کد خبر 1155741
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
بائو: قهرمان لیگ را سرمربی تعین می‌کند/ استقلال به یک مربی باتجربه نیاز دارد

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال می‌گوید آبی‌پوشان پایتخت به یک مربی باتجربه در کنار محمود فکری نیاز دارد.

به گزارش مشرق، میثم بائو بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال درباره پیروزی آبی‌پوشان پایتخت مقابل شهرخودرو در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: استقلال به این پیروزی نیاز داشت چون در هفته‌های اخیر می‌گفتند استقلال خوب بازی نمی‌کند و باید به کادر فنی افراد جدیدی اضافه شود البته من هم این مساله را قبول دارم و به نظرم باید کنار آقای فکری باید یک مربی که باتجربه باشد و کمک کند حضور داشته باشد. ما در همه بازی‌ها که نمی‌توانیم کاشته بزنیم و این چیزی که نیست که هواداران بخواهند. تا هماهنگی‌های لازم به دست آید و ترکیب اصلی مشخص شود زمان می‌برد.

او در ادامه درباره تفاوت بازیکنان نسل حاضر با نسلی که او در آن دوره بازی می‌کرد، گفت: ما الان یک نسل عوض کردیم که ستاره بودند اما جایگزین‌های خوبی برای ستاره‌ها نیامده‌اند. به نظرم الان سرمربی یک تیم است که می‌تواند قهرمان شود. در زمان ما بازیکنان بودند که می‌توانستند قهرمان را تعیین کند اما الان عملکرد سرمربی است که می‌تواند موفقیت را در تیم معلوم کند.

بیشتر بخوانید:

فکری:‌ می‌خواهیم در استقلال ساختار ایجاد کنیم

بائو افزود: الان جنگ سرمربی‌ها و کادر فنی‌ها است و آن تیمی که کادر فنی قوی‌تری داشته باشد، می‌تواند پیروز میدان باشد. در زمان ما تکنولوژی خیلی قوی نبود اما زمان عوض شده است و علم در فوتبال خیلی پیشرفت کرده است و فکر می‌کنم در حال حاضر عملکرد سرمربی‌ها می‌تواند قهرمان رقابت‌های لیگ برتر را مشخص کند. الان استقلال نزدیک ۷ سال است جام نیاورده است اما در زمانی ما با استقلال قهرمان شدیم، ۱۰ بازیکن قصد جدایی داشتند اما الان تیم قهرمان نمی‌شود و باید ناز بازیکن را کشید که در تیم بماند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال درباره فقر بازیکن بازیساز در فوتبال ایران و ترافیک بازیکن بازیساز در زمان بازیگری او گفت: ما  در یک دهه ۱۲ بازیکن بازیساز ملی‌پوش داشتیم که به‌ آن‌ها بازی نمی‌رسید. امثال من، علی کریمی، محرم نویدکیا، ایمان مبعلی و فریدون زندی در زمان ما خیلی زیاد بود. اما الان یک بازیکن طراح در فوتبال ایران وجود ندارد که بتواند گل بزند. مهاجم‌های ما الان کم گل می‌زنند و اگر هم بزنند، نصف آن گل‌ها پنالتی بوده است.

او در ادامه خاطرنشان کرد:‌ من موقعی که در ابومسلم بودم، ۱۱ گل زدم بدون اینکه یک پنالتی بزنم و ۱۶ پاس گل دادم. الان یک بازیکن با ۸ پاس گل، آقای پاس گل می‌شود در حالی ۶ تای آن پاس گل از روی سانتر به ثمر رسیده است و با این وضعیت ما دچار فقر بازیکن هستیم.

میثم بائو در پایان و درباره اینکه موفقیت استقلال در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر تاکید کرد:‌ استقلال از همه تیم‌ها بیشتر بازیکن تاثیرگذار دارد و با این وضعیت فکر می‌کنم این تیم بتواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و یکی از مدعیان قهرمانی باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس