تحریم دارویی ایران ضد حقوق بشر و موجب شرمساری آمریکا است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم دارویی ایران ضد حقوق بشر و موجب شرمساری آمریکا است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن نوروزی شامگاه جمعه در جمع تعدادی از خبرنگاران تحریم‌های دارویی آمریکا علیه ایران را غیر انسانی خواند و ضمن انتقاد شدید به این تحریم‌ها اظهار داشت: آمریکایی‌ها در اقدامی ضد انسانی و ضد حقوق بشر نه تنها ایران را در خصوص اقلام بهداشتی و دارویی تحریم کرده‌اند، که در اظهاراتی کذب اعلام می‌کنند، که اقلام بهداشتی و دارویی جزو معافیت‌های تحریم‌ها است.

وی گفت: امروز بسیاری از بیماران سرطانی، هموفیلی و تالاسمی در تأمین داروهایشان دچار مشکل شده‌اند و این اقدامات قابل دفاع نیست.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید یادمان برود، که این آمریکا بود، که در اقدامی یکجانبه از برجام خارج شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با عمل به برجام حسن نیت خود را نشان داد، اما طرف مقابل به بسیاری از تعهدات خود در این زمینه عمل نکرد.

وی ادامه داد: متأسفانه اروپایی‌ها نیز به جای آنکه آمریکا را برای خروج از برجام مواخذه و شماتت کنند، با این کشور همدست شده و پول‌های ما را ندادند و حساب‌های بانکی ما را بستند و در عمل به تعهدات خود بسیار ضعیف عمل کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    امریکا نه تنها از تحریم دارویی نه تنها شرمسار نیست بلکه به آن افتخار هم می کند!! البته فقط آمریکا نیست سایر هم پیمانان آمریکا نیز همین روحیه را دارند لذا ما نباید روی هیچ کشوری حساب کنیم و تنها بایستی روی پا خود بایستیم. به لطف خداوند متعال جوانان ما در این 40 سال نشان دادند توان انجام هر کاری را دارند که نمونه آن نانو، هسته ای، موشکی، دارویی، پزشکی و ... را بدون کمک از بیرون دارند.
  • DE ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    برای شکستن هرنوع تحریم دارویی ایران لازمه در خطوط مرزی از معاهده مبارزه با مواد مخدر بیاد بیرون ودست اروپا و امریکا رو بذاره تو پوست گردو تا حال کنن بدونن که ایرانی ها هم تحریم کردن خیلی خوب بلدن و تحریم هایی که ایران میکنه چقدر خونه خرابشون میکنه. عوض داره گله نداره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس