رزمندگان یمنی (1).jpg

عملیات برای نزدیک‌شدن به شهر مارب، مهم‌ترین پایگاه سعودی در مرکز یمن در جریان است و رزمندگان فشار را از ۵ محور و بخش علیه ائتلاف افزایش داده‌اند و در تلاش هستند آخرین خطوط دفاعی آنان را در هم بشکنند.

به گزارش مشرق، عملیات رزمندگان یمنی در محور شمال غرب، جنوب غرب و جنوب استان مارب (بخش های مدغل، رغوان، صرواح، العبدیه، رحبه، جبل مراد و حریب) برای پاکسازی و بازپس گیری مناطق اشغالی علیه عناصر ائتلاف سعودی ادامه دارد.

یک منبع میدانی که تحولات را در استان مارب از نزدیک دنبال می کند به جزئیات درگیری ها در بخش رغوان در شمال غرب استان مارب اشاره کرد و گفت: درگیری ها در منطقه» الاساحل» در محور شمالی این بخش با نیروهای ائتلاف در جریان است و رزمندگان درصدد هستند این منطقه را از اشغال خارج کنند.

این منبع میدانی از تلاش نیروهای یمنی برای تثبیت مواضع در منطقه تازه آزاد شده «السمره» در جنوب بخش رغوان خبر داد و افزود: درصورتی که رزمندگان موفق به تثبیت این منطقه شوند و به سوی محور شمالی پیشروی کنند، عناصر ائتلاف سعودی در مرکز بخش رغوان (الزینما، ال قطوم، اسداس، الوکینه و...) از محور شرقی در فشار بیشتری قرار خواهند گرفت و شبه محاصره می شوند.
 

وی با بیان این که تاگنون حدود ۶۷ درصد از بخش رغوان به کنترل نیروهای یمنی درآمده است، تصریح کرد: رزمندگان در محور شمالی بخش «مدغل» توانستند حملات نیروهای ائتلاف سعودی را در منطقه «الخریبه» دفع و تلاش آنان را برای رسیندن به سه راهی راهبردی «هیلان» ناکام بگذارند.

به گفته این منبع میدانی، درگیری ها در حومه مناطق «فتیخه و نلخا» در محور شرقی و شمال شرقی بخش مدغل ادامه دارد و رزمندگان یمنی در تلاش هستند از این دو محور به سمت شهر مارب و همچنین مناطق جنوب شرقی بخش رغوان پیشروی کنند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، در حال حاضر حدود ۹۵ درصد از بخش مدغل از اشغال نیروهای ائتلاف خارج شده و فاصله رزمندگان یمنی از این بخش با شهر مارب حدود ۱۵ کیلومتر است.
 

از محور شرقی بخش صرواح (به سمت شهر مارب) خبر می رسد، درگیری ها میان رزمندگان یمنی و نیروهای ائتلاف سعودی در حومه شرقی کوه «غبیرا» و پایگاه «کوفل» ادامه دارد؛ تاکنون حدود ۷۳ درصد از مساحت بخش صرواح پاکسازی شده و فاصله از این محور با شهر مارب به ۱۵ کیلومتر کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، درگیری ها در مرکز بخش «جبل مراد» در نزدیکی کوه مراد میان طرفین در جریان است؛ نیروهای یمنی تاکنون حدود ۳۵ درصد از مساحت این بخش شامل مناطق شرقی را از اشغال ائتلاف خارج کرده اند و به کنترل درآورده اند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، درگیری ها در حومه منطقه «الاوشال» و شرق کوه «صلیل» در شمال و شمال شرق بخش «رحبه» به صورت پراکنده در جریان است؛ حدود ۹۶ درصد از این بخش بازپس گرفته شده و به کنترل نیروهای یمنی درآمده است.
 

در روزهای گذشته درگیری ها در مناطق مرزی مشترک بخش های «العبدیه و حریب» افزایش یافته است و رزمندگان یمنی با عقب راندن عناصر ائتلاف سعودی موفق شدند مناطق «الصنه، الحرجه، کوه النشح، کوه نصب و ...» را پاکسازی و امن کنند؛ مقصد بعدی رزمندگان یمنی در این محور منطقه «المراوح» است.

اگر رزمندگان یمنی درگیری ها را به محور جاده «ابلح - العبدیه» بکشانند و بتوانند این مسیر و مناطق حومه را پاکسازی و امن کنند، اصلی ترین راه کمک رسانی به عناصر ائتلاف سعوی در بخش العبدیه مسدود خواهد شد و این به معنای آزادسازی مناطق مهمی از این بخش است.

به گزارش مشرق، در حال حاضر حدود ۳۵ درصد از بخش های «حریب و العبدیه» از اشغال خارج شده و نیروهای یمنی با ادامه عملیات در تلاش هستند عناصر ائتلاف سعودی را به طور کامل عقب برانند و این دو بخش را به کنترل دربیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • SG ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    37 0
    زنده باد
  • SG ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    22 0
    خداقوت بر یمنی ها
  • TW ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    8 0
    وقتی مارب رو مسلط بشن بهش قیافه بن سلمان دیدنیه
  • امین IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    6 0
    جالبه اگر مسیرهای کمک به انصار الله باز بود عربستان24ساعت دوام نداشت
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    4 0
    درود سلام خدا بر انصارالله ومردم مقاوم یمن به امید آزادی شهر مارب من الله التوفیق
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    3 0
    باید سریع کار مارب را یکسرهع و عملیات در سواحل مخا و ذباب را شروع نمود
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 1
    جنگ یمن بیست شاله شد دریغ از چند موشک ضدهوایی برای یمنی ها قره باغ را 40 روزه ترکها دادند به اذربایجان بدون خون و خون ریزی
  • هانیه IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    آفرین به بچه شیعه ها
  • سیدمحمدمسعودگلمحمدی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    حق.پیروزاست.شگست.آمریکا. قطعی.است.محور.مقاومت.هرروزنیرومندترمیشودجهبه.کفر.به.اراده.خداوند.درهم.کوبیده.میشود.پیروزی.ازآن. مستضعفان. است.که.خداوند.آنها. را.وارث.زمین.قرار.داده.است.
  • محفوظ IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    خسته نباشید دلاوران . قلب و روح تمام ایرانیها با شماست و برای شما می تپد . به امید روزی که دست در دست یکدیگر کل منطقه را از لوث وجود ای شیاطین پاک و برادرانه و شادمانه در کنار یکدیگر زندگی کنیم. .
  • احمد IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    به حول و قوه الهی سال ۱۴۰۰ سال پیروزی های پی در پی برای جبهه مقاومت خواهد بود.
  • مهراد IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    امیدوارم نیروهای یمن عربستان را هم فتح کنند تا رژیم آل سعود کافر سقوط کند
  • ناشناس IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    درود بر ملت مقاوم یمن انصا الله که ال سعود را فقط بازور باید از یمن بیرون برانند تا ملت یمن پیروزی کامل را جشن بگیرند واین تنها راهش مقاومت ملت یمن با امریکا وال یهد تا اخرین نفس هست و ملت ایران هم شما را دعا میکنند ،درود بر انصار الله و مرگ بر امریکا و ال یهود.
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    بتازیدپیروزی باشماست
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 1
    نقشه یه چیز میگه پیامها چیز دیگه
  • مجید IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 1
    یمنی‌های دلاوراز نسل دیلمیهای ایران.پیروز باشید ان شا الله
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    اگر دستمان کوتاه است ولی زبانمان چه ؟ دعا . مرزداران .
  • شاعرعاشورائی‌اردبیل IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    الحمدلله‌منتظرم‌ودست‌به‌درگاه‌خداوپیروزی‌مسلمین‌درهرجا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس