به قلب مردم تیر می زنه .واردات فی نفسه خوب نیست ولی بد نیست حالا یه تیر هم به خودرو ساز بخوره شاید به راه بیاد
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    شما هم به انحصاری کردن خودرو در داخل کمک نکنید. سالهاست این خودرو سازان تیر خلاص بر مردم می زنند از آن نگران باشید نه از واردات
  • رضا IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    3 0
    باید درب این خودرو ساز ها داخلی را گل بگیرند مردم ایران همینا بدبخت کردند.
    • مهدی IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      0 0
      آیا می دونستین که هر ماشین خارجی وار کشور بشه به هر شرکت خودرو سازی 2٪ که در ایران تعلق میگیره یعنی باید یه شهروند به شرکت ۲٪ بده در صورتی که توی کل دنیا ماشین از کشوره دیگری وارد بشه فقط 2٪ گمرکی داره
  • فرهاد IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    باید واردات خودرو ازاد شود.حق انتخاب باید به مشتری داده شود.همچنینن انحصار نباید در دست عده ای محدود گردد.دراین صورت پیشرفتی حاصل نمیشود.
  • رضا IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    واقعا که اگه قرار بود پیشرفت کنیم تا الان میشد چرا دوستای که این نظر رو دارن خودشون خودرو خودشون رو استفاده میکردند
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    ....خودرو ماشین خارجی مونتاژ میکنه ۵برابر اصلیش میفروشه . شما همون مونتاژهارو هم ببین چند برابر میدن به مردم .حداقل اصلی وارد کنن اون تفاوتش بره تو جیب دوات نه تو جیب حلبی سازها
  • محمد IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    چرا شرکت های خودروسازی ۳سال است بارانت خواری وفروش خودرو از طریق دلالان به قلب مردم تیر میزند ساکت هستید حالا چی شده دلسوزی میکنید وقتی واردات بشه بازار هم از دونرخی خارج مبشه فقیر فقرا هم میتونن ماشین بگیرن
  • حسین IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    درسته واردکردن هراقلامی به کشور تولید ملی ضربه میزنه ولی باید این حقیقت رو هم بپذیریم حداقل درمورد صنعت خودروکه بازار اولا افتاده دست دلالان دوم اینه خودروسازهای ماازهرنوع مواد بیکیفیت درداخل خوداستفاده نکن وبدن دست مردم پس باید حتی خودروهای بیکیفیت خارجی هم وارد کنن تا شاید خودروسازان ما بتونن گوی رقابت‌بربایند
  • علاالدین IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    هر موقع شرایط به نفعشان نباشه شروع می کنن به اشک تمساح ریختن. گرچه مردم عزیییییییز اگر نخرن آشغالهاشون رو میاد پایین. ۲۰۷ بیشتر از ۷۰ تومن نمی ارزه واقعا
  • الموتی IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    چه صنعت خودروسازی ! مونتاژ هم شده خودروسازی
  • رضا IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    این همه سال تیر که خودرو سازها به ملت میزد نمیدیدین حالا .....
  • جعفر کمریان IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    چرا مردم را مجبور میکنید که حتما ماشین تولید داخل بخرند بی کیفیت بدون امنیت همین الان ماشینهای دسته دوم سانتافه تویوتا را از طریق ایران به کردستان عراق و کشورهای استقلال یافته ترانزیت میکنن با قیمت حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون خودرو سازان ایران کیفیت ماشینو بالا ببرن با قیمت عادلانه تا مردم بتونم بخرم اصلا پراید و کیلویی ا۰۰ هزار تومن حساب کنید چقدر میشه تمام قطعات مال یارانه از لاستیک شیشه و قطعات موتوری کجاش کره ای قالپاق موتورشان هم پلاستیکی
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    وقتی شرایط رقابت پیش بیاد خودرو داخلی رو ده برابر قیمت توی پاچه مردم نمیتونن بکنن
  • قدرت طهماسبی IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    باید رقابت در سطح بالا باشد تا ما هم به سطح عالی برسیم و از خواب زمستانی بیدار شویم و به خودمان تکانی بدهیم ،یا علی مدد و به امید ایرانی برتر و آباد
  • گمنام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    واردات تیری بر پیکر صنعت خودرو سازی نیست رهایی از انحصار است ایجاد رقابت وبهبود کیفیت است اگر واردات آزاد شود کسی دیگر سوار این قوطی حلبی های که قیمتشان روی به فلک نهاده است نمی شود و خودروساز مجبور است کیفیت را بالا ببرد واز طرفی دیگر قیمت ها پایین میاید وقشر ضعیف جامعه می تواند به آرزوی دیرینه خودرو دار شدن برسد
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    مگه اسمشو میشه گذاشت صنعت ؟!
  • علی شاه میرزایی IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    اگر یک مسئول با سواد درحوزه خودرو میبود میتوانست تعادل برقرار نماید که خودرو سازان داخلی نتواند برگرده مردم سوار شود
  • ابوالفضل IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    اینا همش الکی هست معلوم نیست مگه میشه بیاد
  • علیرضا IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    همین خودرو سازهای داخلی ملت را بیچاره کردن .کاش نداشتیم از این صنعت حداقل یه ماشین با کیفیت خارجی سوار میشدیم
  • سعید IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    تا زمانی که این مردم تشنه ثبت نام و واریز ودیعه برای خودرو هستن صنعت کشور همین حلبی بیش نیست
  • حجت IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    هنوز پارکینگهای که ایران خودرو و سایپا واسه بالا بردن قیمت خودرو و کمبود عرضه خودرو استفاده میکرده فراموش نکردیم.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    عزیزم ما در این شرایط باید با واردات کمر دلال ها رو بشکنیم تا تقاضا تموم بشه بعد بریم سراغ برنامه های طولانی مدت
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    اگرماشین واردبشه.آشغال سازهای داخلی مجبورن کیفیت روبالا به برن
  • شهروز IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    با سلام اگه خودروسازها عرضه دارن مثل خودروسازهای خارجی صادر کنن ببینم میتونن نه اینکه با حمایت دولت خودروی بی کیفیت به دست مردم بدن با قیمت نجومی
  • ناشناس SG ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    صنعت خودروسازی یا صنعت مونتاژ شرمتان وننگتان باد کدام خودرو سازی
  • مهدی IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    ازدست خودروهای بی کیفیت داخلی نابود شدیم!!
  • علي IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    اگه واردات باگمرگ انجام بشه اون موقعه بايد دوبرابر پول ماشین به عوارضی گمرگ پرداخت بشه
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    خودروسازه با مدیریتشون بارها و بارها بسمت مردم موشک بالستیک شلیک کردند حالا یک تیر بسمتشون بره اتفاقی نمیفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس