نکیسا: مردم لمپن‌های مجازی را می‌شناسند اما بزرگان کشور را نه/نمی‌خواهم دنبال‌کننده‌هایم در فضای مجازی زیاد باشند

مسئول کمیته توسعه فوتبال پایه فدراسیون فوتبال گفت: در فضای مجازی تعداد زیادی دنبال‌کننده ندارم و نمی‌خواهم داشته باشم چون احساس می‌کنم باید از این فضا به خوبی استفاده کرد.

به گزارش مشرق، نیما نکیسا در خصوص اثرات مخرب صفحات و کانال‌های فضای مجازی اظهار داشت: باید جوانب مختلف فضای مجازی سنجیده شود و ببینیم که آیا باید فقط فضای مخرب آن را در نظر گرفت یا خیر. اگر درست آموزش داده شود و فرهنگ آن به وجود بیاید، می‌تواند سکوی پرتابی برای معرفی چهره‌ها باشد.

وی افزود: آیا ما توانسته‌ایم از این فضا استفاده بهینه کنیم یا خیر؟ اینها نیاز به یک کارگروه دارد که این فرایند را آسیب‌شناسی کند. در این زمینه جامعه‌شناسان و روانشناسانی که به خصوص در حوزه ورزش فعال و متخصص هستند می‌توانند خیلی کمک کنند.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی در مورد تبعات جریانات فضای مجازی روی فوتبال عنوان کرد: تبعاتش این است که شخصی که باید سال‌ها زحمت بکشد تا به جایگاهی برسد و مورد توجه مردم قرار بگیرد، خیلی زودتر، این اتفاق برایش می‌افتد. ممکن است به صورت خیلی کاذب برای او این تصور به وجود بیاید که به جایی رسیده، خیلی از بازیکنان جوانی که در فوتبال ما بازی می‌کنند پیشکسوتان آن تیم را نمی‌شناسند و این می‌تواند فاجعه باشد.

مسئول کمیته توسعه فوتبال پایه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: چقدر قشنگ است به جای این که دست کودکان را بگیریم به کنار زمین ببریم و آنها به صف بایستند، دست پیشکسوتان یک باشگاه را بگیریم و به مردم نشان بدهیم که این افراد برای این باشگاه زحمت کشیده‌اند و الان لباسشان بر تن ما است. هر چقدر اصالت و فرهنگ سازی کمتر شود، فضای مجازی، تبلیغات کذب، خودبزرگ‌بینی‌ها و ناهنجاری‌های رفتاری نمود بیشتری خواهند داشت.

وی در خصوص این که بسیاری از بازیکنان، مربیان و حتی پیشکسوتان و مجریان گزارشگران با جریانات فضای مجازی همراه می‌شوند، گفت: همه همسوی رودخانه شده‌اند. چون یک بزرگ‌نمایی کذب به وجود آورده و مثلاً آنها می‌توانند به ارقام بیشتری در قرارداد برسند. یا می‌توانند شهرت بیشتری را تجربه کنند و بیشتر مورد نظر و دید مردم باشند. الان بسیاری از برندهای تبلیغاتی کاری ندارند که شما در جامعه چقدر زحمت کشیده‌اید. به این نگاه می‌کنند که در فضای مجازی چقدر دنبال‌کننده دارید و نسبت به این موضوع با شما قرارداد می‌بندند.

نکیسا افزود: تا زمانی که پزشکان، متخصصین، جراحان، پروفسورها و اندیشمندان ما بلایی سرشان نیاید، مردم ما آنها را نمی‌شناسند، اما تمام لمپن‌های فضای مجازی را می‌شناسند. چه انتظاری دارید؟ چه فرهنگی به وجود آمده که امروز توقع داشته باشید در زمینی که تیرآهن کاشتید، طلا برداشت کنید؟ وقتی فرهنگ و آموزش کمرنگ شود، قاعدتا لومپنیسم و پوپولیسم رشد زیادی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

حاج رضایی: فرهنگ استفاده از کانال هواداری را نداریم

دروازه‌بان اسبق تیم  ملی در خصوص نقش باشگاه‌ها در این جریانات اظهار داشت: باشگاه‌ها باید اسم فرهنگی را از روی خودشان بردارند. این اسم نباید فقط برای اخذ مجوز فعالیت در فضای ورزش باشد. واحد فرهنگی باشگاه‌ها باید واقعا کار انجام دهد و با کمیته فرهنگی فدراسیون مورد نظر در تعامل باشند. باید حتماً مراوداتی داشته باشند تا بتوانند یک سری از ناهنجاری‌ها را کم‌رنگ کنند یا از بین ببرند.

مسؤول کمیته توسعه فوتبال پایه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: شما ببینید جراحی که روزی جان 3-2 نفر را نجات می‌دهد چقدر دنبال‌کننده دارد؟ چقدر مردم او را می‌شناسند تا آدمی که در فضایی که همه خانواده‌ها آن را طرد می‌کنند، ناهنجار است؟ الان خیلی از جاها ناهنجارسالاری به وجود آمده است. هر کسی بخواهد درست حرف بزند و رفتار کند، ممکن است مورد تمسخر دیگران قرار بگیرد. در صورتی که این مسأله نشان از دانش و علم آن یک نفر دارد. این به نظر من فاجعه است.

نکیسا ادامه داد: کشور ما سال‌های سال تمدن دارد. حافظ و سعدی و جامی و مولانا، پروفسور سمیعی‌ها و حسابی‌ها دارد. بسیاری از افراد تأثیرگذار که همیشه حافظ کیان و اعتبار و ادبیات و آبروی این مردم بودند. چه شده که امروز به جایی رسیدیم که تا این حد به یک دختر ایرانی که خودش را در فضای مجازی به معرض ظهور می‌گذارد، توجه می‌کنیم؟

وی با تصریح کرد: چقدر مگر بیکاریم و وقتمان آزاد است که می‌توانیم برویم این همه صفحات پوچ و واهی را با دقت ببینیم؟ من در فضای مجازی تعداد زیادی دنبال‌کننده ندارم و نمی‌خواهم داشته باشم چون احساس می‌کنم باید از این فضا به خوبی استفاده کرد. نه این که بگویم یک، دو و یا حتی 5 میلیون دنبال‌کننده دارم. من یک رسالتی دارم. باید حرف‌هایی را به گوش اطرافیانم برسانم و تمام تلاشم هم همین است. این موضوع را رها نکنید. به نظر من این موضوع حلقه مفقوده این روزهای جوانان و نوجوانان ما است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 2
    آخه تو خودت از قشر مرفهین بی درد هستی ، نمی فهمی که مردم طبقه متوسط و ضعیف ، به این خندیدن ها و شوخی ها احتیاج دارند
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 2
    اولا همه جای دنیا مردم کمدین ها و کسانی که به هر نحوی مردم را سرگرم می کنند ، بیشتر از دکتر مهندس ها می شناسند . ثانیا خیلی اشتباه می کنی که فکر می کنی مردم کمدین های مجازی را بیشتر از سعدی و مولانا و پروفسور سمیعی و دکتر حسابی می شناسند !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس