کد خبر 853253
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
 اردوغان

رسانه‌های اپوزیسیون در ترکیه سخنان اردوغان در دفاع از مردم فلسطین را ریاکارانه عنوان کردند.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز طی سخنانی در مراسم اهدای جوایز بین‌المللی صلح «کوه زیتون» در حمایت از مردم فلسطین در مقابل ظلم اسرائیل اعلام کرد: بدون تردید آینده بشریت با امتحانی که در مورد فلسطین پس می‌دهد، رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید:

آیا صابون کاتسا به تن ترکیه هم مالیده خواهد شد؟

اردوغان: دنبال بومی‌سازی سامانه‌های دفاعی هستیم

اگر در این امتحان سربلندشدیم، به عنوان انسان می‌توانیم با امنیت و امید به آینده بنگریم. وگرنه تاریکی عاری از مبانی وجدان و اخلاق و فضایی ظالمانه در انتظار ما خواهد بود. مسئله فلسطین و قدس تنها مربوط به یک ملت و منطقه یا شهر نیست. فلسطینیان از لحاظ مواجهه با ظلم، کشتار و نقض حقوق، نماد تمام مظلومان جهان هستند. رخدادهای فلسطین، به ویژه در قدس، تنها برای نهادینه کردن و مشروعیت بخشیدن به ستم ظالمان است.

خشونت اسرائیل در روزهای اخیر علیه کسانی که تنها خواهان دفاع از خاک کشورشان هستند، بر جسارت ظالمان می‌افزاید. بی‌تفاوتی جامعه جهانی به شهادت ده‌ها فلسطینی و مصدومیت هزاران نفر دیگر در این حملات نشان می‌دهد که هیچ فرد و ملتی در امان نخواهد بود. ترکیه به استفاده از توان و امکانات خود به نفع انسانیت به ویژه به برادران فلسطینی، سوریه و آفریقایی ادامه خواهد داد. برای کمک به مظلومان طبق تعالیم خداوند و میراث اجدادمان تلاش بیشتری انجام خواهیم داد. آریل شارون، نخست‌وزیر اسبق اسرائیل طی دیداری موضوع عجیبی را بیان کرد. بعدها متوجه می‌شویم که چقدر زجر خواهد کشید. وی می‌گفت تنها مأموریتی که بیشترین لذت را از آن برده، کشتن فلسطینیان با تانک بوده است. می‌توانید تصور کنید؟ شخصیت این افراد چنین است.

این سخنان اردوغان با اعتراض مخالفان وی همراه شد. رسانه‌های اپوزیسیون در ترکیه این سخنان اردوغان در دفاع از مردم فلسطین را ریاکارانه عنوان کردند و مختومه شدن پرونده‌ کشتی «ماوی مرمره» به نفع اسرائیلی‌ها در مقابل دریافت ۲۰ میلیون دلار غرامت را نماد خیانت اردوغان به آرمان‌های فلسطین عنوان کردند.

در حادثه کشتی «ماوی مرمره» ۱۰ نفر از شهروندان ترکیه در حمله نظامیان صهیونیست به این کشتی که در سال ۲۰۱۰ برای شکستن محاصره نوار غزه عازم این منطقه بود، کشته شدند. این حادثه باعث به وجود آمدن بحران دیپلماتیک میان ترکیه و رژیم صهیونیستی شد که این بحران ۶ سال به طول انجامید.

اما سرانجام دولت ترکیه در سال ۲۰۱۷ با رژیم صهیونیستی توافق آشتی امضا کرد. طبق بندی از این توافق‌نامه هیچ دادگاه ترکیه‌ای حق اقامه دعوا علیه هیچ یک از نظامیان اسرائیلی که این قتل‌عام را انجام داده‌اند، نخواهد داشت. بنابراین دادستان ترکیه طی حکمی پرونده‌ بازداشت چهار نفر از آن‌ها از جمله «گابریل اشکنازی» فرمانده وقت ستاد کل ارتش اسرائیل را مختومه اعلام کرد. اما خانواده‌های قربانیان این اقدام دولت ترکیه را محکوم و اعلام کردند که پیگردهای قضایی جنایتکاران اسرائیلی، قربانی بازی‌های سیاسی اردوغان شد.

دادستانی ترکیه در پاسخ به انتقادها و شکایت قربانیان کشتی ماوی مرمره که حاضر نبودن در قبال دریافت غرامت از شکایت خود علیه صهیونیست‌ها صرف‌نظر کنند، عنوان کرد: جمهوری ترکیه به صورت ویژه پرونده کشتی ماوی مرمره را بررسی کرده است و تصمیم بر مختومه شدن این پرونده گرفته است، زیرا هیچ مبنای قانونی مبنی بر محکومیت نظامیان اسرائیلی وجود ندارد. پس از صادر شدن این حکم، نیازی به شنیدن اظهارات شاکیان، شاهدان و وکلا نیست و این پرونده مختومه اعلام شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    29 24
    اردوغان احمق مرگ بر پانترک احمق ....ترکیه کشور جعلی زنده باد آناتولی
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
      19 19
      پانکرد متوهم پشت کوهی غارنشین کم واق واق کن آناتولی مال ترک های جعلی شما هندوهایی مهاجر هستید
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
      0 0
      پشت کوهی تروریست
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    12 18
    مردک شارلاتان
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    12 22
    شما هم تفریحتون جناب اردوغان حمله با هلیکوپتر به ژنو بچه های بی‌دفاع کرد عفرین بوده.. اوج وحشیگری و وقاحت
  • کرمانشاهی FR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    20 1
    درود بر اردوغان بزرگ که باعث سوزش تروریست های تجزیه طلب کورد شده است.
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      0 0
      شما پاسدار مرزهای انگلیسی ، روسی ، فرانسوی در منطقه هستی ؟
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
      0 0
      لعنت بر عردوغان آتا ترور و بوزگوردهای تروریستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس