سردار سلامی: تدابیر رهبر انقلاب آرزوهای دشمن را به هم ریخت

فرمانده‌کل سپاه گفت: در حالی که بیشتر جنبه‌های سیاسی، اقتصادی یا فرهنگی را عامل استقلال ملت‌ها در نظر می‌گیرند ‌اما استقلال علمی منشأ اقتدار یک‌ ملت است.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در جشنواره باقرالعلوم(ع) دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله الاعظم(عج) اظهار کرد: یک‌ کشور نمی‌تواند با توسعه جغرافیا بزرگ‌ شود حتی‌ منابع اقتصادی کشورها هم محدود است اما شاید تنها بتوان با دانش، ارزش‌های افروده جدید به دست آورد.

وی با تأکید بر اینکه علم و آگاهی دامنه‌های عظمت یک کشور را گسترش می‌دهد، گفت: اگر ذخایر علمی‌ یک‌ کشور رشد یابد جامعه بزرگ‌ می‌شود؛ در حالی که بیشتر جنبه‌های سیاسی، اقتصادی یا فرهنگی را عامل استقلال ملت‌ها در نظر می‌گیرند ‌اما استقلال علمی منشأ اقتدار یک‌ ملت است.

سرلشکر سلامی با ابراز اینکه "هر آنچه سیطره بیگانگان را بر شئون جامعه ما زیاد کند وابستگی است"، اظهار کرد: دشمنانی داریم‌ که ‌همواره تلاش می‌کنند ما را کوچک‌ و عقب نگاه دارند زیرا کشوری که عقب باشد ضعیف خواهد شد و مجبور به تسلیم‌ می‌شود؛ اما اگر کشور از سلطه علمی بیگانه خارج شود و نیازهای اساسی را درون خود تولید کند حتی اگر در محاصره جهانی هم‌ قرار گیرد، زنده می‌ماند و رشد می‌یابد.

فرمانده‌کل سپاه در ادامه با تصریح به اینکه برای جوان بودن یک جامعه باید هر روز شاخصه جدید و تفاضل و برتری جدیدی یافت، گفت: ما می‌خواهیم مستقل باشیم‌ و در علم استقلال داشته باشیم کنار آن، استقلال در سلامت هم مهم است.

وی با یادآوری اینکه "امروز دشمنان با تحریم‌های ظالمانه حتی دارو به ما نمی‌دهند و دانشمندان ما را ترور می‌کنند"، گفت: زمانی که فردی به‌دلیل حرکت در فضای علمی ترور می‌شود به این معناست که دشمن رشد و اقتدار علمی ما را هدف قرار داده است و هر نقطه‌ای که دشمن به‌روی آن تمرکز می‌کند نقطه قوت ما است؛ دستیابی به این مهم که دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله پیشران و پرچم‌دار رشد علمی و پیشرفت‌های شتاب‌دار و نوین‌ پزشکی ‌در سطح ایران و جهان باشد از این‌ منطق سرچشمه می‌گیرد.

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه "انتظار داریم این تلاش‌ها در جهات متنوع با افق‌های بلند طراحی و دنبال شود"، اضافه کرد: علم امکان تسلط و چیرگی ایجاد می‌کند، به کشور عزت می‌بخشد و استقلال را به‌طور کامل تفسیر می‌کند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه راه‌اندازی مرکز تحقیقات ژنتیک نور از جمله دستاوردهای مهم سپاه محسوب می‌شود، متذکر شد: وقتی‌ می‌توانیم‌ نقشه ژنتیک انسانی را رمزگشایی کنیم درمان را راحت‌تر و دقیق‌تر به انجام می‌رسانیم، از این رو نباید از جهان عقب بمانیم.

فرمانده‌کل سپاه با یادآوری اینکه "امروز دشمنان همه عرصه‌ها از دارو، غذا، آب و درمان را عرصه جنگ با ما قرار داده‌اند"، گفت: ما تمایلی نداریم همه مسایل را با مدل جنگ بیان کنیم اما این اقدام که امروز توسط دشمن صورت گرفته است و با همت و تلاش می‌توان تهدید دشمنان را به عرصه رشد و پیشرفت تبدیل کرد.

سرلشکر سلامی در پایان با تقدیر از تلاشگران عرصه علمی در سپاه و دست‌اندرکاران راه‌اندازی مرکز جامع ژنتیک نور گفت: سپاه با دستیابی به افتخارات علمی و پیشرفت‌های تکنولوژی، قله‌های مرتفعی را تسخیر و افتخارات جدیدی را به آلبوم افتخارات ایران اسلامی اضافه می‌کند.

در ابتدای این مراسم دکتر ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) گزارشی از روند اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف را ارائه کرد.

در پایان  برگزیدگان جشنواره باقرالعلوم و خانواده شهدای سلامت مورد تقدیر قرار گرفتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • حسین رضا IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    13 12
    سلام خدا بر سپاه پاسداران وهمه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران. خداقوت خسته نباشید.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    6 6
    مسئول عمده مشکلات کشور عمدتا مسوولان بی کفایت هر دولت هستند
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      2 4
      حاشا و کلّا إن شاء الله تعالی
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      3 3
      از وحشت ترس نابجا با نگاه به قدرت نامتناهی الهی بدر آیید
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      1 1
      بیده الخیر و هو علی کل شیء قدیر . خیرات دست خداست و او توانای مطلق است .
    • رضا IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      0 1
      تواول انگلیسی fatfرا درست بنویس بعد نظر بده.!!!
  • حسین رضا IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    2 3
    درود بر مشرق واهالی مومن مشرق. خداقوت خسته نباشید.
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      3 2
      درود بر سردار سلامی
    • حسین رضا IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      2 3
      سلام ودرودخدا بر سردار سرافراز سلامی.
    • حسین رضا IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      2 2
      سلام بر تمام مدافعان ایران اسلامی
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    2 3
    انتقام سخت # منتظر هستیم سردار خوش خبر باشید
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 1
    اگر در سیاست خارجی وداخلی هم علمی و با خرد کار کرده بودیم و نظر اکثریت ملت را مورد توجه قرار داده بودیم.این همه مشکلات ونا رضایتی در کشور نداشتیم
  • سید IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 2
    درود بر سردار سلامی وهمه مجاهدان درراه خدا
  • ایرانی IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 2
    درود بر سردار عزیز
    • هادی IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      1 2
      درود بر سردار سلامی و تمامی سرداران عزیز سپاه
    • ق IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      0 3
      علمی که تورا از مبدأ هستی دور کند مثل مرکبیست که نعل وارونه دارد (به تعبیر قرآن همان جهل است) و ره به ترکستان میبرد،مثل استیون هاوکینگ که در گمراهی محض به بی خدایی رسید.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 3
    یک ملت با اشتغال جوانانش به تولید قارچ وشترمرغ و ماهی ووو فقط از گرسنگی نمیمیرد ،ولی اگر ملتی بخواهد در بین کشورهای ثروتمند ،قوی ومرفع قراار بگیرد ،جوانانش باید به علم ودانش تولید قطعات الکترونیک ومیکرو الکترونیک،سی پی یوها،آی سی ها،نیمه هادیها،چیپ ها،خازنها،دیودها،رسیستورها،صفحات نمایش، علوم هستهای ،لیزر، سوپر آلیاژها و طراحی صنعتی دست بیابد.
  • علیرضا IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 1
    سلام خدا و رسول خدا و اهلبیت به رزمندگان پاک و پیرو ولایت خدا قوت سردار اسلامی چشم دشمن کور یا علی مدد
  • محمد محسن IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 1
    احسنتم عالی. خداقوت خسته نباشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس