کد خبر 1154977
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
مدت تأثیرگذاری واکسن کرونای روسیه اعلام شد

واکسن روسی به احتمال زیاد به مدت دو سال تأثیر مثبت خود در مقابله با ویروس کرونا را حفظ خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، الکساندر گینتسبورگ، رئیس مرکز «گامالیا» اعلام نمود که واکسن «اسپوتنیک V» روسی به احتمال زیاد به مدت دو سال تأثیر مثبت خود در مقابله با ویروس کرونا را حفظ خواهد کرد.

 واکسن روسی ضد کرونا بر اساس همان پلتفرمی ساخته شد که واکسن ضد «ابولا» ساخته شده بود.

وی در این باره گفت: بر اساس داده‌های تجربی واکسن روسی  به مدت ۲ سال می تواند از فرد واکسینه شده در مقابل ویروس کرونا دفاع کند. در رابطه با واکسن فایزر شرکت آمریکایی، فعلا نمی توان به نتایجی در باره مدت تأثیرگذاری آن رسید.   اما با توجه به مکانیزم کلی، تأثیر اینگونه واکسن ها بیش از ۴ یا ۵ ماه نخواهد بود، هر چند با انجام آزمایشات باید این مدت زمان را به ثبت رساند.

رئیس مرکز گامالیا افزود: واکسن روسی تا ۹۶ درصد عدم ابتلا به ویروس کرونا را برای شخص تضمین می کند. در ۴ درصد باقیمانده، بیماری راحت‌تر سپری خواهد شد. در اینگونه افراد بیماری کووید -۱۹، مثل یک سرماخوردگی ساده خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Mjp. Shiraz IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 4
    حالااگه غرب پرستهانگن دروغه.. اگه کشورهای دوست بهترین دارو یاواکسن بسارند این منافقها میگن بدردنمیخوره فقط باید از غرب عقب مونده وحشی داروبگیریم ک دشمن خونی باملت ماست. این جزخیانته؟؟؟ افرین به روسیه وچین که روزبروز داره بقدرتشون درجهت منافع ایران افزوده میشه
  • بنده خدا IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    3 2
    واکسن های غربی تا حالا که خوب نبودن. تازه خوب هم باشن واسه ما قابل اعتماد نیستن. از همین واکسنهای روسی بخرید. البته واکسن ایرانی هم که جای خودشو داره و ان شا الله اون از همشون بهتر باشه
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 0
    اگه تا دوسال باشه خوبه دیگه باهمین واکسن میشه به راحتی بیماری رو ریشه کن کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس