کد خبر 1152439
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
لبنان نمایه

یک روزنامه لبنانی با ذکر چند دلیل نوشت، عده‌ای برای اقدامات تروریستی و انجام ترور در لبنان آماده می‎شوند و سطح هشدارهای امنیتی در این کشور بالا رفته است.

به گزارش مشرق، یک روزنامه لبنانی در گزارشی درباره آخرین وضعیت لبنان نوشت، به موازات عدم تشکیل دولت جدید که موضوعی عمدی است، نشانه‌هایی نگران‌کننده دیده می‌‎شود.

بیشتر بخوانید:

خشم سخنگوی ارتش اسراییل از نصب تصاویر حاج قاسم در لبنان

روزنامه «الجمهوریه» دلایل خود برای این موضوع را به شرح زیر اعلام کرد:

اول؛ آنچه در شورای عالی دفاع درباره خطرات اقدامات امنیتی و ترورها فاش شد. در این زمینه یک منبع امنیتی به الجمهوریه گفت: اطلاعات امنیتی موجود نزد دستگاه‌های امنیتی بسیار خطرناک است، اقدامات امنیتی در بیش از یک سطح فعال شده و به برخی شخصیت‌ها ابلاغ شده که باید نهایت احتیاط را داشته باشند.

ببینید:

فیلم/ رژه نیروهای یگان ویژه حزب‌الله

این منبع امنیتی حاضر به ذکر اسامی شخصیت‌های مذکور نشده و تنها گفت: وضعیت در نهایت حساسیت است و لبنان همچنان در معرض توفان تروریستی است؛ اطلاعاتی مبنی بر آماده شدن برخی هسته‌های تروریستی برای بر هم زدن ثبات لبنان و به راه انداختن آشوب در دست است و دستگاه‌های امنیتی در آماده‌ باش کامل هستند.

روزنامه الجمهوریه افزود، تدابیر امنیتی شدید در برخی مناطق تحت کنترل حزب‌الله بویژه در بسیاری از خیابان‌های ضاحیه جنوبی بیروت دیده می‌شود.

دوم؛ نشانه دوم اظهارات یک منبع سیاسی به الجمهوریه است که گفت، لبنان با وضعیت فعلی بیش از یک ماه نمی‌تواند دوام بیاورد؛ اگر پیش‌تر برای بد بودن وضعیت، ونزوئلا را مثال می‌زدند اکنون این موضوع درباره لبنان صدق می‌کند.

سومین نشانه ترس و بیم‌های دیپلماتیک ابزار شده درباره آینده مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسرائیل و احتمال توقف آن است.

اما چهارمین نشانه، ترس‌های دیپلماتیک غربی و بین‌المللی از تحولات امنیتی در جبهه جنوبی است که وضعیت آماده‌باش در دو طرف مرز (لبنان و فلسطین اشغالی) «در ارتباط با آنچه درباره پاسخ ایران به ترور دانشمند هسته‌ای محسن فخری زاده گفته می‎شود» ، دیده می‌شود. گزارشی بین‌المللی مبنی بر وجود خطری جدی نیز وجود دارد که درباره هر اقدامی که تنش‌ها در مرزهای میان لبنان و اسرائیل را افزایش می‌دهد، هشدار داده است.

در همین ارتباط، وبگاه «النشره» هفته گذشته به نقل از منابع مطلع هشدار داد، فشار مثلث سران آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بر محور مقاومت ممکن است به اقدامات امنیتی در لبنان نیز منجر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس