بن سلمان ادعای ترور مقام سابق دستگاه امنیتی سعودی را رد کرد

ولیعهد عربستان سعودی در تازه ترین واکنش خود به پرونده ترور مقام سابق دستگاه امنیتی خاندان آل سعود در کانادا این موضوع را رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک عربی، «محمد بن سلمان»  ولیعهد عربستان سعودی بار دیگر تمامی ادعاها درباره صدور دستور از جانب وی برای ترور سعد الجابری (۳۹ ساله) مقام سابق دستگاه امنیتی سعودی را تکذیب کرد.

بن سلمان گفت که او در مقابل هرگونه پیگرد قضایی از سوی دادگاه آمریکا از مصونیت برخوردار است.

سعد الجابری مقام سابق وزارت امنیت و اطلاعات عربستان پیشتر با طرح دعوی علیه مقامات سعودی ادعا کرده بود که یک گروه حرفه ای کشتارگر معروف به «گروه النمر» به دستور شخص بن سلمان برای ترور وی در تورنتو در سال ۲۰۱۸ اقدام کرده بودند.

براساس گزارش سایت «بیزینس اینسایدر» به نقل از پرونده قضایی الجابری ماموران ترور دو هفته پیش از دست به کار شدن برای ترور او در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سابق ضد سعودی هم نقش ایفا کرده بودند.

«مایکل کیلوچ»  وکیل محمد بن سلمان پس از مطرح شدن شکایت حقوقی مقام سابق سعودی با ارائه سندی ۶۹ صفحه ای در دفاع از بن سلمان تاکید کرد که ولیعهد سعودی نه تنها به دلیل ارتباط با مقامات عالی رتبه خاندان حاکم آل سعود بلکه بخاطر مقام بالای وی در اداره عربستان به هیچ وجه به واسطه صدور حکم از سوی دادگاه واشنگتن قابل پیگرد قضایی نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس