محسن رضایی نمایه

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح جلسه امروز مجمع، با اشاره به گزارش سردار باقری گفت: سلاح استفاده شده در ترور شهید فخری‌زاده متعلق به ناتو است.

به گزارش مشرق، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که عصر امروز (چهارشنبه ۱۹ آذر) برگزار شد، طی سخنانی ضمن تسلیت فوت آیت‌الله یزدی گفت: آیت‌الله یزدی  در انقلاب و پس از پیروزی انقلاب و در عرصه دفاع مقدس نقش موثری در حمایت از نهضت و امام خمینی و رهبری داشتند.

وی با اشاره به جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در جلسه امروز مجمع، گزارشی سردار باقری درباره  وضعیت امنیت کشور بویژه توضیح شهادت شهید فخری زاده توضیحاتی را داد. 

رضایی گفت: سردار باقری تشریح کردند که در طی سالهای اخیر بارها سازمانهای تروریستی قصد شهادت شهید فخری زاده را داشتند ولی تلاش‌های آنها خنثی می‌شد ولی اینبار با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و استفاده از سلاح‌های لیزری و هوشمند که با ماهواره هدایت می‌شد توانست عملیات خود را با موفقیت انجام دهند. همچنین از آنچه که جاسازی دقیقی از محل عبور شهید فخری زاده انجام شده بود و همچنین چون تیرها صدا خفه کن داشته و خانواده شهید و محافظان صدای گلوله را نمی‌شنیدند این عملیات با  موفقیت همراه بوده است. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: سردار باقری گفتند که سلاح استفاده شده متعلق به ناتو است. 

وی در ادامه با اشاره به دیگر دستور کار جلسه امروز مجمع تشخیص گفت: مسئله دیگری که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت  سیاست های کلی تامین اجتماعی بود که در ۱۰ بند این سیاست ها تنظیم شده و طی دو سال اخیر با بیش از ۲۹۰ نفر از صاحب نظران این سیاست ها تهیه شده و در جلسات کمیسیون ها اصلی و فرعی مورد بحث قرار گرفته است.


دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با انتقاد از لایحه بودجه 1400گفت: بودجه ۱۴۰۰ خوشبینانه بسته شده است.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره درخواست دولت برای بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص گفت: این مسئله بستگی به مجلس شورای اسلامی دارد چون مجلس این لوایح را فرستاده است. منتها دولت آقای روحانی نیز از رهبر انقلاب تقاضا کردند که مجمع به بررسی خود بر روی این لوایح ادامه بدهد. بنابراین بحث‌ها در این رابطه در دولت ادامه دارد و مجمع منتظر پاسخ سوالات و ابهامات خود از سوی دولت است. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت درباره احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: تا ۱۴۰۰ زمان زیادی است و وقت برای اظهار نظر در این باره زیاد است.  

وی در واکنش به این سوال که پس شما احتمال ورود به انتخابات را رد نمی‌کنید، گفت: ذهن خوانی نکنید.

رضایی در پاسخ به این سوال که با توجه به اختلاف نظر دولت و مجلس در ارتباط با  دو طرح معیشتی و هسته ‌ای  آیا هیئت عالی نظارت مجمع نظر مشورتی به مجلس در ارتباط با این دو طرح نداشته؟ گفت: با توجه به اینکه هیچ یک از دو طرح مغایرتی با سیاست های کلی نداشته و شورای نگهبان نیز هر دو طرح را تایید کرده، بنابراین بحثی است بین مجلس و دولت وجود دارد و مجمع ورودی به این بحث نمی‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: از این به بعد، هر سیاستی که از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شود، دولت و مجلس موظف هستند ظرف شش ماه، برنامه اجرایی خود را برای عملیاتی شدن آن سیاست ارائه دهند و بعد از موافقت رهبر انقلاب با آن برنامه، اجرایی شود.

رضایی درباره اهمیت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی گفت: قانون تأمین اجتماعی هر سال توسط بودجه دستخوش تغییر می‌شود و همین موضوع، هزینه‌های این سازمان را بالا می‌برد.  سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، ثبات را در قانون ایجاد و از اعمال سلیقه جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در تأمین اجتماعی وجود دارد از جمله تأمین منابع و برخورداری فقرا و معلولین و زنان سرپرست خانواده از دریافتی بیشتر، با این سیاست‌ها کاهش خواهد یافت و میزان دریافتی این اقشار افزایش پیدا خواهد کرد، در نتیجه کاهش فقر صورت خواهد گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از مزایای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را توقف ماشین تولید فقر و معلولیت دانست و گفت: غربالگری ژنتیکی در ده ماه اخیر از معلولیت ۳۰ هزار کودک معلول جلوگیری کرده است و اگر این اقدام انجام نمی‌شد، اکنون ۳۰ هزار کودک معلول به معلولین ما اضافه شده بود.

رضایی افزود: بحث درباره این سیاست‌ها در دوسه جلسه دیگر ادامه خواهد داشت و از کارشناسان دعوت می‌کنیم با مراجعه به سامانه برون‌سپاری دبیرخانه مجمع تشخیص (نجم) نظرات خود را درباره این سیاست‌ها مطرح کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: در تنظیم سیاست های کلی تأمین اجتماعی ۲۹۰ کارشناس در قالب کمیسیون‌های تخصصی مجمع و کمیسیون‌های دبیرخانه مشارکت داشته‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور محمد شریعتمداری وزیر کار در جلسه امروز مجمع، گفت: دولت حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 27
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    58 8
    اگر عوامل نفوذی داخلی کمک نمی کردند نمی توانستند این کار را انجام دهد
    • عماد IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      25 5
      خدا لعنتشان کند
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      22 8
      حضرت آقا قبل از برجام گفتن که از الان باید بیشتر نگران جریان نفوذ باشیم ولی کو گوش شنوا؟ استاد حسن عباسی و استاد رائفی پور چند سال پیش گفتند که این کشور نیاز به حجامت داره، ولی کو گوش شنوا؟ آقایون همه رو دلواپس و دارای توهم تئوری توطئه خوندن و گفتن ما اصلا جاسوس توی ایران نداریم و نفوذ کجا بوده و اینا همه توهمه. یکی از آقایون حتی گفته بود آمریکا با یک دکمه میتونه تمام قدرت ما رو از بین ببره با این تفکر چه کنیم؟. ای کاش بیشتر درباره نفوذ و نفوذی میفهمیدیم حتی ما مردم عادی، متاسفانه.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    39 6
    حالا باید ضرورت دسترسی به در مدار قرار دان پیشرفته ترین ماهواره ها و صنعت لیزر حتی در هسته ای را بفهمیم و برای ان برنامنه ریزی دقیق داشته باشیم .
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      9 5
      خوب که چی؟
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    25 7
    آیا وقت آن نرسیده یک بار برای همیشه طومار این جنایتکاران را پیچید تا حساب دستشان بیاید
  • ایرانی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    28 8
    از کشورهای اطرافمون کدومشون عضو ناتو هستند؟ تروریست هایی که دانشمندان هسته ای ما در سالهای گذشته ترور کردند از مرز کدوم کشور وارد و خارج شدند؟ جواب این سوالات خیلی ساده است!
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      10 11
      رژیم صهیونیستی محدودیتی در تهیه سلاح نداره
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    24 4
    باید به سگ هار صهیونیسم پوزه بند زد.
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 3
    عالی
  • علی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    20 10
    سال ۲۰۲۱ نابودی اسرائیل
  • رحمانی همدانی IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    5 12
    ان شاالله باریاست جمهوری آقای محسن رضایی تحولی جهادی در اقتصاد و رسوا کردن جاسوس ها ودشمن های داخلی و خارجی خواهیم بود ان شاالله
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      5 4
      انشاالله
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    19 3
    بسم الله القاصم الجبارین
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    6 3
    خدا خیرتان دهد
  • JP ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    5 7
    با ارزو بهترینها. انشاالله یک آینده خیلی خوب پیشرفته داشته باشیم
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      1 2
      داداش مگه دسته گل برای نامزدت فرستادی؟
  • كريم IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    8 5
    دولت آمريكا و پنتاگون و سازمان سيا و دولت مردان اسرائيل و موساد و ناتو و عربستان و امارات و منافقين و داعش و از اين قبيل ... با هم هيچ فرقي نمي كنند. تمامي آنها به هم وابسته و در تمامي جناياتي كه عليه بشريت به وقوع مي پيوندد، سهيم و مشتركند.
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    7 5
    تنها انتقام سخت آن هم با صدها موشک به همه اهداف اسراییل و آمریکا شاید اندکی از درد و سوزش دل مردم کم کند
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    6 3
    خدا آه ملت و داد ملت رو از حسن روحانی بگیره که تو این هشت سال کشور رو چندین و چند سال به عقب برد و هر چی دستاورد علمی و نظامی و هسته ای مهم رو فروخت به اجنبی که هر روز از قبل حریص ترشون کرد
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    7 4
    باید طوری اسرائیل رو تنبیه کنیم که صدای سگ بده باید بعد از تنبیه سخت اسرائیل اعلام کنیم منبعد اگر یک دانشمند ما در حین راه رفتن زمین بخوره و از بینیش خون بیاد باز هم اسرائیل رو مسوول میدونیم و تنبیه سختی اجرا کنیم اینجوری از این به بعد خود اسرائیل بیشتر از ما مواضب اونها خواهد بود این یعنی قدرت با این همه میزنیم میزنیم طوری زدید که قبلش به نخست وزیر عراق خبر دادید اینجوری بود که رودار شدند بدون مسوولیت پذیری بزنید اما جوری ام بزنید که همه بدونند ما زدیم دقیقا مثل اسرائیل که شواهد اثبات پذیر نذاشته که اون زده ولی همه میدونند اسرائیل زده در ضمن هزینه این خون اگر خون نخست وزیر شون نباشه نخست وزیر بعدی هم هوس میکنه دوباره از این دستورها بده بابا یکم به دستورات قرآنی عمل کنید همش توش هست
  • طاها IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    3 6
    اینکارهاتوسط نوکران داخلی انجام شده ریزه خوران سفره دشمنان ملت ایران
  • محمدایوب IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    3 7
    حالا که معلوم شد که سلاح مال ناتو بوده باید سپاه نیروهای ناتو هرجا که هستند مورد هدف قرار دهند و جهان را برایشان ناامن کنند روی بچه های قدیمی سپاه حساب کنید جامانده های از قافله شهدا آماده شهادت
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      3 0
      من هم موافقم
  • DE ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    عجب
  • DE ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 0
    تو را بخدا نگذارید خون این شهیدان پایمال شود خدا یار و نگهدار شما باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس