وزر صمت: اگر خودرو با کیفیت می‌خواهیم باید بازار را رقابتی کنیم

وزیرصنعت، معدن تجارت با بیان این که به دنبال شکستن انحصار تولید خودرو هستیم گفت: اگر میخواهیم در کشور خودرو مناسب و با کیفیت داشته باشیم و شرایط تولید به سمتی حرکت کند که خودرو امن داشته باشیم ، باید بازار را رقابتی کنیم .

به گزارش مشرق، رزم حسینی گفت: وزرات صمت به عنوان مسئول سیاست گذاری معتقد است بازار خودرو باید از انحصار دو خودروساز بزرگ دولتی کشور خارج شود.

وی با تاکید براینکه وزارت صنعت در دو ماه گذشته نشست های تخصصی متعددی را با خودورسازان ، مصرف کنندگان ، شورای رقابت و انجمن ها در خصوص خودرو برگزار کرده است، گفت: اگر میخواهیم در کشور خودرو مناسب و با کیفیت داشته باشیم و شرایط تولید به سمتی حرکت کند که خودرو امن داشته باشیم ، باید بازار را رقابتی کنیم .

رزم حسینی با اشاره به سهم بالای ایران خودرو و سایپا از بازار گفت: نه تنها وزرات صنعت ، حتی اقتصاددانان معتقدند برای اینکه کیفیت خودرو و قیمت خودرو در کشور بهتر شود باید بازاری رقابتی ایجاد کنیم.

وزیر صمت همچنین با اشاره به اینکه علاوه بر دو خودروساز بزرگ کشور، چند شرکت بخش خصوصی هم درحوزه خودروسازی فعال هستند، افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که امکان تولید بیشتر با استفاده از توان داخلی ایجاد شود.

وی با تاکید براینکه شکستن انحصار تنها با واردات نیست بلکه یکی از راه های آن است، گفت: مسلم این است که باید انحصار شکسته و بازار خودروی داخلی رقابتی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    5 0
    رقابت بر سر قیمت بالاتر!!!! شما ابتدا خودروسازی رو از انحصار دو شرکت خارج کن بعد خود به خود همه چیز حل میشه
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      3 1
      رقابتی کردن بازار از نظر لیبرال ها یعنی آزادسازی واردات. حالا سئوال. چه شده افرادی که دستشون تو یه کاسه است و در قدرت هم قرار دارن ، چرا میخان واردات رو آزاد کنن؟ بعدم راه حل مشکل خودرو آزادسازی واردات نیست. اصلا شما یه کشور رو بگید که با رقابت با غول های خودرو سازی ، خودرو ساز شده باشه! نداریم . راه حل خودرو کاریه که کره ج و ژاپن در دوره 20 ساله توسعه شون کردن. عدم واردات خودرو و خصوصی کردن صنعت خودرو و از بین بردن تعارض منافع و ایجاد پروژه های تحقیقاتی در دانشگاه ها و تامین مالی از سوی دولت .تامام.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    8 0
    چشم به مردم میگیم بازار رو رقابتی کنن مثل کل کارهای مملکت که مردم باید بارش رو بدوش بکشن و انجام دهند و مسئولین حقوقهای نجومیش رو بگیرن
  • تک سوار DE ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    9 0
    ادرس غلط دادن یعنی همین. کیا باهم رقابت کنن؟ تولید کنندگان یا وارد کنندگان؟ می دونید هردو این ها یک گروه هستند؟ برای خودرو با کیفیت باید سازمان استاندارد به معنای واقعی فعال بشه و هر سال استانداردهای بالا تری رو از خودروسازان/واردکنندگان مطالبه کنه. از طرفی هم باید وزیر صمت به معنای واقعی کلمه وزیری کنه و رانت خواری رو از گروهی خاص که با اقای تاجزاده در ارتباطن سلب کنه.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    2 0
    یعنی الان به نظرتون بازار رقابتی نیست .... 2 میلیون نفر برای 5هزار خودرو ثبت نام می کنند
  • نصیرآباد US ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    1 0
    چرا صفحه را باز نمیکنه
  • CA ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    9 0
    مالزی بازار رقابتی ناعادلانه نداره با اینحال خودروسازی مالزی با قدرت تمام خودرو استاندارد میسازه و حتی صادر میکنه. به نظر من خودرو سازی ایران فاسد هست و مشکل در اینجاست. نیاز به نیروهای جهادی در خودرو سازی هست
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    1 0
    الان که رقابت خوبی بین دوخودروساز کشورمان درافزایش هفتگی قیمت ها هست.
  • پسر IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    فقط فقط با واردات خودور بدون گمرک امکان پذیر تا تمام مردم بتوننن خرید کنن
  • احمد IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    اگر وزیر صمت در مدت مسوولیت خود فقط همین اقدام را انجام دهند کار بزرگی کرده اند. خودرو سازان داخلی اجحاف بسیار بزرگی در حق مردم کرده اند هم بلحاظ قیمت و هم بلحاظ کیفیت. خدا از سر آنها نگذرد.
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    آره خودرو با کیفیت می خواهیم. بازار را رقابتی بکنید منتظر چی هستی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس