کد خبر 1152987
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
بورس نمایه

ارزش معاملات بازار امروز از مرز ۲۷ هزار میلیارد تومان عبور کرد و شاخص کل بورس در نهایت با افت ۱۰ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۵۱۲ هزار واحد رسید.

به گزارش سرویس بورس مشرق، معاملات امروز بازار بسیار پرحجم‌تر از روزهای قبل دنبال شد به طوری که ارزش معاملات بازار امروز از مرز ۲۷ هزار میلیارد تومان نیز عبور کرد. شاخص کل بازار بورس بعد از رفت و برگشت مکرر در محدوده‌های منفی و مثبت در نهایت با افت نزدیک به ۱۰ هزار واحدی در نقطه‌ی ۱ میلیون و ۵۱۲ هزار واحدی قرار گرفت. نکته معاملات امروز قرار گرفتن سهام شرکت صنایع ملی مس ایران (فملی) تا آستانه بازگشایی بود اما به دلیل نامعلومی مچینگ قیمتی این نماد حذف شد.

بیشتر بخوانید:

پایان قرمز بورس؛ افت ۱۰ هزار واحدی شاخص

در میان صنایع بازار گروه خودرو بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. در نمادهای خودرویی امروز نزدیک به ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم معامله شد و ارزش این معاملات بیش از ۴۱۰۰ میلیارد تومان بود. در گروه بانکی که دومین گروه پرحجم و پرارزش بازار امروز بود بیش از ۷ میلیارد سهم جابجا شد که ارزش این جابجایی بیش از ۳۲۰۰ میلیارد تومان بود و در نهایت گروه فراورده‌های نفتی با جابجایی ۶۰۰ میلیون سهم به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومان سومین گروه بازار بودند.

در بازار بورس امروز ۲ میلیون و ۵۶۶ هزار معامله انجام شد که در این معاملات ۲۲ میلیارد و ۶۲۷ میلیون سهم جابجا شد. ارزش این جابجایی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بود. نمادهای تاپیکو، فولاد، کگل و کچاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

بازار فرابورس نیز امروز شاهد ۱ میلیون و ۲۳۲ هزار معامله بود که در این معاملات نزدیک ۳ میلیارد و ۸۹۱ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات امروز فرابورس نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان بود. نمادهای مارون و کگهر بیشترین تاثیر مثبت و آریا، زاگرس و ذوب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند.

منبع:بااقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس