کد خبر 1155328
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
استقبال طالبان از کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان

در حالی که روز گذشته مجلس سنای آمریکا طرحی را تصویب کرد که اختیارات ترامپ را برای خروج از افغانستان را محدود می‌کند، فرمانده نیروهای ناتو از کاهش نظامیان آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق، در حالی که روز گذشته مجلس سنای آمریکا طرحی را تصویب کرد که اختیارات ترامپ را برای خروج از افغانستان را محدود می‌کند، فرمانده نیروهای ناتو اعلام کرد  که کاهش نظامیان آمریکا  آغاز شده است.

«ژنرال اسکات میلر»، فرماندۀ مأموریت پشتیبانی قاطع  از کاهش نیروهای آمریکایی به ۲۵۰۰ نفر خبر داد و گفت: نظامیان باقی مانده توانایی مبارزه در برابر تروریسم در افغانستان خواهند داشت.

میلر افزود: روند کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان آغاز شده‌  و ۲۵۰۰ سرباز امریکایی که در افغانستان باقی می‌مانند در کنار مبارزه در برابر گروه‌های تروریسم، مأموریت‌های مشوره و آموزش نیروی‌های دولتی افغانستان را نیز به‌پیش خواهند برد.

پیش از این ترامپ اعلام کرده بود که شمار نیروهای آمریکایی از پنج هزار تا به دو هزار و پنج صد تن کاهش خواهد یافت.

میلر در بخش دیگر از سخنانش گفت که سطح خشونت‌ها از سوی طالبان در افغانستان افزایش یافته و نیاز است برای صلح در این کشور سطح جنگ کاهش یابد.

وی گفت: درباره افزایش خشونت در افغانستان با طالبان رایزنی کرده و اعلام شده است که بهای افزایش خشونت را مردم افغان می پردازند.

براساس توافق آمریکا و طالبان زمانی نیروهای آمریکایی به صورت کامل از افغانستان خارج می‌شوند که مذاکرات بین الافغانی به نتیجه رسیده باشد،‌ اما به روند کند مذاکرات در دوحه قطر خروج زود هنگام آمریکا بزرگترین تهدید برای امنیت افغانستان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس