آخرین توصیه‌های فرستاده ویژه ترامپ به مزدوران آمریکا در سوریه چه بود؟

در حالی که یک رسانه سوری از درخواست کمک رهبران عشایر دیر الزور از جمهوری اسلامی ایران برای نجات از شبه نظامیان قسد خبر داد، رسانه‌ها از آخرین چهار توصیه فرستاده ویژه سابق ترامپ در امور سوریه گفتند.

به گزارش مشرق، روزنامه القدس العربی گزارش داد شماری از رهبران عشایر عربی در شمال شرق سوریه برای اخراج نیروهای قسد از مناطق خود از جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک کردند.

بیشتر بخوانید:

چهار توصیه و هشدار نماینده آمریکا به کردهای سوریه

این رسانه نوشت این درخواست در جریان سفر هیئتی از رهبران عشایر عرب منطقه شرق فرات سوریه به تهران صورت گرفت که  با قول مساعد  ایران مواجه شد.

به نوشته این روزنامه در این سفر که شیوخ مهم ترین عشایر سوریه حضور داشتند، مسئله مقابله با گروه قسد مطرح شد و ایران به این شیوخ پیشنهاد کرد نیروهای مردمی برای مبارزه با شبه نظامیان مزدور آمریکا ساماندهی شوند و تهران نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

به گفته شیوخ عشایر سوریه ، جمهوری اسلامی ایران به آنها قول داده است تا زمان آزادی کامل سوریه از چنگال نیروهای بیگانه، تهران همچنان از آنها حمایت خواهد کرد.

هشدار فرستاده سابق آمریکا در امور سوریه به مزدوران کشورش

در این بین جیمز جفری فرستاده سابق آمریکا در امور سوریه به شبه نظامیان قسد وابسته به کاخ سفید هشدار داد برای حفظ مناطق تحت نفوذ خود در شمال و شرق سوریه از ارتکاب اشتباهات مهلک امتناع کنند، زیرا می تواند ضربات جبران ناپذیری را به آنها وارد کند.

جفری در مقاله ای که در مرکز تحقیقات و پژوهشهای ویلسون واشنگتن منتشر شد ، به قسد توصیه کرد از چهار اقدام بر حذر باشد، زیرا می تواند به معنای وارد آمدن ضربه مهلکی به آن باشد.

بیشتر بخوانید:

دیپلماسی سوریه دوستی عمیق‌تر با محور مقاومت است

به اعتقاد جفری،«قسد» هرگز نباید نفت را از دمشق قطع کند ، هرگز خودمختاری یا استقلال خود را از سوریه اعلام نکند ، از گسترش روابط با گروه حزب کارگران کردستان که در ترکیه یک گروه تروریستی محسوب می شود، بپرهیزد و هرگز با ترکیه در شمال شرق سوریه وارد جنگ نشود.

وی فاش کرد قسد در حال حاضر روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت تولید می کند که بخشی از آن را در منطقه مصرف و بقیه آن را با قیمت های ترجیحی به طرف های حاضر در منطقه می فروشد.

جفری در عین حال اعتراف کرد بدون حمایت نیروهای آمریکایی، امکان ادامه حیات برای قسد بسیار دشوار می شود و احتمالا دچار فروپاشی خواهد شد و به طور حتم بدون حمایت آمریکا قادر به مقاومت در برابر نیروهای دولتی سوریه هم نخواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    نفت رو به آمریکا و دلالها میفروشن، که آمریکا یک پایگاهکی داشته باشه
  • رضا IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    قسد كيه بابا ؟! خب يه توضيحى ميداديد
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    دم ایران گرم، خیلی حال میکنم. سیاست یعنی این، باید بری هرجا دشمنانت هستن شروع کنی ...! دوران داخل مرزهای خودت بمون و فقط دفاع کن دیگه تموم شده، بهترین دفاع حمله هست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس