سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری از واکسن کرونا را صادر کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا روز جمعه مجوز استفاده اضطراری از واکسن کرونا را صادر کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پیش بینی می شود تزریق نخستین دوز از واکسن کرونا پس از صدور مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا، طی روزهای آینده آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

مجوز استفاده از واکسن کرونا در آمریکا با تهدید کاخ سفید صادر شد

بر اساس این گزارش، صدور مجوز استفاده از این واکسن می تواند یک نقطه عطف مهم برای مقابله با بحرانی باشد که تاکنون جان بیش از ۲۹۵ هزار نفر را در آمریکا گرفته است.

سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از واکسن تولیدی شرکت های فایزر و بیونتک را صادر کرده است که گفته می شود در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ۹۵ درصد موثر بوده است. این واکسن را می توان به افراد بالای ۱۶ سال تزریق کرد.

نیروهای کادر بهداشت و درمان و افراد سالمند در اولویت دریافت ۲.۹ میلیون دوز واکسن کرونا در آمریکا خواهند بود.

آمارهای رسمی نشان می دهد تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا، فوتی ها و بیماران بستری شده در بیمارستان ها به سرعت رو به افزایش است.

مقام های بهداشت و درمان نسبت به تشدید بحران شیوع ویروس کرونا با توجه به در پیش بودن تعطیلات کریسمس هشدار می دهند.

اگر سازمان غذا و داروی آمریکا واکسن شرکت مدرنا را نیز تایید کند، پیش بینی می شود طی ماه جاری میلیون ها نفر در این کشور در برابر ویروس کرونا واکسینه خواهند شد.

واکسن فایزر پیش از این در بریتانیا مجوز لازم را اخذ کرده و از روز سه شنبه واکسیناسیون گسترده در این کشور آغاز شده است. کانادا نیز به این واکسن مجوز داده و پیش بینی می شود از هفته آینده کار واکسیناسیون آغاز شود. مکزیک و بحرین نیز به واکسن شرکت فایزر مجوز داده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیام ویدئویی در توئیتر بار دیگر از چین به خاطر شیوع این ویروس به شدت انتقاد کرد تا با این کار اهمال دولتش در مقابله با این بحران مرگبار را توجیه کرده و افکار عمومی را منحرف کند.

ترامپ گفت: ایالات متحده نخستین کشور در جهان است که یک واکسن موثر و امن برای مقابله با این بیماری تولید کرده است. دستاورد امروز یادآور پتانسیل نامحدود آمریکا است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 2
    پس ما کی واکسن میزنیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس