احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب

دبیرکل اتحادیه عرب مدعی شد که بازگشت به برجام بدون «تغییر رفتار ایران» کشورهای منطقه را تهدید خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، شامگاه امروز (دوشنبه)، در همایشی با دانشجویان دانشگاه قاهره به مسائل مختلفی از جمله توافق هسته‌ای با ایران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز»، دبیرکل اتحادیه عرب در ارتباط با برجام مدعی شد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با تلاش برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، این پرونده را «به‌شکلی متفاوت» مدیریت خواهد کرد.

احمد ابوالغیط در ادامه مدعی شد که بازگرداندن توافق هسته‌ای، بدون «تغییر رفتار منطقه‌ای ایران» کشورهای منطقه را تهدید می‌کند.

او همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به انقلاب‌های کشورهای عربی پرداخت و گفت که این رخدادها منجر به تضعیف بسیاری از کشورهای منطقه شده است؛ مسئله‌ای که به ایران این امکان را داد که «هژمونی دیرینه» خود را باز پس بگیرد و از طرفی دیگر، «بهار عربی» برای ترکیه این زمینه را فراهم کرد که تصور کند به دوره امپراتوری عثمانی بازگشته است.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین در ادامه گفت که دولت جدید آمریکا برای از سرگیری مذاکره میان فلسطینیان و «اسرائیلی‌ها» در اسرع وقت تلاش خود را به کار خواهد بست.

او همچنین در این خصوص گفت که هر اقدامی که به هدف برپایی کشور فلسطین کمک کند، اقدامی «مثبت» است که باید از آن حمایت شود.

اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب در حالی است که «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز روز شنبه هفته جاری از آمریکا خواست تا در هر توافق احتمالی با ایران، با کشورهای عربی خلیج فارس، مشورت شود.

از طرفی دیگر، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین نیز روز شنبه در نشست گفت‌وگوهای منامه گفت که هر گونه اصلاحات در برجام باید نگرانی‌ کشورهای منطقه را برطرف کند.

اظهارات مقام‌های یادشده پس از آن است که جو بایدن نماینده دمورکرات‌ها در انتخابات آمریکا در اظهارات خود تصریح کرد که به توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران بازخواهد گشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    5 0
    تو یکی ... خوری نکن
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      4 0
      حیف.... که این بخوره، میریزیم پای درخت یه استفاده مثبت ازش بشه!!!
  • DE ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    1 0
    اعراب شیرده
  • علی IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    3 0
    فعلا تا تصمیم گیران مملکتمون این دولت منفعله هر کسی برا ما نظر میدن
  • محمد IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    به‌این‌حاکمان‌خود‌خوانده‌بگوئید۴۲سال‌است‌شما‌با‌کمک ‌امریکا‌ودیگران‌هرچه‌توانستیدعلیه‌ایران‌توطئه‌کردید‌ نتوانستید‌ایران‌را‌بشکنید‌حالافکرکردیدبا‌مذاکره‌میشود‌که به‌ارزوتان‌برسید‌کورخواندید.
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    باسلام ابن چیزتازگی نیست.که هربی سروپای دررابطه باایران بگوید.من بعنوان بک ایرانی که درزمان جنگ چندساله بودبم.درمقابل دشمن باصلاحی اندک ایستادبم..امادولت ماهبچ نمی گوید..هربلایی سرمان میاورند..ابران فقط برای بک لاربزنه تودهنونش جرات تکرا رندارند..
  • مهرداد سربندی IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 0
    اگر دبیر اتحادیه عرب و یا بن سلمان و یا نتایاهو و یا هر کوف و زهر مار دیگری از ادامه برجام بد بگوید لجن پراکن است اما اگر اصولگرایان همین لجن ها را بگویند عطر و گلاب افشان هستند. در خالیکه حرف همان حرف است.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    شما زر زیادی نزن مردک نوکر وخادم صهیونیستها وامریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس