کد خبر 1152534
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
انتخابات آمریکا نمایه

فرماندار جورجیا ضمن تایید صحت نتیجه آرای این ایالت در انتخابات ۲۰۲۰، درخواست رئیس‌جمهور آمریکا برای ابطال نتایج را رد کرد.

به گزارش مشرق، «برایان کمپ» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت جورجیا درخواست «دونالد ترامپ» برای ابطال نتایج انتخابات این ایالت را که به نفع «جو بایدن» رقیب دموکرات رئیس‌جمهور آمریکا بوده، رد کرد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: اگر پیروز شوم، یک ساعته با ایران توافق می‌کنم

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گزارش داد که روز شنبه ترامپ در تماسی تلفنی از وی خواست جلسه قانون‌گذاری ویژه‌ای را برای لغو نتایج انتخابات در این ایالت تشکیل دهد، اما فرماندار جورجیا این درخواست را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری «آکسیوس»، ترامپ همچنین در توییتر نوشت: اگر فرماندار یا وزیر داخلی اجازه روند ساده تایید و تطبیق امضاها را بدهند، من به راحتی و به سرعت جورجیا را خواهم برد. این کار انجام نشده و تناقضات گسترده را نشان خواهد داد. چرا این دو جمهوری‌خواه نه می‌گویند؟ اگر ما جورجیا را ببریم، همه چیز در جای خود قرار می‌گیرد!

کمپ در پاسخ به او نوشت: همانطور که به رئیس‌جمهور گفتم، سه بار علناً خواستار بازرسی امضاها شدم تا اعتماد به روند انتخابات را بازیابی کنم و اطمینان دهم که تنها آرای قانونی در جورجیا شمرده می‌شوند.

با این حال ترامپ باز هم با زدن هشتگ «شفافیت»، خواستار برگزاری جسله قانون‌گذاری شد و نوشت: جمهوری‌خواهان هرگز این را فراموش نخواهند کرد.

شامگاه شنبه بود که دادگاه تجدیدنظر فدرال در ایالت جورجیا، درخواست ستاد ترامپ برای ابطال نتایج آرا در این ایالت را رد کرد. 

در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد، برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ پیروز شده است. طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    مردک تروریست ول کن ریاست جمهوری نیست. احتمالا از ترس انتقام ایرانی ها می ترسه کاخ سفید رو ترک کنه و با هر دست و پا زدنی شده میخواد چهار سال دیگه اون تو بمونه. بی شرف اون موقع که دستور ترور سردار ما رو میدادی فکر نمی کردی یه روزی برسه که از ترس جونت پوشک ببندی آره؟ جنایتکار آشغال تو به زودی باید تقاص خون شهید سلیمانی رو بدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس