چین اولین پل معلق ریلی و جاده‌ای جهان را افتتاح کرد

پل معلق جدید چین که هم شامل جاده برای خودروهای سبک و سنگین و هم ریل برای قطارهای سریع السیر می شود، در استان جیانگ سو در شرق این کشور به بهره برداری رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، پل معلق جدید چین که هم شامل جاده برای خودروهای سبک و سنگین و هم ریل برای قطارهای سریع السیر می شود، در استان جیانگ سو در شرق این کشور به بهره برداری رسیده است.

بر اساس این گزارش، این پل معلق که روی رودخانه "یانگتسه" احداث شده است، رکورد جهانی سریعترین قطار یعنی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را شکسته است. این پل معلق ریلی و جاده ای ۶.۴ کیلومتر طول دارد که دهانه اصلی آن ۱۰۹۲ متر است.

این پل دو طبقه که دو شهر یانگژو و ژن جیانگ را به هم متصل می کند دارای یک بزرگراه هشت لاینه در طبقه بالا و یک راه آهن سریع السیر در طبقه پایین است.

این پل جدید همچنین دارای بیشترین ظرفیت تحمل بار در جهان و دارای بزرگترین دهانه در نوع خود می باشد. اتمام این پروژه که یکی از مهمترین زیر ساخت های چین محسوب می شود، ۵ سال طول به طول انجامیده است.

بر اساس برنامه پنج ساله سیزدهم دولت چین، این کشور اخیراً رشد چشمگیری در ساخت پل داشته است. طبق گفته شرکت راه آهن چین، از سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۴۰۰۰ پل راه آهن که تقریباً ۹۰۰۰ کیلومتر مسافت داشته اند احداث شده است.

از این تعداد، ۶۳۹۲ پل راه آهن سریع السیر با طول بیش از ۶۳۴۳ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 1
    خدا به تردد کنندگانش رحم کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس