کد خبر 1156069
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
واکسن کرونا نمایه واکسن نمایه

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت که در لایحه بودجه۱۴۰۰ این ستاد ۲۰درصد افزایش بودجه برای ستاد زیست فناوری درنظر گرفته شده است اما باتوجه به ماموریت تولید واکسن‌ کرونا این بودجه کفایت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، دکتر مصطفی قانعی در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری، گفت: محور کار کشور در حوزه واکسن بر دوش ستاد توسعه زیست فناوری است و این بدان معنا است که حمایت از واکسن سازی در کشور توسط این ستاد مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

کدام افراد نمی‌توانند واکسن کرونا تزریق کنند؟

وی با تاکید بر اینکه ما نباید از واکسن سازی عقب بمانیم و این حوزه باید شتاب خودش را داشته باشد، گفت: از این رو لازم است که در بودجه ۱۴۰۰ موضوع واکسن سازی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

واکسن ایرانی کرونا تا قبل از عید تامین می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: کشور با توجه به میزان واکسن‌های تولید شده در دنیا چاره‌ای جز تولید داخل ندارد و به لحاظ جمعیتی اگر واکسن هم بخرد در انبار کسی موجود نیست که بلافاصله به کشور ما ارائه دهد، بنابراین تامین کننده‌های داخل باید روی کار بیایند و به تولید واکسن‌های مورد نیاز کشور بپردازند.

بیشتر بخوانید:

جزییاتی از تست واکسن کرونای ایرانی در فاز اول

به گفته وی، با توجه به اینکه بار اصلی تولید واکسن روی دوش ستاد توسعه زیست فناوری است به همین دلیل باید حمایت‌های مادی و معنوی از آنها صورت بگیرد تا کمکی برای اقتصاد کشور باشد زیرا بعد از ماسک، واکسن است که زنجیره انتقال کرونا در کشور را قطع می‌کند.

بیشتر بخوانید:

 تزریق نخستین واکسن ایرانی از اول دی

قانعی افزود: قوه مقننه و مجریه از اقدامات ستاد توسعه زیست فناوری و رسالتی که بر عهده گرفته مطلع هستند از این رو استدعا داریم که حمایت‌ها متمرکز شود و بودجه به تولید واکسن‌ها اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه بودجه ستاد توسعه زیست فناوری ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، تاکید کرد: بودجه را سال گذشته بستند و در سال گذشته کرونایی وجود نداشت که این بودجه برای ستاد توسعه زیست فناوری در نظر گرفته شده است از این رو برای ماموریت‌های ستاد توسعه زیست فناوری کفایت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

نحوه انتخاب داوطلبان تزریق واکسن ایرانی کرونا

وی ادامه داد: دولت‌های سایر کشورهای دنیا برای ماموریت واکسن سازی اعداد و رقم‌های سنگین‌تری را متقبل شدند آن هم نه برای تحقیق و توسعه بلکه برای نجات اقتصاد کشورشان چنین سرمایه گذاری‌هایی کردند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: افزایش ۲۰ درصدی بودجه برای اقدامات معمولی ستاد بود از این رو برای ماموریت‌های اصلی پیش آمده اعتبار خاص لازم است و افزایش آن ضروری به نظر می‌رسد.

وی تاکید کرد: اکنون ۷ شرکت در بخش خصوصی در زمینه تولید واکسن کرونا فعالیت می‌کنند که نیاز به حمایت بیشتر دارند از این رو لازم است که بودجه مجزا برای ۷ شرکت اختصاص پیدا کند. این شرکت‌های واکسن ساز خصوصی نیاز به تقویت شدن دارند زیرا آنها ماندگار خواهند بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    1 1
    ترو خدا همان واکسن فایزر را بگیرید خرج اضافی نکنید ما که به انواع زیر ساخت ها وتکنولوژی دنیا به خاطر تحریم ها دسترسی نداریم . واکسن هم میشود درست مثل پراید وقتی خود کره می ساخت بسیار با کیفیت بود اومدید دست گرفتید و شرکت خودرو سازی آلت قتل مردم را با پول خودشان به آنها فروخت حتی توی شهر هم خود خودرو سازان حاضر نیستند سوار شوند .چه برسد به خارج از شهر.مردم از سر ناچاری پراید سوار می شوند. .واکسن هم همینطور وقتی ساخته شد خود سازندگان حاضر نیستند بزنند چرا در آمریکا 100هزار نفر حاضر شدند در آزمایشات بالینی این واکسن شرکت داشته باشند چون به سیستم اعتماد دارند ومی دانند که کار اساسی می شود بطوری که حتی بعضی از پزشکان هم در طرح آزمایشات بالینی واکسن کرونا شرکت کردند. فکر میکنم ساخت واکسن کرونا اونهم دراین شرایط بی اعتمادی کاری بیهوده است .لطفا واکسن را با ماسک مقایسه نکنید ماسک نه عوارض می آورد ونه واردبدن میشود این مقایسه بسیار بی ربطی هست
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    2 0
    مهم نیست مهم این است که بودجه کافی برای حقوق های نجومی مدیران دولتی موجود باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس