کد خبر 1154691
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
فروش بلیت قطار مسافری خواف-هرات از چه زمانی آغاز می‌شود؟

معاون مسافری شرکت راه آهن از مذاکره با شرکت راه آهن افغانستان برای نهایی کردن نحوه و زمان فروش بلیت قطار مسافری خواف-هرات خبر داد.

به گزارش مشرق، خط آهن خواف-هرات روز پنج شنبه با حضور ویدیوکنفرانسی رؤسای جمهور ایران و افغانستان به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید:

بازتاب رسانه‌ای از افتتاح راه‌آهن خواف – هرات

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم از پیش بینی دستیابی به تردد سالانه ۶ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر از طریق این خط آهن خبر داد.

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز هدف گذاری سال نخست عملیاتی شدن این خط آهن را ۳ میلیون تن بار و ۴۰۰ هزار مسافر اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

راه اندازی قطار خواف - روزنک بین ایران و افغانستان/سالانه ۶ میلیون تن بار و یک میلیون نفر مسافر جابجا می شود

خادمی همچنین از امکان تردد شهروندان افغانستانی با قطار برای عزیمت به زیارت حرم مطهر رضوی (ع) در مشهد و همچنین عتبات عالیات با بهره برداری از این راه‌آهن خبر داده بود.

عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز ۱۲ آبان ماه از ورود اولین قطار مسافری ایرانی به افغانستان از طریق خط آهن خواف-هرات خبر داده بود؛ به گفته خطیبی، این قطار حامل تعدادی از مسئولان ایرانی برای بازدید از خط آهن خواف- هرات و دیدار با مسئولان افغانستانی بود و به نوعی تردد آزمایشی در چند روز قبل از افتتاح رسمی این خط آهن محسوب می‌شد.

فروش بلیت مسافری از چه زمانی آغاز می‌شود؟

میرحسن موسوی، معاون مسافری شرکت راه آهن درباره زمان و نحوه آغاز تردد قطارهای مسافری از خط آهن خواف هرات اظهار داشت: فعلاً جزئیات این قطار مشخص نشده و باید در جلساتی نهایی کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ترددهای مسافری با قطار خواف هرات به امسال می‌رسد یا قرار است از سال آینده آغاز شود؟، گفت: فعلاً با طرف افغانستانی در حال مذاکره هستیم؛ همه چیز به شرایط کرونا بستگی دارد؛ به محض دستیابی به نتیجه در مذاکرات شرکت‌های راه آهن دو طرف، نتایج آن اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس