کد خبر 1153318
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
بورس نمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اکنون سهام بسیاری از شرکت‌های بورسی با قیمت‌های پایین‌تر از ارزش واقعی در بورس معامله می‌شود. بنابراین در میان‌مدت و بلندمدت با افزایش قیمت و بازدهی خوبی مواجه خواهیم بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، وحید عباسیون با اشاره به نوسانات قیمتی ایجاد شده در بازار، اظهار داشت: گفته می شود از لحاظ تئوری و نظری بازارهای سهام باید در حالت تعادل باشند، یعنی قیمت با ارزش برابر یا نزدیک به ارزش باشد اما در کوتاه‌مدت ممکن است قیمت‌ها دارای انحراف باشند، یعنی قیمت خیلی بیشتر یا خیلی کمتر از ارزش باشد.  

بیشتر بخوانید:

سیگنال فروشان همچنان می‌تازند

وی با اشاره به منطقی نبودن رفتار سرمایه‌گذاران اضافه کرد: به خصوص در سال جاری ما بیشتر شاهد رفتارهای هیجانی تا رفتارهای منطقی بوده‌ایم. این دو عامل سبب شده است که همچنان با انحراف قیمت نسبت به ارزش در چند ماه اخیر رو به رو باشیم. درنظر داشته باشید که اکنون سهام بسیاری از شرکت‌ها دارای ارزندگی زیادی هستند اما کارایی پایین عملیاتی و رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران باعث شده است که ما قیمت‌های سهام را بسیار پایین‌تر از ارزش‌هایشان ببینیم.

پیش‌بینی مثبت بازارسرمایه در بلند مدت

عباسیون با اشاره به اهمیت نقش بازارگردان‌ها در بازارسرمایه گفت: در همه بازارهای دنیا بازارگردان‌ها بازیگران اصلی به شمار می روند، به طوری که عمده سرمایه‌گذاران طرفِ معاملات آنها بازارگردان ها هستند. بازارگردان‌ها بیشتر با هسته معاملات در ارتباط هستند و مبادرت به خرید و فروش سهام می‌کنند. به طور قطع بازار ما هم نیاز به بازارگردان های حرفه ای دارد، نه بازارگردانی که اسمی باشد. به نظر من بحث بازارگردانی حتما باید توسعه پیدا کند.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: بازار سرمایه، بازاری است که از لحاظ زمانی بیش از یک سال باید در آن سرمایه گذاری انجام شود. به همین دلیل این رفتار کوتاه تغییرات قیمت در کوتاه مدت قابل پیش بینی و توجیه است و باید با دید میان مدت و بلند مدت به این بازار نگاه شود.

وی با بررسی صنایع و گروه های بورسی بیان کرد: به نظر من قیمت ها در همه صنایع و گروه ها پایین آمده است و اکنون بسیاری از شرکت ها در صنایع مختلف بودجه سرمایه گذاری دارند، ولی برای سرمایه گذاری در صنایع، ابتدا باید طبقه بندی صنایع مان را در بازار بررسی کنیم.

پیشنهاد به سرمایه‌گذاران

این کارشناس بازار سرمایه پیشنهاد کرد: در راستای بحث تنوع‌بخشی سرمایه گذاری‌ها، بهتر است سرمایه گذاران در سبد سهام خود از هر کدام از صنایع بهترین شرکت‌ها را داشته باشند. به این ترتیب که شرکت هایی که درآمد دلاری در گروه فلزی و پتروشیمی دارند و شرکت هایی که مشمول قیمت گذاری با نرخ ارز ترجیحی محصولات شان فروخته می شوند، در این سبد گنجانده شوند.  

وی تاکید کرد: نکته دیگری که در حوزه اقتصادی باید به آن توجه داشته باشیم، این است که باید تصمیمات اقتصادی در سطح کلان، متناسب با انتظارات‌مان از بازار سرمایه و سرمایه گذاران باشند.

عوامل موثر بر جلب اعتماد سرمایه‌گذاران

عباسیون موضوع «ثبات» را از مهم‌ترین عوامل موثر بر اعتماد سرمایه‌گذاران دانست و افزود: وجود ثبات عاملی با اهمیت در تصمیم‌گیری های کلان و تعادل بازارهاست. به نظر من تصمیمات جدید باید در دوره ثبات و تعادل بازار گرفته شوند، نه در دوره هایی که بازار در حالت هیجانی است و بازار در حالت نزول یا صعود است. همچنین، نبود نوسانات زیاد در بازار های ارز یا بازار نرخ بهره از دیگر عوامل موثر بر ایجاد ثبات در بازارها به شمار می رود. نکته دیگری که در بحث اعتمادسازی مطرح است، اینکه مسئولان به وعده های خود به موقع عمل کنند.

منبع:سنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ملکی IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 1
    آیا اگه تا یکسال با سهاممون بمانیم سودی در کار است یا نه فقط وعده وعده وعده!!!!
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    4 0
    عامل ریزش شایعه پراکنی شما ها که بازار را ترسو کردید دولت است
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    ضررش مال ماست سودش مال دولت .با دروغ گویی وفریبکاری ما رو به بورس کشیدند که اموال ما را بدزدند . سر گردنه وایستاده اند .بنده خدا کدام سود . مگر تاکنون این دولت یک کار خوب ویا یک حرف راست زده . دوروز مثبت می شود ۷ درصد صعود می کند چهار روز منفی می کنند .واموال مردم را غارت می کنند وروز از نو وبدبختی از نو . ملک وطلا فروختیم وبا تقاضای این دولت که وعده سود می داد وارد شدیم .به اعتماد ما خیانت کردند اگر این دفعه از دست اینان جان سالم ببریم دیگر از این اشتباهات نمی کنیم با احتساب ضرر ریزش بورس واشتباه فروش طلا وملک ۲۰۰ درصد در ضرریم .شیخ حسن می فرمودند سودش از سایر بازارها بیشتر است با خیال راحت وارد شوید . وارد شدن ما همانا دست به کار شدن دولت همانا .اموال ما را غارت کردند .البته راست گفت ما ساده ایم .ایشان می گفتند سودش برای دولت خوب است .ریشمان را دست این آقایان داده ایم هر طرف دلشان می خواهند می چرخانند ما هم فقط به خدا واگذار کردیم . وهیچ ظا لمی عاقبت بخیر نشده
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    2 0
    بعضی از سهام هنوز حرکتی نکردن و با کلی ضرر هر روز منفی گمون نکنم امیدی باشه
  • Sabet0275 IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    3 0
    دوستان چهارشنبه سوری هارو رد کردیم دوباره با هزار فریب دوزوکلک سبزش میکنن تا عرضه هایشان رابه مردم تحمیل کنند که می کنند
  • آشنا IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    آقای کارشناس نمی دانم اجرت شما برای این حرف چقدر است .مردم فهمیدن اونی که نمی فهمه برایش توضیح بدین .از حالا داره راه میندازه که بعد یکسال ونیم دیگه کم کم بورس تو غلطک می افته .بخاطر اینکه ۶ ماهه تو ضررهستیم ۸ماه هم اگر به بن بست نخوریم همه روزه یه مثبت نصف و نیمه بده تازه میرسیم به مرداد ۹۹یعنی بعد ۱۴ ماه پس منتظر ۲ سال بعد باین آقایان
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 0
    *** * ** اقای رییس جمهور دولت شما وشخص جنابعالی ما را به بورس کشاندید اقای رییس جمهور پس چی شد. تبلیغات وسیع ودعوت از مردم یادتان رفته .حتی شما در صدا وسیما اعلام کردید بازار بورس از افتخارات دولت شماست وبازار امنی است وسودش نسبت به سرمایه گذارییهای دیگر بهتر وپر سودتر است وما از سرمایه ملت حمایت خواهیم کرد ومردم با خیال راحت واردبورس شوند .وفرمودید ازملت تقاضا می کنم در این بازار سرمایه گذاری کنند . ما هم خواستیم هم از دولت حمایت کنیم وهم سود بهتری کسب کنیم .هر انسانی به دنبال کسب روزی وسود است .مگر شما خودتان ضرر رادوست دارید که به مردم ضرر میزنید ما به شما اعتمادکرده وبه تقاضای شما احترام وارزش گذاشتیم .ملک وطلای زن وبچه فروخته ووارد شدیم .با احتساب ضرر ملک وطلا وریزش شدید بورس ۲۰۰ درصد ضرر کرده ایم بورس ۵۰ تا ۷۰درصدریزش کرده قبلاً هم سابقه بورسی نداشتیم ولی اشتباه کردیم خودمان را به درد سر انداختیم .درست نیست ما مسلمانیم وطبق اعتقادات دینی ما وفای به عهد از شروط مسلمانی است . فعلاً رییس جمهور هستید خواهشمند است از اختیارات خود استفاده کنید وما تازه واردان را حمایت کنید .هم به دِین وقول وقرار خودتان عمل کنید که خدای نکرده حق الناسی به گردن شما نباشد .ورضایت مردم هم حاصل گردد .خودتان مستحضررید ما تاز ه واردان سرمایه خود را از دست داده ایم .ولی اکثر قدیمیها با سود خوب از بورس دربهترین فرصت خارج شدند .فقط به ما تازه واردان ظلم شده .خواهشمند است ضررما را که قبلاً سابقه بورسی نداشته وباتبلیغات ووعده دولت وارد شده ایم رابا اضافه کردن مقدارسهام ما به اذای ضررما جبران کنید. خواهشمند است کارشناسان به بازار استرس وارد نکنند بیشتر ریزش بازار بخاطر نظریات همین کارشناسان است
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      0 0
      واقعا درست فرمودید سپاس
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    روند کلی بورس صعودیه و در اکثر نمادها قیمتها پایین ترین حد هستن... مدتی نباید جلوی روند صعودی را گرفت چون خیلی از سهام داران هنوز توی ضرر ۴۰ درصدی هستن بنظر شاخص حدود ۲ میلیون نقطه تعادلی بورس محسوب میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس