کد خبر 1153901
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴

به گزارش مشرق، ابوذر گوهری، فعال رسانه‌ای در خصوص رفتار اروپا در قبال ایران در کانال تلگرامی خود نوشت: مواضع اخیر مقامات اروپایی در مورد کافی نبودن بازگشت ایران به برجام و ضرورت مذاکرات اصلاحی و فرابرجامیش، نشان از شکل‌گیری و تغییر سیاست اروپا از «پلیس خوب» به «پلیس بد» جهت تداوم سیاست مهار و حفظ فشار بر جمهوری اسلامی ایران است. هدف اروپا در دوره ترامپ حفظ برجام و ممانعت از اقدام بازدارنده ایران بود.

اروپا در عین عدم اجرای تعهداتش صرفاً به شکل یک‌جانبه به دنبال بقای ایران در برجام بوده و هیچ اقدام مشخصی برای جبران و انجام تعهدات انجام نداده و کانال‌های مالی نظیر اینستکس و کانال سوئیس فاقد اثر بوده است. مسلماً میان اروپا و آمریکا نوعی تقسیم‌کار و اجماع وجود داشته و فاصله راهبردی میان آن‌ها وجود ندارد. اروپا نیز به دنبال دائمی شدن محدودیت‌ها برجامی و نیز محدود شدن برنامه موشکی و منطقه‌ای ایران است؛ اظهارات صریح وزیر خارجه آلمان سندی بر این مدعاست.

عده‌ای معتقدند ایران نباید باعث اجماع اروپا و آمریکا در دوره بایدن شود. در پاسخ باید اشاره کرد اگر عدم اجماع تاکتیکی بین این دو مجموعه را هم بپذیریم مسلماً این مسئله هیچ دستاوردی برای ما نداشته است در عمل اقدامات اروپا مکمل تحریم‌های آمریکا است و این اتحادیه با وقت‌کشی اثرگذاری تحریم‌ها را افزایش داده است.

اروپا اراده کافی برای تقابل با آمریکا نداشته و قطعاً در دوره بایدن نیز نخواهد داشت. هدف اروپا ممانعت از اقدام و واکنش متناسب و بازدارنده ایران در عصر ترامپ به بهانه ورود به عصر بایدن و کشاندن ایران به انفعال بود و در دوره بایدن نیز به شکل خودکار از طریق اجماع با آمریکا به شکل هم‌افزا به دنبال افزایش فشار بر ایران خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    ترور شهیدفخری زاده که باسلاح ناتو انجام شده ، پای خیلی ازکشورهارادراین تروربازکرده،ازجمله اروپاییها!!!
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    رفتارشون مثل دوران بوش، کلینتون، اوباما، ترامپ و بقیهٔ اراذل خواهد بود!!!
  • سعید IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    اینقدر آقایان سرنوشت کشور را با اروپا و امریکا گره نزنن لطفا،اروپا مکمل امریکا بوده وهست و از اول مذاکرات تقسیم کار کردهاند،ضرر اروپای به ظاهر منتقد و مخالف امریکا برای ایران خزار برابر ببشتر از اروپای شمشیر از رو بسته میباشد،چرا که در صورت موضع گیری علنی اروپا علیه ایران ما خیلی راحتتر میتوانیم سیاستی شفاف و بدور از ملاحضه اروپا بگیریم.
  • DE ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    رفتار اروپا با ایران در عصر بایدن چگونه خواهد بود؟ بابا چرا اینقدر عجله هنوز صبح بایدن شروع نشده شما در مورد عصر بایدن صحبت میکنید .مردم در مورد بایدها و نبایدها فکر میکنند اصلاح طلبها در مورد بایدن ها و نبایدن ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس