کد خبر 1154655
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
قانون درباره دیدار پرسپولیس - ذوب‌آهن چه می‌گوید/ ۳ بر صفر به سود شاگردان گل‌محمدی؟

طبق دستور العمل ابلاغ شده به باشگاه‌های فوتبال، تخطی ذوب‌آهن از پروتکل‌های ستاد مبارزه با کرونا، مشمول رای کمیته انضباطی خواهد شد.

به گزارش مشرق، به دلیل تخلفات باشگاه ذوب‌آهن اصفهان از پروتکل‌های ابلاغی مربوط به کرونا در فصل جدید، دیدار این تیم مقابل پرسپولیس در هفته ششم لغو شد و حالا پرونده این تخلف به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهد شد.

طبق دستورالعمل برگزاری بازی‌ها در شرایط کووید-۱۹ سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که در تاریخ ۱۰ آبان‌ماه از سوی حیدر بهاروند به تمام باشگاه‌ها ابلاغ شده، شش بند تمام شرایط و پروتکل‌های بهداشتی را توضیح داده ‌که در برخی بندها نیز، پروتکل‌های دقیق‌تر با ارجاع به دستور العمل‌های وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش به تیم‌ها ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید:

واکاوی ماجرای «۵+۱۱» غیرکرونایی در لیگ برتر

بر این اساس، بازی یک تیم زمانی به تعویق می‌افتد که ۵+۱۱ بازیکن سالم نداشته باشد و میزان بازیکنانی که به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند، به حد نصاب نرسد. تیم ذوب‌آهن با توجه به اینکه ۳۶ بازیکن را ابتدای فصل در لیست خود ثبت کرده، با تست‌های کرونا مثبت بازیکنانش مشمول این قانون نشد و دیدار این تیم مقابل شهر خودرو برگزار شد و طبق همین پروتکل دیدار با پرسپولیس نیز باید برگزار می‌شد. با این حال آنچه باعث لغو این بازی شد، تخلف ذوب‌آهن از دستور العمل‌ها بوده است.

قاسم حدادی‌فر، جزو بازیکنانی بود که تست کرونای او مثبت بوده و باید ۱۴ روز وارد قرنطینه می‌شد. طبق پروتکل‌ها، یک بازیکن با سابقه کووید مثبت، زمانی می‌تواند به تمرینات و مسابقات بازگردد که دو تست منفی متوالی داشته باشد. حدادی‌فر با اولین تست منفی به تمرین ذوب‌آهن بازگشته و دومین تست او که پاسخ ِآن ۲۴ ساعت بعد رسیده، بار دیگر مثبت بوده است. از همین‌رو، بازگشت حدادی‌فر به تمرینات با توجه به رعایت نشدن دستور العمل تخطی از قوانین محسوب شده و به همین دلیل و خطر ابتلای سایر بازیکنان ذوب‌آهن و همچنین پرسپولیس، دیدار آنها لغو شد.

حال سوال اینجاست که پس از لغو مسابقه تکلیف این دیدار چه خواهد شد؟ در بند ۶ این دستور العمل آمده است که؛ "در صورت احراز تخطی از هر یک از بندهای دستور العمل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا از سوی کادر پزشکی، بازیکنان، کادرفنی، اداری و مسئولین تیم مستندات مربوطه به کمیته انضباطی ارسال می‌گردد." در چنین شرایطی، سازمان لیگ می‌بایست پرونده تخلف ذوب‌آهن را به کمیته انضباطی ارجاع دهد که تصمیم‌گیری در خصوص این بازی انضباطی خواهد شد.

هرچند رای کمیته انضباطی بستگی به مستندات، مدارک و دفاعیات دارد، اما در صورت احراز تخلف ذوب‌آهن که شواهد آن را نشان می‌دهد و اینکه بازگشت حدادی‌فر به تمرینات پیش از دو تست منفی متوالی، تخطی از دستورالعمل‌ها بوده، احتمال اعلام نتیجه سه بر صفر به سود پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی کم نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    11 8
    پرسپولیس مثل فلان تیم نیست به بهانه کرونا سر تیم جم رو ببره ، تو شرایط عادی بازی میکنه نیازیم به این برد تشریفاتی نیست
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      11 12
      واسه همین از بازی با نساجی فرار کردین.
    • کوروش IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      7 7
      اره،تاج مثل فلان تیم نیست به جام اسنپی و بازی نکرده برنده اعلام بشن عادت ندارن
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      1 0
      شما فصل پیش خودتون نرفتین بازی به بهانه کرونا بعدم بازیتون برگزار شد کی بود؟ شما اینا را نگید چی بگید
    • Hani IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      0 1
      این دکل نوردایی که اینجا نظر میدن بدونن که حق مسلم ماست با بلایی که وزیر بخاطر المسعود سر پرسپولیس آورد بایدم بازی سراسر خطری مثل نساجی که الیته تیمش در پیت تر ازیناس که بخواد خطری باشه کنسل میشد چون زمینش.. به هر حال ما تیم 4 پایتخت نیستیم ما فینالیست هستیم تو اسیا مثل شما واسه رفتم تو. جمع 8 تیم یک ماه کنسل نکردن..، لانه فساد حجازی آگه بازی بگزار نمیشد میگفتن بازی سوگولی کنسل شد که..، اگر برگزار میشد میگفتن با تیم نصفه نیمه بازی برگزار کردن براتون که..، این جماعت دکل نورد همیشه دهنشون بازه، ما نیازی به 3 صفر اعلام شدن این بازی نداریم اونی که داره جون میده با وجود این همه هزینه واسه یک امتیاز اونم به نا حق جلو امثال صنعت نفت تو آزادی تیم کیسه هست نه ما، آه مردم جم که پارسال با حرفو حدیث بازیشون جلو شکا کنسل شد و همون شد سند سقوط حالا حالاها دامن گیرتونه، به لجن کشیدید لیگو با بازکنای غیر قانونی تیم فراقانونی
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      2 0
      به بابا مسعود سلام برسون
    • کوروش IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      3 0
      شما که به قهرمانی بدون بازی عادت کردین دیگه حرف نزنید
  • رزمنده IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 2
    خوش خیال
  • کوروش IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    10 13
    همین الان جام رو بدید به لنگ و خیال همه رو راحت کنید
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    11 9
    کلا مفت امتیازگرفتن ومفت جام گرفتن زیر دندان اسنپ کاپی های جعل ستاره مزه کرده عدالتم آرزوست اون بلایی که سر نساجی آوردید انشاالله بدتر ازاون برای خودتان اتفاق بیفته
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    شما فصل پیش خودتون نرفتین بازی به بهانه کرونا بعدم بازیتون برگزار شد کی بود؟ شما اینا را نگید چی بگید
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    جام لیگ قهرمانان آسیا را بگو.....اسنپ بارش زده داره میاره.....چه آتیش سوزی داریم آخر پاییز.....
  • سجاد IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 1
    از کمیته انضباطی تقاضا داریم این بازی به زمان دیگری موکول شود و ۳بر صفر اعلام نشود تا دهان یاوه گویان بسته شود پرسپولیس نیاز به این بردها ندارد
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    دنبال این هستن که بدون بازی سه امتیاز رو بدن
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 1
    این کیسه ها رو بیشتر از این نسوزون هههههه خیلی خوبن میرن سرکار میشینن حالشو میبریم
  • محمدرضا IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    برگزارنشدن بازی به نفع پرسپولیس است.نباید به این دلیل ؛ذوب آهن متحمل ضرر و زیان شود .جوانمردانه نیست که۳امتیاز مفت رابه پرسپولیس بدهند
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    آخرین سال روحانیه لیگ تعطیل لنگ قهرمان شاید ستاره دوم هم بگیره چون تو آسیا که روحانی ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس