ادبیات اردوغان غیرقابل پذیرش است/لزوم تحقق وحدت سیاسی جهان اسلام

نمایندگان مجلس با صدور بیانیه ای در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهر ترکیه، آورده‌اند: ادبیات او بسیار تعجب‌انگیز و غیرپذیرفتنی است و شدیدا آنرا محکوم می‌کنیم.

به گزارش مشرق، سید محسن دهنوی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۲۲۵ نماینده مجلس درباره وقایع و مواضع اخیر رئیس جمهور ترکیه را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از استان های شمال غرب و سایر استان ها، ضمن محکومیت ادبیات تفرقه پراکنانه فوق و تاکید بر تمامیت ارضی، آبی و آسمان پاک کشور بزرگ ایران و آرمان های انقلاب اسلامی و رهنمودهای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) و اصول قانون اساسی از جمله اصل ۱۱ به حکم آیه "إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ" همه مسلمانان یک امت هستند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش پیگیر به عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام تحقق بخشد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ملت عزیز و غیور ایران

بکارگیری ادبیات تفرقه آمیز رئیس جمهور ترکیه آقای رجب طیب اردوغان که انتظار حُسن همجواری و تلاش در جهت وحدت جهان اسلام و ایجاد صلح و ثبات در منطقه از ایشان می رود، بسیار تعجب برانگیز و غیرپذیرفتنی است و شدیداً آن را محکوم می کنیم.

ادبیاتی که یادآور تحمیل داغی جانسوز بر پیکر سرزمین بزرگ ایران و جدایی تحمیلی و ناخواسته بخش مهمی از پاره تن ملت ایران بود. اشعاری که هم سراینده آن و هم خواننده آن همانا ایرانیان عزیز و داغدیده از فراق فوق می باشند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از استان های شمال غرب و سایر استان ها، ضمن محکومیت ادبیات تفرقه پراکنانه فوق و تاکید بر تمامیت ارضی، آبی و آسمان پاک کشور بزرگ ایران و آرمان های انقلاب اسلامی و رهنمودهای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) و اصول قانون اساسی از جمله اصل ۱۱ به حکم آیه "إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ" همه مسلمانان یک امت هستند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش پیگیر به عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام تحقق بخشد و همراه با مردم عزیزمان، نمایندگان همه استان های کشور این نوای دلنشین را یادآور می شویم.

همه با یک نام و نشان، به تفاوت هر رنگ و زبان، همه شاد و خوش و نغمه زنان، به صلابت ایران کهن، ز صلابت ایران جوان؛ و بار دیگر ضمن تاکید بر یکپارچگی ملت بافرهنگ و ریشه دار ایران اسلامی و هم نوا با ده ها هزار شهید و جانباز مدافع این مرز و بوم از خطه سرسبز و شهیدپرور آذربایجان فریاد سر می دهیم:

«آذربایجان، از حضرت آیت الله خامنه ای، انقلاب و ایران جدا نمی شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    باید دکتر قالیباف قانونی تصویب و ابلاغ کند جهت وحدت سیاسی جهان اسلام و نابودی اسرائیل
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 2
    محکوم میکنیم چیه باید اردوغان به اشتباه خودش پی ببره
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 1
    بسیار عالی
  • وطن دوست TR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 5
    یاشاسین مجلیس ما شیعیان ترکیه و همچنین علوی تباران حمایت خود را از کشور امام زمان عج ایران اعلام کرده وبه پان ترکها و منافقین ایرانی در ترکیه هشدار می دهیم کشور ما ترکیه را محل نفاق و نیات پلید و شیطانی خود نکرده به خردوعان صهیونیست تبار خوش خدمتی نکنند هیهات من الذله از دولت ایران به خصوص شخص روحانی هم می خواهیم بس هست از خواب بیدار شود و از مرگ نهراسد
    • محمد غط IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      2 0
      سلام,جنگها همیشه بین دولتهاست, گاها مردم چنین نظری ندارند. اگر رییس دولتی عاقل نباشد,ملت را به فنا می برد. ملتها همیشه دوستدار صلح اند.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    7 0
    اتحاد دستوری نیست اتحاد و همدلی باید با اجرای بند به بند قانون اساسی همراه باشد
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      4 0
      مخصوصا اصل ۱۵
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 6
    به تجربه ثابت شده است هر لات و شروری وارد سیاست شد و قدرت گرفت آخرالامر یک جنگ بزرگ منطقه ای راه انداخت وخود و کشورش را به نابودی کشاند نمونه آن صدام بود که به همین صورت وارد سیاست شد و امروز هم شاهد تمرتر تاریخ توسط اردوغان هستیم
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      0 0
      آمریکا و جریان حاکم بر غرب صهیونیسم بین المللی و اسرائیل خودشان مستقیم جرات رویارویی با ایران و ایرانیان ندارند هر چند سال یکبار یک نفر مانند صدام حسین و بن سلمان و اردوغان رو باد می‌کنند حمایت و پشتبانی می‌کنند برای ماجراجویی و جنگ و تفرقه ... اردوغان ترکیه مجری و عمله طرح های یهود و اسرائیل در منطقه است .. اردوغان متوهم با این اشتباهات و جاه طلبی ها ترکیه تازه تاسیس رو متلاشی و به سمت تجزیه شدن خواهد برد .. باید هوشیار باشیم!
  • پیمان IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 1
    همه باید برای تحقق وحدت مسلمین به اندازه توان قدم برداریم و با وحدت مسلمین میشه بینی دشمنان رابه خاک مالیدو با وحدت واقعی مسلمین میشه دولت و ملتهای دیگر راهم از خواب بیدار کردو هرجا صدای تفرقه بلند شد بدانیم که نقشه صهیونست های مغز نخودیه
  • ایرانی RU ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    ایران و ترکیه دوبرادر و همسایه هستند ایران و ترکیه برادر یکدیگر هستند 6552

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس