دیپلمات ترکیه‌ای: آنکارا از خرید اس - 400 ناخرسند نیست - کراپ‌شده

یک منبع دیپلماتیک ترکیه گزارش برخی محافل خبری مبنی بر نارضایتی این کشور از خرید سامانه موشکی «اس-۴۰۰» ساخت روسیه را رد کرد.

به گزارش مشرق، در حالیکه برخی منابع رسانه‌ای مدعی ناخرسندی ترکیه از خرید سامانه موشکی «اس-»۴۰۰ ساخت روسیه شده بودند، یک دیپلمات ترکیه این ادعا را رد کرد.

یک دیپلمات ترکیه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت گزارش‌ها مبنی بر نادرست بودن تصمیم ترکیه در خرید اس-۴۰۰ نادرست است و صحت ندارد. برخی گزارش‌ها حکایت از آن داشت که باوجود آزمایش موفق سامانه اس-۴۰۰ از سوی ترکیه و قابلیت‌های بالای آن، آنکارا بر این باور است که خرید اس-۴۰۰ بیهوده بوده است.

ترکیه همچنین اعلام کرده که برای دفاع از حاکمیت کشورش این حق را دارد خود را به جنگ افزارهای دفاعی تجهیز کند. این کشور مهر ماه  سامانه اس-۴۰۰ را آزمایش کرد و برخی رسانه‌ها گزارش کردند که این سامانه با موفقیت اهداف هوایی از قبل تعیین شده  را ردیابی و سرنگون کرده است.

ترکیه کماکان با مخالفت آمریکا بابت خرید اس-۴۰۰ مواجه است. آمریکا مدعی است که سامانه اس-۴۰۰ خطری علیه جنگنده نسل پنجم «اف-۳۵» است. مقامات آمریکایی بر این باورند که این سامانه احتمالا آسیب پذیری این جنگنده‌ها را شناسایی کرده و این اطلاعات به مسکو انتقال داده می‌شوند. این در حالی است که ترکیه و روسیه این سناریو را رد کرده‌اند.

ترکیه قصد داشت در یک بازه زمانی مشخص ۱۰۰ فروند از جنگنده نسل پنجمی اف-۳۵ را  از آمریکا خریداری کند، اما بابت خرید سامانه دفاع موشکی  اس-۴۰۰  از روسیه و بی‌توجهی به هشدارهای آمریکا از این پروژه اخراج شد و در عمل هیچ جنگنده اف- ۳۵ به ترکیه ارسال نشد. این در حالی است که خلبانان منتخب ترکیه دوره‌های لازم را برای پرواز با این جنگنده در آمریکا دیده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    8 7
    اگرچه اس ۴۰۰ برای مقابله برای با امثال اف ۳۵ نمیتونه استفاده بشه چون بسیار ضعیفتر از اون هست و برای مقابله با اهداف با سطح فن آوری پائینتر می باشد ولی باز خریدش به مشکلات ایجاد شده نمی ارزید.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      1 4
      دوست عزيز هدف تركيه از اس چهارصد انتقال فناوري بوده كه با روسها توافق كرده و توليد سامانه پدافندي برد بلند خودشه وگرنه راحت ميتونست پاتريوت رو بگيره عين همه كشورهاي ديگه ولي فقط مصرف كننده ميموند و امريكا فناوريشو نميداد .واسه همين مال روسيه رو خريد.
    • سرباز IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      4 2
      اونوقت میشه بفرمایید چه سامانه ای توان رهگیری اف 35 رو داره؟! آمریکا فقط اسلحه های خوشگل میسازه ولی در عمل اصلا توانایی ادعا شده رو ندارن یکیش همین پاتریوت. نتونسته یه موشک یمنی رو حتی شناسایی کنه
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      3 3
      پس خوب شد ک خریدن وگرنه میشدن معضل جهانی مثه یهودیا این تورانیا
    • علی خدایی IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      0 8
      اف 35 که اینقدر ازش هالیود میسازن همش خالی بند است اولا چیزی به اسم رادار گریزی صد در صدی نداریم.دوما اف 35 ها برای ارتفاع برد بلند ساخته شده و نهایتا ارتفاع پروازی اش شصت هزار پا است معادل 17-18 کیلو متر و با این نوع پرنده ها مقابله کردن رهکار های خودش را دارد و شبکه یکپارچگ یپدافندی قوی جنگ الکترونیک فوق العاده قدرتمند میطلبد
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      6 0
      یارو وزیر دفاع آمریکا میاد خودشو پاره میکنه که چون اس ۴۰۰ توانایی زمین زدن اف ۳۵ رو داره ترکیه نباید بخره پشت بندش فرماندهان ناتو و رسانه ها هم همینطور اونوقت تو ایی که مجذوب غرب شدی میای این حرفو میزنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس