کد خبر 1156682
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱

به گزارش مشرق، معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه‌ای طی یادداشتی که در کانال تلگرامی خانواده و رسانه منتشر شد به بررسی تاثیرات سایت های قمار بر نوجوانان پرداخت.

 چند روزی است لایو اینستاگرامی یکی از شاخ های مجازی ساکن ترکیه و گرداننده یکی دیگر از سایت های معروف قمار با پسر بچه ۱۴ ساله پیرامون موضوعات جنسی منجر به حیرت و برانگیختگی احساسات اجتماعی شده است. لایوی که پیش از این نیز با سایر پسران نوجوان برگزار شده و به قدری فاجعه است که این فرد پس از اتمام مکالمه اش با پسر نوجوان می گوید جمهوری اسلامی حق دارد بگوید من مفسد فی الارضم!!

اینکه نوجوان ما با کسی که بیش از ۲۰ سال از او بزرگتر است در مورد رفتارهای جنسی خود و مطلوبیت هایش صحبت می کند یک سوی فاجعه است اما فاجعه عظیم تر، خواب خوش پدران و مادران و از آن مهمتر مسوولان است که منجر به رهاشدگی بی قید و شرط و بی ضابطه فرزندان در شبکه هایی اجتماعی شده است. ما عملا نمی دانیم فرزند ما در این رهاشدگی در چه منجلابی غوطه ور است و اساسا با خوش خیالی تصور هم نمی کنیم او پای ثابت لایوهای جنسی یک پورن استار شده باشد.

این فاجعه ای که زیر پوست امثال لایکی و اینستاگرام در حال شکل گیری است و نسل آینده کشور را هدف گرفته باید به صورت جدی و اورژانسی مورد واکاوی قرار گیرد و با اتخاذ راهکارهای جدی به صیانت و مراقبت از آینده ایران عزیز به پا خواست.

بشدت معتقد به غربگرایی در حوزه صیانت از شهروندان و مخصوصا کودکان در فضای مجازی هستم. نگاه کنیم چگونه اتحادیه اروپا هر روز در حال وضع قانون برای صیانت از شهروندانش در تمام حوزه هاست و به یاد بیاوریم چطور وقتی مشابه این لایو توسط یک پورن استار با یک نوجوان در آمریکا برگزار می شد، پلیس در میانه لایو وارد منزل آن فرد شد و او را به دلیل برهم زدن سلامت فکری مخاطبان دستگیر کرد. پس این موضوع برای همه دنیا دارای اهمیت است.

نکته عجیب اینجاست که این فرد خود با حیرت می گوید حق دارند بگویند من مفسدم و از وضعیت نوجوانانی که با او وارد لایو شدند متحیر شده، اما آقایان مسوول و والدین گرامی در خواب خوش بسر می برند. شما در خوابید و آب دارد امنیت فکری و سلامت روحی فرزندان را با خود می برد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    21 1
    طرف گفت من از هرچی بگذرم از این 2030 نمی گذرم.
    • SE ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      4 0
      ننگ بر دولت
  • admin IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    باور کنید چهل سالمه و رشتم مهندسی نرم افزار تا الان نمیدونستم برنامه ای به نام لایک هم وجود داره. عجب...
    • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      1 0
      عجیب نیست تصدقت منم تکترم ولی خوندن ونوشتن خوب بلد نیستم نظام آموزشیه دیگه هنوس معلوم نیست اول باید ابتدایی رو تموم کرد بعد دانشگاهو یا بر عکس چون در بعضی دهاتا مدرسه نیس ولی دانشگاه آزاد هست شمام زیاد غصه نخور خانم نصیری هنوز چهل سال نیست انقلاب شده هنوز مونده تا به مقام انسانیت برسیم
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      0 3
      هنوز هم که هنوزه تویِ نفهمی خودت موندی !!
  • SG ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    هر روز تو خفت گناه بیشتر فرو میرن و خوارتر و خوارتر میشن خدا هیچ کس این طور خوار نکنه!
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    اقای وزیر مراقب بچه ها ی خودشه بچهای بقیه به درک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس