کد خبر 1152355
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
احتمال برگزاری انتخابات شوراها در پروسه سه ماهه

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از احتمال برگزاری این انتخابات در پروسه سه ماهه خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد صالح جوکار عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا باید به گونه ای برنامه ریزی شود که حضور مردم در انتخابات کاهش پیدا نکند، گفت: جلسات هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تا کنون به صورت جدی تشکیل نشده است و تصمیمی برای نحوه برگزاری این انتخابات  تاکنون اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه طبق جدول زمانبندی که وزارت کشور اعلام کرده است ثبت نام انتخابات شوراها ۲۰ اسفند ماه خواهد بود ادامه داد: البته حتماً نباید انتخابات شوراها در یک روز برگزار شود و می‌توان در یک پروسه سه ماهه این انتخابات را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید:

آغاز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراها از ۲۰ اسفند +جزئیات

 نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: نیازی نیست در انتخابات شوراها تمرکز بر برگزاری در یک روز داشته باشیم می توان به هر استان بر حسب شرایط این اجازه را داد که در طول سه ماه انتخابات را برگزار کنند.

 رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، اضافه کرد : برای طولانی شدن زمان برگزاری انتخابات شوراها منعی وجود ندارد و تنها باید ساز و کار قانونی آن را فراهم کنیم.

 عضو هیئت نظارت مرکزی  انتخابات شوراها با بیان اینکه باید در زمان شیوع کرونا ساز و کارهای برگزاری الکترونیک انتخابات را فراهم کنیم، عنوان کرد: البته یکی از نگرانی‌های شورای نگهبان این است که خدشه ای به رای  مردم وارد نشود که در این زمینه باید دولت تضمین های لازم را به شورای نگهبان بدهد.

 جوکار با تاکید بر اینکه توسعه حوزه های رای گیری و افزایش صندوق های رای یکی دیگر از راهکارهایی است که می توان در زمان بحران عملیاتی کرد، اظهار داشت: مجموعه راهکارهایی که می‌تواند مشارکت مردم را افزایش دهد و حضور آنها را تسهیل کند را باید فراهم کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس