کد خبر 1155152
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کرونا نمایه پرستاران نمایه پرستار نمایه

همین‌طور که داروی تزریقی را داخل سرنگ می‌کشد، نگاهی می‌اندازد به قاب عکسی که روی میز ایستگاه پرستاری قرار دارد؛ عکس همکار جوانی است که به‌تازگی به‌دلیل ابتلا به کرونا به شهادت رسیده.

به گزارش مشرق، لباس سرتاسری پوشیده و شیلد بر صورت دارد؛ اگرچه ماسکی بزرگ، نیمی از چهره‌اش را پوشانده است اما خستگی را می‌توان به‌وضوح در چشم‌هایش دید!

بیشتر بخوانید:

تازه دامادی که به جمع کاروان شهدای سلامت پیوست +عکس

۱۲ ساعت است که با همین لباس‌ها مشغول کار است و نتوانسته به‌خوبی استراحت کند؛ همین‌طور که داروی تزریقی را داخل سرنگ می‌کشد، نگاهی می‌اندازد به قاب عکسی که روی میز ایستگاه پرستاری قرار دارد،

عکس همکار جوانی است که به‌تازگی به‌دلیل ابتلا به کرونا به شهادت رسیده است؛ می‌گوید: «هنوز یک سال از ازدواجش نگذشته بود که به کرونا مبتلا شد و یک ماه هم با آن جنگید ولی...»، اشک‌هایش نمی‌گذارند حرفش را تمام کند.

چند ثانیه می‌ایستد وسط بخش کرونا و زل می‌زند به زمین؛ کمی که آرام‌تر شد و بغضش را فروخورد به‌سوی بیمار تخت ۶ می‌رود و با لحنی پر از مهربانی و امید به او می‌گوید: «به‌نظر می‌یاد حالت امروز خیلی بهتره، پدرجان، بهتر هم می‌شی ان‌شاءالله».

اگرچه می‌داند بیمار به کرونا مبتلاست و احتمال انتقال بیماری به او نیز وجود دارد، با مهربانی کمکش می‌کند که از روی تخت بلند شود تا غذایش را بخورد؛ بعد هم سراغ بررسی کردن وضعیت بیمار بعدی می‌رود.

حدود ۱۰ ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور می‌گذرد؛ ویروسی که بسیاری از معادلات جهان را به هم ریخت و باعث شد بسیاری از افراد برای حفظ سلامتی خود و دیگران، از عزیزان‌شان دور شوند!

با وجود این، کادر بهداشتی و درمانی کشور پا به عرصه "نبرد تن‌به‌تن" با این ویروس گذاشتند و از خانواده‌های خود دور مانده‌اند تا به امر درمان بیماران گرفتار کرونا بپردازند، بیماری‌ای که هنوز ابعاد بسیاری از آن روشن نیست اما پزشکان، پرستاران، بهیاران، کارکنان آزمایشگاه و نیروهای خدماتی، لحظه‌ای صحنه نبرد با این بیماری را ترک نکرده‌اند و برای خدمت‌رسانی به مردم، همچون ستارگانی در آسمان سلامت کشور درخشیده‌اند.

این بار با مدافعان سلامت در "بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)" همراه شده‌ایم تا روایت جهاد سفیدپوشان عرصه سلامت در خط مقدم مقابله با این ویروس منحوس را به‌تصویر بکشیم:

دانلود

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 1
    پرسنل بهداشتی که در پایگاه ها کارمیکنند چی خجالت بکشید
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    مرحوم آیت الله سید مرتضی کشمیری از عرفای به نامی است که از وجود نازنین امام زمان(عج) یک دعایی را شنیده و نقل می‌کند که حضرت به من فرمودند هر وقت به بن‌بست رسیدی این دعا را بخوان: يا مَنْ اِذا تَضايَقَتِ اْلاُمُورُ فَتَحَ لَها باباً لَمْ تَذْهَبْ اِلَيْهِ اْلاَوْهامُ، صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَافْتَحْ لِاُمُوريَ الْمُتَضايَقَةِ باباً لَمْ يذْهَبْ اِلَيْهِ وَهْمٌ يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ. اي آنکه پس از بسته شدن کارها راه گشايشي مي‏گشايد که اوهام بدان راه ندارد، بر محمد و خاندانش درود فرست و براي اموري که مرا در تنگنا قرار داده راه گشايشي قرارده که انديشه ‏اي بدان راه ‏ندارد، اي مهربانترين مهربانان.
  • زینل IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    برادر پرستارمان فرمود احساس میکردیم زمان دوران دفاع مقدس است باید عرض کنم این دفاع خیلی تاخیلی سختتر ازدفاع مقدس میباشد انجا پرستاردکتر وسایرین ترس نداشتن که خودشان وخانواد مبتلا شوند اما کرونا همه چیز راگرفت حتی جان خیلی ازدکتر پرستار وکادردرمانی را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس