کد خبر 1155045
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵
تست سلامت قلب با بالا رفتن از پله ها

طبق نتایج یک تحقیق جدید، بالارفتن از چهار ردیف پله در کمتر از یک دقیقه نشاندهنده سلامت قلب است.

به گزارش مشرق، دکتر «خزوس پتیرو»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان کوریونا اسپانیا، در این باره می‌گوید: «تست پله راهی آسان برای برآورد سلامت قلب است. اگر برای بالا رفتن از چهار پله بیش از یک و نیم دقیقه زمان لازم دارید، بهتر است برای بررسی سلامت خود با پزشک مشورت کنید.»

بیشتر بخوانید:

افزایش ریسک بیماری قلبی در زنان بعد از یائسگی

این مطالعه شامل ۱۶۵ بیمار بود که به دلیل بیماری عروق کرونر تشخیص داده شده یا مشکوک به این بیماری، برای تست ورزش مراجعه کرده بودند. علائم این افراد شامل درد قفسه سینه یا تنگی نفس در هنگام ورزش بود.

بیشتر بخوانید:

اگر دوست دارید سالم بمانید دارچین بخورید

شرکت کنندگان روی تردمیل راه می‌رفتند یا می‌دویدند، درحالیکه به تدریج شدت آن را افزایش می‌دادند و تا زمان خسته شدن، ادامه می‌دادند. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت، از افراد خواسته شد بدون توقف و همچنین بدون دویدن، چهار ردیف پله (در مجموع ۶۰ پله) را طی کنند و زمان برای شأن ثبت شد.

بیشتر بخوانید:

۷ تاثیر هوای سرد بر سلامت

محققان نتایج تست ورزش را با زمان بالارفتن از پله‌ها مقایسه کردند. آنها دریافتند بیمارانی که در مدت کمتر از ۴۰ تا ۴۵ ثانیه از پله‌ها بالا رفتند، عملکرد بهتری هم در تست ورزش و بر روی تردمیل داشتند.

در طول آزمایش تردمیل، محققان عملکرد قلب را هم در حین ورزش ارزیابی کردند. اگر قلب در هنگام ورزش به طور طبیعی کار کند، نشاندهنده احتمال پایین بیماری قلبی عروقی است.

سپس آنها این یافته‌ها را با نتایج بالا رفتن از پله مقایسه کردند. در حدود ۵۸ درصد از بیمارانی که در بیش از ۱.۵ دقیقه پله نوردی را به پایان رساندند، در معاینه تردمیل عملکرد قلب غیرطبیعی داشتند. در مقابل، فقط ۳۲ درصد از کسانی که در کمتر از یک دقیقه از پله‌ها بالا رفتند، در تست تردمیل عملکرد قلب غیرطبیعی داشتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس