اوبراین: ترامپ امیدوار است تمام نظامیان آمریکایی تا ماه می به خانه بازگردند - کراپ‌شده

مشاور امنیت ملی آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که رئیس جمهور این کشور امیدوار است که تمام نظامیان آمریکایی تا ماه مه (اردیبهشت) به خانه بازگردند این در حالی است که ترامپ حداکثر تا 19 ژانویه (30 دی) در کاخ سفید حضور خواهد داشت.

به گزارش مشرق، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران درباره طرح دولت ترامپ برای کاهش نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان صحبت کرد.

وی گفت: « دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امیدوار است که تا ماه می (اردیبهشت) تمامی نظامیان آمریکایی به صورت ایمن به خانه بازگردند.»

اوبراین که به سوال خبرنگاران پاسخ نداد گفت که رئیس جمهور آمریکا در حال عمل به تعهد خود درباره پایان حضور نظامیان آمریکایی در جنگ‌های این منطقه می‌باشد.

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: « تعداد نیروهای باقی مانده آمریکایی در افغانستان و عراق با هدف دفاع از دیپلمات‌ها و سفارت‌های آمریکا و کمک به متحدان برای عمل به تعهداتشان است.»

اوبراین گفت که با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان صحبت کرده است.

استولتنبرگ پیشتر هشدار داده بود که خروج بسیار سریع نیروها از عراق و افغانستان هزینه بسیار گزافی به همراه خواهد داشت.

دقایقی پیش نیز «کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا خبر داد که بخشی از نیروهای آمریکایی طی ساعت‌های آینده خاک عراق و افغانستان را ترک می‌کنند.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «تعداد نظامیان آمریکا در عراق از ۳۲۰۰ نفر به ۲۵۰۰ نفر کاهش می‌یابد.»

سرپرست وزارت دفاع آمریکا افزود که تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان نیز تا ۲۵۰۰ نظامی کاهش خواهد یافت.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دوشنبه هفته گذشته، «مارک اسپر» رئیس سابق پنتاگون را که بارها از خروج سریع نیروها از افغانستان ابراز بی‌میلی کرده بود، اخراج و میلر مدیر پیشین مرکز ملی مبارزه با تروریسم را جایگزین وی کرد.

ترامپ چندی پیش گفته بود نظامیان آمریکایی باقی‌مانده در خاک افغانستان باید تا کریسمس (دی ماه) به خانه برگردند.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، اسپر پیش از اخراجش در نامه‌ای محرمانه به کاخ سفید نوشته بود به دلایل مختلفی همچون تضعیف موضع آمریکا در مذاکرات کابل-واشنگتن و عواقب آن برای متحدان آمریکا، درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تردید دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس