افشای استراتژی مرموز داعش در تامین سلاح و تجهیزات

طبق گزارش یک سازمان غیردولتی ویژه تحقیقات تسلیحاتی، گروه ترویستی داعش از برخی واسطه‌ها مانند شرکت‌ها یا افراد برای تامین سلاح استفاده می کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اخبار الخلیج بحرین، در یک مطالعه جدید درباره اینکه گروه تروریستی- تکفیری داعش چگونه موفق به خرید سلاح از سراسر جهان شده است به نقش شرکتهای جعلی، نقل و انتقال محرمانه پول و شرکتهای مخفی خانوادگی در این زمینه اشاره شده است.

بیشتر بخوانید:

انفجار ۲ بمب در میدان نفتی «خباز» در شمال عراق

سازمان غیر دولتی «کونفلیکت آرممنت ریسیرتش» ویژه تحقیقات تسلیحاتی روز گذشته با انتشار گزارشی شرح داد که چگونه گروه تروریستی داعش در جریان سیطره مناطق وسیعی از سوریه و عراق در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ موفق به خرید مواد منفجره و تجهیزات الکترونیکی و پهپاد شده است.

مثال در این زمینه فراوان است، برای نمونه یک فروشگاه کوچک حدود ۶ تن خمیر آلومینیوم خریداری کرده و یک توزیع کننده کوچک محصولات کشاورزی ترکیه ۲۰۰ هزار دلار برای خرید ۷۸ تن پیشرانه مورد استفاده برای ساخت بمب پرداخت کرده بود.

در همین زمینه در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ حدود ۱۲۰ ورق حاوی خمیر آلومینیوم تولید شده در چین در سراسر مناطق تحت کنترل داعش پیدا شده است.

این گروه تروریستی به ویژه در تهیه تجهیزات جنگی و مواد منفجره به افراد و شرکت های خانوادگی که در قالب واسطه برای داعش در مناطق استقرار آن به ویژه در جنوب ترکیه فعالیت می‌کردند، متکی بود.

در این گزارش آمده که در حال حاضر نمی توان ثابت کرد آیا این واسطه ها با آگاهی برای داعش کار می کردند یا نه، اما آنها نقاط اصلی تماس در زنجیره تامین تجهیزات این گروه تکفیری بودند.

در گزارش مذکور همچنین به خرید کود های نیترات و خمیر آلومینیوم مورد استفاده در تولید مواد منفجره در سوخت موشک ها و هواپیماهای بدون سرنشین نیز اشاره شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • Turk FR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 1
    مرگ بر اسرائیل و آل سعود
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    10 0
    نقش ترکیه خیلی جالب بوده. کشوری که ادعای دوستی با ایران داره و همسر رییس جمهورش با ریاکاری نذری محرم درست میکنه! بعد اونطوری از داعش حمایت کرده
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      2 8
      این افسانه همکاری ترکیه با داعش دیگه بی مزه شده. یه مدرک نتونستید ارائه بدید. ۵ ساله پوتین قراره سند بده. ترکیه از ارتش آزاد حمایت میکنه که بزرگترین دشمن داعشه.
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      1 3
      من نمیدونم چرا این قدر به جون همدیگه میافتیم
    • بهزاد AZ ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      1 4
      والا به ترکیه حمایت از وهابیسم می زنند!
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      1 0
      19:35لطفا پاسخ دهید زمان اشغال موصل و بخش عمده سوریه صد ها کامیون نفتکش از چه مسیری نفت داعش را میفروختند و به کجا ؟؟؟
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    9 1
    مدرک ؟؟فیلم های تجمع صف های طویل تانکر های داعش بمدت چهار سال توسط. فیلمبرداری هوایی پشت مرز تورکیه و.... عدم سر شاخ شدن داعش با ترکیه بمدت پنج سال و. تزریق هزاران تروریست ایغور و چچن و تاتار و ترک از ترکیه به داعش ...
    • بهزاد AZ ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      0 1
      اون تانکرها مربوط به اقلیم کردستان بود! نبرد با داعش هم هزینه زیادی داشت ترکیه بتنهایی چرا باید دهها میلیارد دلار و هزاران سرباز خودش رو هزینه می کرد؟!
    • ایرج IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      0 0
      پس نکند روس‌ها صف طویل تانکرها را بمباران کردند ترکیه جنگنده روس را زد ترکیه پاس از گلیمش دراز نکنه و حمایت مادی و لجستیکی از داعش نکند هزینه جنگ با داعش زیر سرش بذاره یا به شما سینه چاکان و قومیتگرا ها بده تا بیشتر ازش حمایت کنید
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    2 0
    عجب صبرى خدا دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس