رئیس شورای رقابت: قیمت برخی از خودرو‌ها آزادسازی می‌شود

رئیس شورای رقابت گفت: هر خودرویی که در بازار رقیب داشته باشد از سیستم قیمت‌گذاری خارج می‌شود.

به گزارش مشرق، رئیس شورای رقابت در خصوص آزادسازی قیمت خودرو، گفت: اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا می توان برخی از خودروها را از قیمت گذاری دستوری خارج کرد یا خیر. بنابر آخرین تصمیمات قرار بر است برخی از خودروها که رقیب دارند را از قیمت گذاری دستوری خارج کنیم.

رضا شیوا ادامه داد: شاید خودروهای شرکت های بزرگ که خودروهایی مشابه خودروسازان دیگر تولید می کنند را از سیستم قیمت گذاری خارج کنیم البته این موضوع در دست بررسی است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ممکن است قرعه کشی حذف شود، گفت: تا زمانی که تولید به اندازه مصرف و تقاضا نباشد، قرعه کشی  انجام می شود اما ممکن است تولید برخی خودروها با تقاضا یا قیمت ها یکی باشد، آن زمان قرعه کشی دیگر معنا ندارد. اکنون که میزان تولید برخی از خودروها با تقاضا برابری ندارد قرعه کشی یکی از عادلانه ترین راه هاست. 

بیشتر بخوانید

پیش‌خریداران خودرو نقره داغ شدند

او با بیان اینکه برخی خودروها از قیمت گذاری دستوری خارج می شوند، گفت: هر خودرویی که در بازار رقیب داشته باشد از سیستم قیمت گذاری خارج می شود، اکنون کرمان موتور، گروه بهمن، مدیران خودرو و برخی دیگر خودرو تولید می کنند، اگر  خودروهایی که این خودروسازها تولید می کنند با خودروهای ایران خودرو و سایپا در یک کلاس قیمت باشند، چون می توانند رقابت کنند ممکن است از دستورالعمل قیمتی خارج شوند. 

شیوا در خصوص خبری مبنی بر نهادهای تنظیم گفت: برخی در رابطه با نهادهای تنظیم گر صحبت می کند که باید گفت بر اساس ماده ۵۹ مسئول  نهادهای تنظیم گر شورای رقابت است و هیچ مقوله ای نمی تواند وارد آن شود. شورای رقابت اگر تشخیص داد که یک بازاری احتیاج به نهاد تنظیم گر دارد، یا برای شرکتی تشخیص داده شد که نهاد تنظیم گر باید تشکیل شود برنامه ریزی آن باید در شورای رقابت صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 0
    سلام علیکم شورای محترم رقابت لطفا مجوز افزایش قیمت فصلی را هر چه زودتر خاتمه دهید. شما که وکیل وصی مردم نیستید مجوز افزایش 3 ماهه می دهید. در بدترین حالت خودروساز سالی یکبار باید افزایش قیمت داشته باشد. انقدر با اعصاب و روان مردم بازی نکنید. شما چه کاره هستید که از جیب مردم همه محصولات را 25 درصد گرانتر از تابستان می فروشید. از جیب دولت وارداتچی و رانتی این کار را بکنید نه از جیب مردم.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    یعنی پراید بشه ۵۰۰ م حله
  • تیمور محمدی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 1
    واردات خودرو آزاد شود خودرو ارزان می شود بهترین کار همین است
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    بازم شروع کردن به دستکاری...خب بزارید یه کم مردم نفس بکشن
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    همه چی آزاده الا واردات خودرو ارزان!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس