ویژه ها

برخلاف فضاسازی ها علیه طرح اخیر مجلس، این طرح دست دولت و وزارت خارجه را در مواجهه با بدعهدی طرف غربی پُر می‌کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**فائزه هاشمی:نباید مردم را به جان هم بیندازیم

«فائزه هاشمی» فعال سیاسی اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«میان مردم بذر دشمنی پاشیده نشود و مردم را به جان هم نیندازیم. اینکه ما از مردم بخواهیم در مقابل هم بایستند، سبب می‌شود که جامعه ناامن و فضا برای تسویه‌حساب‌های شخصی باز شود. قرار نیست فقط در سخنرانی‌ها به دنبال وحدت و اتحاد ملی باشیم».

هاشمی در ادامه گفت:«ناهنجاری‌های مالی و فساد اخلاقی نیز نباید فراموش شود. قوه قضائیه وظیفه خطیری در برقراری عدالت و اجرای حقوق شهروندی بدون توجه به جنسیت، گرایش‌های سیاسی و... دارد، ریشه هر جامعه سالم، سیستم قضائی آن است. از آقای رئیسی انتظار اجرائی کردن این سیاست‌ها می‌رود. باید صبر کرد و قدری دیرتر قضاوت کرد».

فائزه هاشمی تاکید کرده است که «میان مردم بذر دشمنی پاشیده نشود و مردم را به جان هم نیندازیم. اینکه ما از مردم بخواهیم در مقابل هم بایستند، سبب می‌شود که جامعه ناامن و فضا برای تسویه‌حساب‌های شخصی باز شود»؛ این اظهارنظر در حالی است که وی یکی از فعالین فتنه ۸۸ بوده است.

وی چندی پیش درباره فتنه ۸۸ گفته بود:«می شنویم که ادعا می کنند که محصوران باید عذرخواهی کنند، مگر چه خطایی کردند که عذرخواهی کنند؟ انتخاباتی برگزار شد که به نظر می آمد ابهاماتی دارد و مردم به خیابان‌ها آمدند چون از رسیدگی به اعتراض ها ناامید شدند. آقای موسوی، کروبی و خانم رهنورد که مردم را هدایت نکردند، بلکه آنان هم دنباله‌روی مردم بودند اعتراض های سال ۸۸ یک اتفاق خودجوش و مردمی بود و نه یک کار برنامه ریزی شده توسط آنها».

فائزه هاشمی در ادامه گفته بود:«یکی از مطالبات عمومی که در جامعه از سوی طیف‌های مختلف شاهد هستیم، درخواست رفع حصر است».

فائزه هاشمی در سال ۸۸ با حضور در میان اغتشاشگران، آنان را به ادامه آشوبگری و اعتراضات خیابانی و عدم توجه به پیگیری اعتراض از طریق روال قانونی، تشویق می کرد.

در همین راستا وی ۳۰ خرداد ۸۸ در تجمعی در خیابان آزادی، به تحریک معترضان به تداوم اغتشاشات پرداخت و به همین دلیل توسط مأموران نیروی انتظامی دستگیر شد.هر چند وی اعلام کرد که صرفا برای خوردن ساندویچ به خیابان آزادی رفته بود. اما فرزندش در گفتگو با بی بی سی فارسی چیز دیگری گفت.

فائزه هاشمی پیش از این اذعان کرده بود که در زندان با برخی اعضای فرقه بهائیت و سازمان منافقین دوست شده است. او البته گفته بود که پدرش همواره وی را از این ارتباطات نهی می‌کند اما زیربار نهی پدر نرفته است. لازم به ذکر است که فائزه هاشمی تاکنون چندین بار به ملاقات سران فرقه بهاییت رفته است.

 در ماجرای خیانت نابخشودنی فتنه ۸۸، سران فتنه با دامن زدن به دروغ تقلب در انتخابات، تحریک به آشوبی کردند که سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل و انگلیس سالها برای آن تدارک کرده بودند و انتظارش را می‌کشیدند. فتنه‌گران حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی را مورد هتک حرمت قرار دادند و خیانت بزرگی را مرتکب شدند که در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه بود.

** زنگنه گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ است

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «شیخ الوزرا به پاستور می رود؟» نوشت:«بیژن نامدارزنگنه که چندی پیش خود احتمال حضور در انتخابات ۱۴۰۰ را رد کرده بود اما حالا خبرنگار «اعتماد» مطلع شده که دوباره چند روزی است که نامش در برخی محافل شنیده می‌شود. زنگنه معروف به «شیخ‌الوزرا» یکی از مهره‌های کلیدی کابینه حسن روحانی به شمار می‌رود... آنگونه که گفته می‌شود عملکرد زنگنه مورد رضایت روحانی بوده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«سابقه «شیخ‌الوزرا» کابینه «تدبیر و امید» در عرصه سیاست ایرانی باعث شده تا او به خوبی با مشکلات فعالیت در ایران آشنا باشد و احتمالا این روزها هم بهتر از هر کسی می‌داند که شرایط پیش‌ روی رییس‌جمهوری آینده ایران چگونه است...زنگنه در مراسم افتتاح یکی از پروژه‌های نفتی ایران گفته بود:"...من می‌دانم چگونه می‌توان ایران را ساخت"...زنگنه از جمله نیروهای خوبی است که عاقلانه فکر می‌کند و عاقلانه هم عمل می‌کند و رویکردی عقلانی مبتنی بر تغییرات دارد».

بیژن زنگنه، که اصلاح طلبان او را «شیخ الوزرا» و «ژنرال» می نامند، همان وزیری است که در زمان آتش سوزی یکی از مخازن نفتا پتروشیمی بوعلی در واکنش به طولانی شدن آتش سوزی گفته بود«محتویات که بسوزد آتش خودش خاموش می شود»!

«بیژن زنگنه» که از سال ۵۹ تا ۹۹ – به استثنای ۸ سال- یا وزیر بوده و یا معاون وزیر، پیش از این تاکید کرده بود که «هیچ اعتقادی به ساخت پالایشگاه ندارم»! و «باید بنزین از خارج وارد شود»!

چندی پیش «علی خضریان» نماینده مجلس در مطلبی نوشته بود:«خسارت ۴۰ میلیارد دلاری به کشور با روی کار آمدن دولت یازدهم و آغاز دوباره دوران ریاست بیژن زنگنه بر وزارت نفت ، با دستور مستقیم ایشان مبنی بر فسخ قرارداد با شرکت داخلی، توسعه میدان مشترک فاز ۱۱ پارس جنوبی به امید وارد کردن شرکت‌های خارجی، از جمله توتال بد قول و بد عملکرد، به مدت ۷ سال متوقف گردید. ‏ضمن اینکه اقدامی نیز در خصوص توسعه و تولید از میادین مشترک فرزاد A و B صورت نپذیرفته است و از بابت این عدم‌النفع، خسارت ۴۰میلیارد دلاری به کشور وارد شده است».

زنگنه از اعضای ارشد ستاد میرحسین موسوی در سال ۸۸ بود.  در دوران مدیریت زنگنه در دولت روحانی، حذف سهمیه‌بندی سوخت موجب افزایش مصرف و قاچاق تا بیست میلیون لیتر در روز شد. در این دوره، فقط خسارت قاچاق سوخت، روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که کارشناسان مقدار نهایی خسارت قاچاق سوخت در دولت روحانی را حداقل ۱۴۴ هزار میلیارد تومان برآورد کرده اند.

زنگنه علیرغم ارائه دلایل فنی و کارشناسی از سوی کارشناسان و صاحبنظران مبنی بر سابقه سیاه شرکت فرانسوی توتال، با این شرکت بدسابقه قرارداد بست و در نهایت، توتال پس از گرفتن اطلاعات سرّی وزارت نفت درباره پارس جنوبی، در اقدامی مسبوق به سابقه، بدون پرداخت هیچ خسارتی، قرارداد را یکطرفه فسخ کرد و با اطلاعات دقیق‌تر، به غارت مخازن مشترک با قطر اقدام کرد.

توتال متهم است که در مقطع وزارت زنگنه در دولت اصلاحات، به تیمی که «مهدی هاشمی» در رأس مدیریت آن قرار داشته، رشوه ۳۰ میلیون دلاری داده است. توتال به همین دلیل در دادگاه فرانسه به جریمه ۵۰۰ هزار یورویی محکوم شد.

علاوه بر این، زنگنه نقش بسیار مهمی در قرارداد خسارت بار کرسنت داردایران در پرونده کرسنت تا مرز جریمه شدن ۱۴ میلیارد دلاری پیش رفته استصادرات گاز مجانی به ترکیه، تنها یکی از نتایج خسارت بار و البته حقارت بار قرارداد کرسنت در زمان وزارت زنگنه است.

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب چندی پیش در یادداشتی در روزنامه شرق نوشته بود:«اصولگرایان...ادبیات سیاسی‌شان سرشار از مفاهیمی مانند «جوانگرایی»، «مدیریت جهادی»، «مبارزه با فساد» و امثال این شده است...اما اصلاح طلبان...حتی در حد و اندازه ظاهری هم نتوانسته‌اند تغییر و تحولی در ادبیات و گفتمان سیاسی‌شان ایجاد کنند. نه در تغییر چهره‌ها و نه در فرایند نوسازی گفتمان سیاسی، آنان نتوانسته‌اند دست‌کم به اندازه اصولگرایان خودی نشان‌ دهند».

**سوال آخوندی از مجلس؛آیا از سختی معیشت مردم آگاهی دارید؟!

روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«عباس آخوندی، وزیر سابق مسکن‌وشهرسازی دولت روحانی در توییتی نوشت:" در برابر تصویب طرح بی‌مسمای اقدام راهبردی لغوتحریم‌ها درمجلس باید گفت: به کجا چنین شتابان؟ بامنافع ملی ایران چه می‌کنید؟ این چه بازی با روح و روانملت است؟ تحمیل ارادهاقلیت تا چه حد؟ آیا هیچ آگاهی از شرایطاقتصاد ایران و سختیمعیشت مردم دارید؟ فحوای اطلاعیه دبیرخانه شورای امنیت ملی درباره طرح به‌اصطلاح لغو تحریم‌ها حاکی از آن است که شورا هیچ مصوبه رسمی درباره متن این مصوبه نداشته و هرچه بوده در حد رایزنی‌های اولیه بوده‌ است. ‎رئیس‌جمهور به‌جای عدم ابلاغ آن بهتر است تذکر قانون اساسی هم بهمجلس و همشورای نگهبان بدهد".»

این طنز تلخی است که شخصی همچون عباس آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی که متهم به «ترک فعل» در دوران وزارت است، مجلس را مواخذه می کند که چرا از سختی معیشت مردم آگاهی ندارید!

آخوندی با سرمایه چند صد میلیاردی و ویلای بالای هزارمتری در لواسان بیش از ۹ سال وزیر مسکن و راه شهرسازی در ایران بوده است.

وی در این مدت علیرغم وعده و وعیدهای فراوان حتی ماکت مسکن اجتماعی را هم نساخت. قیمت مسکن و همچنین اجاره بهای مسکن در دوره وزارت آخوندی در دولت روحانی بیش از ۶ برابر افزایش یافت.

آخوندی هیچگاه حاضر نشد که قانون اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی را اجرا کند. وی در مسئله مقابله با سوداگری مسکن نیز به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی ارائه نکرده است.

حادثه برخود دو قطار مسافربری در محور تبریز- مشهد در خنداب از حوادث تلخ سال ۹۵ بود. براساس گزارش سازمان های زیربط، عباس آخوندی مقصر این حادثه شناخته شد. در این حادثه ۴۷ نفر کشته و ۱۰۳ نفر نیز مجروح شدند. نکته قابل تأمل اینجاست که آخوندی پس از این حادثه در اظهارنظری عجیب گفت:«همه خانواده‌ها چه آنهایی که کشته شده‌اند و چه آنهایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد»!

حالا این شخص با چنین کارنامه ضعیف و غیرقابل قبولی، مجلس را مواخذه می کند که چرا برای احقاق حقوق برجامی ایران دست به کار شده است.

پس از تصویب طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» در مجلس، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در بیانیه ای تاکید کرد که اقدام مجلس با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی انجام شده است.

در روزهای اخیر نیز تروئیکای اروپایی از تصویب این طرح عصبانی شده است. هرگاه اقدامی در راستای منافع مردم ایران صورت می گیرد، صدای تروئیکای اروپا نیز بلند می شود.

برخلاف فضاسازی ها علیه طرح اخیر مجلس، این طرح دست دولت و وزارت خارجه را در مواجهه با بدعهدی طرف غربی پُر می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 96
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 19
  • علـی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    27 0
    مشرق! این جوک‌ها رو از کجا پیدا میکنی؟! زنگنه گزینه...! و فائزه ...!
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      45 0
      سال 88 فائزه و باباش و ننش مردم رو به جون هم انداختن حالا اومده زر میزنه
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      9 0
      خخخخخخ زنگنه به زودی باید محاکمنه بشه
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      5 4
      ۱۴:۲۲ اینهایی که میگی جوک مردم واقعیه ایران هستند
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      8 0
      خسارت 53 میلیارد دلاری کرسنت و خسارت 100 میلیارد دلاری حذف کارت سوخت و سهمیه بندی برای اثبات بی کفایتی زنگنه کافی است.
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      12 0
      فتنه 88 فتنه باند ثروت و قدرت بود زیرا که از سال 84 دست شون از پُست های مدیریتی و حقوق های نجومی کوتاه شده بود.
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      7 0
      دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستن و این بدلیل بی تدبیری این دولت هاست.
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      11 0
      مقصر اصلی حوادث آبان ماه 98 زنگنه بود البته درفاصله سالهای 72 تا 76 هم قیمت دلار و طلا و مسکن و بنزین چندین برابر شد و تورم رکورد زد و اعتراضات مردمی در قزوین و مشهد و چهاردانگه صورت گرفت که متاسفانه عده ای کشته و مجروح شدند.
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      6 4
      دو بار به یار حجت الاسلام هاشمی رای دادیم !
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      12 0
      8 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با امریکا شیطان بزرگ کردند و تورم 800 درصدی سر سفره مردم گذاشتن حالا برای ما کاندیدا معرفی می کنند !!!!
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      8 0
      زنگنه 16 سال وزیر نفت بود اما حتی یک پالایشگاه هم نساخت.
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      1 0
      زنگنه ،گزینه ریاست جمهوری......زیباترین طنز سال....
    • bah.pour IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      0 0
      از فرافکنی های این قوم بیت المال خور نباید غافل شد و جماعتی که با دست و رقص رای می دهند و عقلشان به چشمشان هست و قماشی دیگر که عین بز پست سر این قماش حرکت می کنند که در واقع شرایط حال نتیجه چنین افرادی هست
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    22 0
    چشم ننه فتنه و نفاق
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      26 0
      خانم فائزه هاشمی: به یاد داشته باش که دوچرخه شما نقش همان شتر سرخ موی را در مقابل ولایت اجرا کرد و هنوز هم توبه ای از سوارکارش را نشنیده ایم!
    • SE ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      13 0
      به روبا گفتند شاهدت کیست؟ گفت دمم
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      14 0
      من اگر بجای این فائزه بودم از شرم حرف نمیزدم.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    20 0
    خانم فائزه هاشمی لابد می خواهند با زنگنه رانت خواری زیاد تری داشته باشند
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      6 0
      این باید جواب بده چندین سال ساخت پالایشکاه وپتروشیمی انداخته عقب بااین ضررها اونوقت ریس جمهور بشه یک کلام بشنو از...
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    30 1
    فائزه هاشمی: نباید مردم را به جان هم بیندازیم، ولی اگر موقع انتخابات ما رأی نیاوردیم بریزید تو خیابونا
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 0
    اگر پرونده های خرابکاری توتاال وبقیه پرونده های زنگنه را دردوران وزارتش نادیده بگیریم،شده برای جبران خسارت هنگفتی که مردم دراین پرونده ها زده-نون همه مردم را درروغن میکنه،مثل حالا که نون خیلی از فک وفامیلهای واشنایان اصلاح طلب واصولکرها وژنهای برتر آقاها وآقازاده ها و...را در روغن گرده وبه هر مسئولی وفامیل خودی یک شرکت پالایشکاهی وپتروشیمی و‌‌‌‌....داده تا عارت وخرابکاری وسمبل کنندوبدون مزاحم وسروصدابه امتیازات وکارهایش برسد(شاعرتبلیغاتی زنگنه اصولگرا واصلاح طلب اتحاداتحاد همه ازسفره بهشون میدهم)گزینه بسیار خوبیه برای اتحاد اصلاح طلب واصولگرا وغارت ونابودی کامل
  • حیدر صالح IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    9 0
    زنگنه کسی بود که سرمایی چند صد ساله نفتی مملکت را به باد فنا داده بیاید کل هستی این مملکت را به باد فنا بده! عجب
  • DE ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    23 0
    زنگنه گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ما کارگزارانت و اصلاح طلب چی هاست // ملت حاضرند به منگنه رای بدهند ولی به زنگنه رای نخواهند داد . کل کشور را کرسنتی میده میره.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    12 0
    ولي مامانت نظر ديگه اي داشت!!!!
  • DE ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    20 0
    *سوال آخوندی از مجلس؛آیا از سختی معیشت مردم آگاهی دارید؟! نه اصلاع ندارید ولی منِ آخوندی اطلاع دارم بخاطر همین حتی یک مسکن هم نساختم زیرا نان شب برای مردم واجب تر است چرا مسکن براشون بسازیم .شکم گرسنه مسکن ننیخواد نه ننیخواد....من میگم خدا ... برای مردم مسکن نمیشه ساخت ..نه نمیشه نه نمیشه ساخت ......
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 0
    فائزه هاشمی تاکید کرده است که «میان مردم بذر دشمنی پاشیده نشود و مردم را به جان هم نیندازیم. اینکه ما از مردم بخواهیم در مقابل هم بایستند، سبب می‌شود که جامعه ناامن و فضا برای تسویه‌حساب‌های شخصی باز شود» وی در ادامه افزود اون روز بدجور گرسنه بودم و برا ساندویچ بیرون رفته بودم وگرنه به گور بابام بخندم بخوام فتنه انگیزی کنم
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    10 0
    تو بخواب اونم میاد . . .
  • حامد IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    25 0
    مشرق جان دستت درد نکنه توی این اوضاع بد اقتصادی و روحی و روانی کرونا به فکر خنده ماهم هستی. از جوک های فائزه فتنه بیشتر بنویس.ممنونم
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      3 1
      موافقم
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    7 0
    جمعش کن بابا
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    14 0
    ارتباط با فرقه گمراه ، جهت براندازی .....
  • . IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    10 0
    دره که بیابان باشد روباه خان می‌شود.
  • حسین IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    7 0
    خانم فائزه ببخشید شرمنده ایم که آرزوهای شما برای بازگشت مجددتان به قدرت قابل تحقق نیست درکتان می کنم خیلی سخت است که دارید مثل مردم عادی زندگی می کنید اشکالی ندارد خیلی خودتان را آزار ندهید عادت می کنید خلاصه .
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    6 0
    از شورای نگهبان تقاضامندیم برای دلخوشی روزنامه اعتماد و الیاس حضرتی حتماً زنگنه را با تمام تلاشی که در جهت نابودی اقتصاد و صنعت نفت انجام داده برای ریاست جمهوری ثبت نام کنید و ضمناً برای اینکه دل الیاس حضرتی نشکند و به شهرام جزایری ادای دین کرده باشد( بخاطر محبت مالی به الیاس حضرتی). شهرام جزایری را هم معاون اول زنگنه (البته در توهمات) قبول کنید. و بعد که کار به تائید صلاحیت رسید با رد صلاحیت ، مجموعه آنها را به سطل آشغال بیاندازید.
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      3 0
      چرا روزنامه اعتماد مرتب برای زنگنه رپرتاژ میره؟
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    12 0
    خاندان هاشمی یک شومن در شورای شهر دارد کافی است ایشان حافظه دراز مدتش دچار اشکال شده یادش رفته مادر جانش سال 88 همه را به خیابان دعوت میکرده الان هم این معلوم الحال برای مردم نسخه می پیچد
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    8 0
    ملت وکیل مثل شما را نمی خواهند
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 0
    واقعا شرم کشوراست که امثال زنگنه حتی به عنوان کاندیداهم مطرح شونداولا: ۱-اعتقادی به فرآورب نفت ندارددرتفکرغلط او باید نفت خام بفروشیم و قیر وگازوئیل ونفت سفیدوبنزین وبنزین سوپروبنزین هواپیما بخریم.آن هم بابهانه های واهی محیط زیستی وصرفه اقتصادی درحالی که آمریکافرانسه ایتالیاژاپن و....همگی دهها پالایشگاه دارند. ۲-عقل ودرک اواینقدراست که معتقدبودباید درآمدهای نفتی در دولت احمدی نژاددربانکهای خارجی برای رور مباداذخیره شودالان روز مبادای ماست پولهایمان رامیدهند؟ ۳-دردولت نهم ودهم میلیاردهادلا ردربرق وگازوجاده و...هزینه شدتفکرایشان این کارهاغلط بود.
  • صدیف بالایی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 15
    به نظر بنده فقط گزینه که میتواتد مردم را تکان دهد یا خاتمی یا حسن خمینی یا خود فایزه هاشمی است که رای بیست وپنج میلیونی را رقم بزنند البته رییسی با حسن خمینی بهترین گزینه میتونه باشه .رای حداکثری
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      8 0
      خود گویی و خود خندی -------به به چه هنرمندی
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    یکی می خواهدبه خودتان بگویدملت شما را فراموش نکرده
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      3 0
      مرگ بر فتنه گر
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      4 0
      مردم فعالین فتنه را نمی بخشند
  • DE ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    12 0
    اقای اخوندی عامل بحران مسکن پس کی قراره محاکمه بشه. کسی که به اعتراف خودش افتخارمیکنه یک مسکن هم نساخته!
  • محمد حسن IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    14 0
    زنگنه رئیس جمهور بشه یعنی درباره روحانی رییس جمهور شده،،،،تو رو خدا دیگه بزارید روحانی و افرادش برن ،،کشور و ملت رو به خاک سیاه نشوند روحانی،،،دوره روحانی با دوران فلاکت مردم در دوران قاجاریه فرقی ندارد
  • موسی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    6 0
    اگر زنگنه رئیس جمهور بشه یعنی درباره روحانی رییس جمهور شده،،،،تو رو خدا دیگه بزارید روحانی و افرادش برن ،،کشور و ملت رو به خاک سیاه نشوند روحانی،،
  • mohsen DE ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    7 0
    زنگنه و فائزه و عباس آخوندی بدرد لای جرز دیوار هم نمیخورند.
  • جمشید IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    9 0
    هِی،هِی،هِی!! یک زمانی بابا جون هم ساندویچ مغز جوانان میهن را دوست داشت.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 0
    دختر هاشمی اگر از ی مثل زنگنه حمایت نکند جای تعجب داره
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 0
    من متاسفم برای شما اصلاح طلبا
  • رضا IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    11 0
    باز این عجوزه دهان وا کرد.
  • محمدایوب IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    5 0
    سرکار خانم فائزه هاشمی یادتان هست خانم محترمی به نام عفت در هنگام رای دادن درسال ۸۸افاضه فرمودند که اگر موسوی رای نیاورد تقلب شده بریزید تو خیابون وباباجون هم در نماز جمعه به جای دعوت مردم به آرامش به آشوب دامن زد و نامه بدون سلام وووو. خود حضرتعالی نیز برای خوردن ساندویج به میان آشوب طلبان رفتید البته باباگفت ساندویج ولی مردم گوش مخملی نیستند بگذریم آن روز رفتی میان مردم ساندویچ‌بخری امروز هم بیا میان مردم. ببین چه علاقه ای به خانواده آنان دارند
  • CA ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 0
    فائزه هاشمی رفسنجانی با اون قیافه دچار بیماری خود شیفتگی هستند.فکر میکنند محبوب مردم هستند و همیشه رای خواهند آورد ولی حقیقت چیزِ دیگری را اثبات میکنه.فائزه هاشمی هم مانند ترامپ در منجلاب گیر افتاده و در حال دست و پا زدن هست. مردم فتنه ی ۸۸ رو خوب به یاد دارن که فائزه هاشمی دست میزد و...
  • جبار سینگ IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    کابینه ائتلافی جوان : رئیس جمهور فائزه . معاون ، اصغر ترقه. آموزش و پرورش ، سالومه / ارتباطات ، شهرام همایون / اطلاعات، عباس جن گیر/ اقتصاد، جمشید بسم الله/ امور خارجه، معصی قمی کلا / بهداشت، درمان، شبنم نعمت زاده / تعاون، محمد رضا نعمت زاده / کشاورزی، سحر تبر/ دادگستری، صفدر حسینی / دفاع ، قجر عضدانلو / راه، شهرام جزایری / صنعت، معدن و تجارت، امید اسد بیگی/ علوم، تحقیقات و فناوری، پویان مختاری / فرهنگ و ارشاد ، مهاجرانی / کشور، تتلو / نفت، بابک زنجانی / ورزش ، امین آقا فرزانه / نیرو، دلبر نیرو شک / میراث فرهنگی، جیسون رضائیان.
  • گوریل انگوری IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 0
    فائزه = ژاندارک ایران
  • قدرت طهماسبی IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    اول ترکیه یک دیوار کشیده بعد نقشه ی آمریکایی را پیاده می کنه
  • DE ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 0
    باز که این فائزه خانم فی البداهه رفت بالا منبر. اول حرف میزنه بعد اگه وقت کرد فکر میکنه ولی تاحالا فرصت نکرده.
  • علی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    فکر کنم فقط شما اصلاح طلبها هستند که مردم به جون هم میندازن اینجا ایران است ان شاءالله ایران انقلابی رئیس جمهور ولائی وجوان و ضد غرب گر نمی پسندی بروید والا مارا هم راحت کنید
  • كريم IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    تو كه خودت با دستيارانت يعني تمام سران فتنه 88 و تمامي هواداران آنها، مردم را در خيابانها به جان هم انداختيد. حالا چه شده است كه دم خروس را پنهان مي كني. يك قسم حضرت عباسي هم بخور تا مردم باور كنند كه تو چقدر خوب هستي البته براي سفارت انگليس.
  • انقلاب IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    چند نکته ۱_فائزه هاشمی عددی نیست که برای مردم انقلابی ایرانیان بگوید ( برای ضد انقلاب چون با آنهاست کاری نداریم) ۲_زنگنه که آدم سالمی نبوده ونیست زنگنه به ایران خسارت زیادی زده است و باید محاکمه شود ۳_موسوی و مربی واقعا لیاقت مسولیت نداشتند من نمیدانم چرا این بی لیاقت ها را مسئول کرده بودند
  • ناشناس IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    اول چاه رو بکن بعد منارو بدزد. فکر کردی بعد رئیس جمهور شدن زنگنه نفت مملکت رو کجا میخایی بریزی. با این گزینه سر خر نفت توی خونه شما کج میشه. معلومه آش و با جاش میخاد
  • DE ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    بیجا کردی ، زنگنه باید محاکمه بشود ...
  • منیر US ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    لطفا مردم گولشونو نخورید اینارو کلا باید از ایران بیرون کرد هیچکدومشون درست نیستن
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 0
    خانم فایزه هاشمی، اگر اصلاح طلبها تتمه ابرویی هم داشتند شما با کاندید نمودن زنگنه اونم بردی! موش تو سوراخ نمیرفت جارو به دمبش بسته بود!
  • علی IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    خدا میداند مردم چقدر از این ها تنفر دارند با این اوضاعی که بوجود آوردند
  • رضا IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    جون مادرت بیخیال شو.. هنوز کرسنت و توتال و....استخدامهای بیخودش یادمون نرفته
  • حمیدی IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    خداییش حرفای فائزه رونذارید، نمیدونيم ا نظراتش بخندیم یا گریه کنیم، زنگنه پدرمارودرآورده، آخوندی بدون خدمت به مردم واینهمه ضربه به ملت مدعی شده، جوکه، یامیخوایداعصاب ملت روخردکنید، هاشمیها
  • شهدا IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    زنگنه خخخخخ.پتروشیمی های خصولتی با این مدیران نابود شد و زنگنه فقط دوشید بعد میخاد کشور نگه داره
  • جعفر IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    همین الان هم کل پتروشیمی های خصولتی دست رفسنجانی هست این خانواده کی میخان دست از این کشور بردارن فقط احمدی نژاد اینارو خونه نشین کرده بود
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    فائزه هاشمی همانند ترامپ قمار باز دچار بیماری خودشیفتگی بوده .اینگونه افراد که بیمار هستند فکر میکنند همیشه و همه جا محبوب مردم هستند درصورتی که سخت در اشتباه هستند. فائزه خانم یادش رفته که تو فتنه ی ۸۸ روز عاشورا دست میزد و میرقصید و شعار میداد نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران. این فرد همچون ترامپ قمار باز دارن در منجلاب دست و پا میزنن.
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    اگر کشور دست چنین عناصری بیفتد سرنوشتمان تجزیه و نابودی ایران میشود ؟
  • س DE ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 0
    خانوم فایزه اینقدر نخود هراش نباش نمی خواد واسه مردم راه وچاه نشون بدید جیبیتون تون پراست خبر از کار جماعت ندارید لطفا طنز ندهیذ ای ن ههمه داریم بسه
  • ابراهیم IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 3
    شیخ الوزرا گزینه خوبیه انشالله که بیاد توصحنه
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    فائزه هاشمی طوری صحبت می کنه که گویی دیگران بین مردم دشمنی ایجاد می‌کنند تو توی فتنه های 88 چه کاره حسن بودی در وسط معرکه حالا بگو تو بین مردم دسیسه می. کنی یا دیگران پدرت و مهدی هاشمی تون چطور اونها که از سال 76 به بعد بین توده مردم تفرقه افکنی کردند دوم اینکه آخوندی اومده میگه مردم تو فشارند مثل اینکه شما و جناحتون امروز از ملت طلبکار هم شدید بابا تند نرید پیاده بشید با هم بریم مثل اینکه دولت شما این بلاهای اقتصادی رو با بی تدبیری سر ملت آورده هفت و نیم ساله دولت چه کاره حسن داره مملکت رو اداره می کنه بزارین دولتش تموم بشه و دست دولت بعدی برسه بعد از اقتصاد مردم دم بزنید و مدعی العموم بشید
  • دیده بان IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    اون کسی که میگه زرگنه عاقلانه عمل میکنه باید به درک فهم و عقلش شک کرد . فکر کنم اگر کاندید بشه همون نماینده های که پست های با حقوق بالا ازش تو نفت گرفتن بهش رای بدن .
  • امیر IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    4 0
    بازم معلوم‌نیست جریان چیه که پشت پردها دارن این افریته رو بزرگش میکنن زنگنه و دارو دسته اش باید اعدام بشن
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    شعار تبلیغاتی زنگنه-اصلاح طلب اصولگرها بهمتان ازسفره نفت ...بیت المال بطور مساوی میدهم-فقط من را از وزارت وریاست جمهوری کنار نگذارید-وبخاطر توتال وخرابکاریهایم محاکنه نکنید(من ازصبح میروم دردفترم(در را قفل میکنم وهیچکاری به کسی ندارم حتی ابدارچی ونگهبان هم نمیخوام-خودم همه کارهایم را میکنم پن اجرایی ورئس مجری خواهم بود به اصطلاح!؟
  • فدائی حیدری IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 0
    فائزه خانم تراخدابشین سرجایت تراسننه بتوچه دخالت کسی ازتومشورت خواست زنگنه گندزددروزارت نفت مافیای کلفتی دارد
  • KR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    خیالت راحت اکثریت مردم ، با این فقری که گریبانشان را گرفته اصلا حال وحوصله این حرفها واین جنگولک بازیها هم دوران گذشته این هندوانه ها جای دیگری بگذارید ده های ۶۰،۷۰،و۸۰بوده .
  • علی IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    من بودم سال 88آتش به اختلافات می انداختم اونوقت لابد
  • سربدار IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    امام #خمینی ره: من باز می گویم همه مسوولان نظام و مردم ایران باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی تان به خیال خام خودشان بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه ای آرامتان نمی گذارند.
  • صاحب لژ اعظم فراماسونری IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    مرده گوید تا نگن لال !
  • رز سفید IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    کاش تو یکی لال میشدی با حمایت تو خرشدیم به این رأی دادیم ۷ساله اجدادمون رو آباد کرده دیگه باطناب شما مفسدان اقتصادی که مثل بختک روی ملت چنبره زدید تو چاه نمیفتیم خدا تون کنه زندگی خیلیا مثل من از فشار اقتصادی ازهم پاشید کی جوابگو هست؟ روگم کنید و ملت رو به حال خودشون بذارید ودیگه نسخه نپیچید زنگنه هم از خودتون علی برکت الله
  • عاشق ایران IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    مگر مادر ایشان نبودد مردم را دعوت به آمدن به خیابانها میکرد
  • Ali IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام خخخخخخ آدم کمه زنگنه بیاد رئیس جمهور بشه
  • مهناز IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    آفرین آفرین فائزه؟ نمیدانم فراق پدر این قدر تو را رام کرده است!! تو که روزگاری سرمست بلوا بودی... چه شد چه شد به یکباره دلسوز مردم شدی؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    فائزه جانم عزیز پدر ... پدر با آن همه یال و کوپال نتوانست به سر مقصد مورد نظر برسد؟ این آقای زنگنه؟؟؟ چطور می تواند این ملت را به مقصد برساند از شما با این همه درایت بعید است... مگر شما عزیز خشت زیرپایش شوید...
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    اصلاح طلبان با بی تدبیری و نا امیدی
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    اصلاح طلبان عامل استکبار بندازین تو زندان بابا خسته شدیم از دست این وطن فروشان
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    زنگنه مثل اختاپوس چنبر زده رو نفت ایران همه رو داره می بلیه
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    اصلا نباید کاندید های اصلاح طلبان تایید صلاحیت شوند چون وطن فروشی انها اثبات شده است
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    جزء ناکارآمدترین مسئولان ایرانی هست تازه بیاد رئیس جمهور هم بشه؟ سرمایه های رو به باد فنا داده
  • کاخ IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    باز این خانومه ...پیدایش شد؟
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    فایزه خانم درکشوربا رفتارتان خودتان رابه ملت نشان دادید
  • FR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    ابردزدها را کاندیدای ریاست جمهوری کرده اند،افسادطلبان وطن فروش، اینها باید محاکمه و تیر باران شوند،زنگنه،آخوندی،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس