آمریکا با ابزار تحریم خواستار قطع خرید اس۴۰۰ ترکیه شد

وزیر خارجه آمریکا گفت اسماعیل دمیر رئیس صنایع دفاعی ترکیه را به دلیل همکاری با روسیه در خرید سامانه پدافندی اس۴۰۰ تحت تحریم قرار داده است.

به گزارش مشرق، مایک پمپئو روز دوشنبه در بیانیه مطبوعاتی با اشاره به بخش ۲۳۱ قانون مقابله با دشمنان خارجی از طریق مجازات (کاآتسا) افزود: تحریم امروز به دلیل مشارکت آگاهانه رئیس اس اس بی ترکیه و سایر افسران آن در معامله مهم با شرکت رزوبورونکسپورت، نهاد اصلی صادرات اسلحه روسیه و تهیه سامانه پدافندی موشک زمین به هوای اس۴۰۰ تحت تحریم و ممنوعیت روادید برای سفر به آمریکا قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ایالات متحده در بالاترین سطوح و در موارد متعدد به ترکیه فهماند که خرید سامانه اس-۴۰۰ امنیت فناوری و پرسنل ارتش ایالات متحده را به خطر می‌اندازد و بودجه قابل توجهی به بخش دفاعی روسیه و همچنین دسترسی روسیه به نیروهای مسلح و صنایع دفاعی ترکیه ارائه می دهد.

وزیر خارجه ترامپ اضافه کرد: با وجود این، ترکیه تصمیم گرفت با خرید و آزمایش اس-۴۰۰، برخلاف وجود سیستم‌های جایگزین و قابل همکاری ناتو برای تامین نیازهای دفاعی خود، پیش برود. این تصمیم منجر به تعلیق ترکیه و در انتظار حذف از مشارکت جهانی در جنگنده اف-۳۵ خواهد شد.

پمپئو اظهار کرد: اقدام امروز یک علامت واضح ارسال می‌کند که ایالات متحده بخش ۲۳۱ قانون کاآتسا را به طور کامل اجرا خواهد کرد و معاملات قابل توجهی را با بخش‌های دفاعی و اطلاعاتی روسیه تحمل نخواهد کرد.

وی مدعی شد از ترکیه می‌خواهم مشکل اس -۴۰۰ را بلافاصله با هماهنگی با ایالات متحده حل کند. ترکیه یک متحد ارزشمند و یک شریک امنیتی منطقه‌ای مهم برای ایالات متحده است و ما در تلاش هستیم تا با از بین بردن مالکیت اس-۴۰۰ ترکیه در اسرع وقت به همکاری تاریخی و  چندین دهه‌ای سازنده با بخش دفاعی ادامه دهیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شیرازm IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    26 7
    عدوشود سبب خیر.. رجب قلی دون حالامزه ی تحریم روبچش با اون وزیردفاع درپیتیتون.. منافق ترین دولت ترکیه هست.. ادمی ک نتونی بشناسی بادشمنه یادوست بخوااان منافق. ارتش سایبری رجب دون الان گله ای هجوم میارن منفی زدن.. جدی میگم ترکیه بیشترین نیرو داره برای رصد سایتهای ایران..
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      1 3
      تحریم یه چیز تخیلیه نه تاثیر داره فقط یه چیز روانیه مردم ترکیه عاقل تر از این حرفان که خودشون مچل این بازی ها کنن
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    15 26
    ترکیه هرگز اس ۴۰۰ را پس نخواهد داد بلکه کاری خواهد کرد که آمریکا هم اف ۳۵ خواهد داد هم پاتریود یا تاد اردوغان سیاستمدار کهنه کاریست میداند چطوری اینها را رام کند
    • علی IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      0 0
      رئیس جمهور ماهم جناب روحانی امروز فرمودند الان مثله 10 سال پیش نیستیم وضعمون خیلی بهتره واقعا حض بردم از درایت و مدیریت ایشون تو سیاست خارجی هم بر خلاف اردوغان که تو باتلاق قفقاز گیر کرده مدیریت سایست خارجی با حمایت از کشور مسلمان تونست مشکلاتو حل کنه و برای همین همه کشورها صف کشیدن برای دریافت شهروندی ایران تام دیریت عالی از ایشون یاد بگیرن
  • محمد IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    2 0
    امريكا ديگه شام ونهارش شده تحريم كشورها هزگز اقتصاد وابسته نبايد داشته باشند ادامه تحريم ها ركوداقتصادعكس براى درازمدت خواهدبود تحمل كنندروى به درون اقتصادى بياورندبجز زد حاكميت بقيه مسايل رفاهى تجارى گردشگرى توليداقتصادراازمحدوديت قانونى رهايى ببخشندتامردم فكرنكنند امريكا ازادى دارد ومانداريم يعنى قانون پاگيراقتصادى را حذف كنند
  • DE ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    3 1
    پمپئو : از ترکیه می‌خواهم مشکل اس -۴۰۰ را بلافاصله با هماهنگی با ایالات متحده حل کند ( دستور به ستور! ) . ترکیه یک متحد ارزشمند و یک شریک امنیتی منطقه‌ای مهم برای ایالات متحده و اسراییل است و ما در تلاش هستیم تا با از بین بردن مالکیت اس-۴۰۰ ترکیه در اسرع وقت به همکاری تاریخی و چندین دهه‌ای سازنده با بخش دفاعی امریکا - اسراییل- ترکیه ادامه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس