کد خبر 1152308
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
بورس نمایه

یک کارشناس بازار سرمایه وضعیت فعلی بازار سرمایه را بهترین حالت بازار دانست و عنوان کرد: همه سهامداران فروشنده سهام، موفق به فروش سهم‌های خود شدند در نتیجه بازار خوبی است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار سرمایه دیروز در بهترین حالت ممکن قرار گرفت اما این در حالتی بود که دل سرمایه‌گذاران همراه با شاخص کل ریخت اما با روان شدن معاملات این بازار، چرخ‌دنده‌های نماگر اصلی بازار هم روان شد و در نهایت با رشد خوب ۱۹ هزار واحدی به پایان رسید. شاخص کل هم‌وزن بازار اما دو روز است حسابش را از شاخص کل بازار جدا کرده است و در مسیر همیشگی خود به سمت صعود قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

امنیت نامرئی بورس

دقایق ابتدایی معاملات شنبه تحت تاثیر معاملات چهارشنبه

به گفته عشقی نژاد کارشناسان بازار سرمایه دقایق ابتدایی معاملات تحت تأثیر معاملات چهارشنبه هفته گذشته بوده است و بسیاری از سهم‌ها در صف فروش قرار داشتدند اما امید به بازار سرمایه بالا رفته است و در این حالت، می‌توان نقدینگی بیشتر همراه با سود بیشتر در بازار مشاهده کرد.

جواد عشقی‌نژاد، کارشناس بازار سرمایه درباره روند معاملات دیروز گفت: دیروز بازار خیلی خوبی را داشتیم و هر کس که سفارش فروش داشت، توانست سهام مورد نظرش را بفروشد و هر کس هم سفارش خرید داشت امکان خرید برایش فراهم شد و البته از حواشی منفی سیاسی بازار هم کم شده است و این بحث هم اثر مثبتی روی بازار دارد. 

اعتماد مردم به بورس بازگشته است

عشقی نژاد در ادامه تصریح کرد: اینگونه که از روندهای بازار مشخص شده، گویا اعتماد به بازار سرمایه بازگشته و شرایط مثبت شده است و این امید به وجود آمده است که اثر مثبت  و خوبی را در اقتصاد و بازار سرمایه از این جهت شاهد باشیم. 

این کارشناس بازار سرمایه در مورد تنش‌های سیاسی بین دولت و مجلس توضیح داد: حتما و قطعا نگاه‌های مردم به منافع ملی خواهد بود و بزرگ مردان سیاست هم حواسشان به این مسائل خواهد بود و امیدواریم به مشکلی در این زمینه برنخوریم و بازار معاملات خودش را به صورت سابق پشت سر بگذارد.

عشقی‌نژاد افزود: بحث افزایش مالیات بر عایدی بازار سرمایه باید به صحن علنی رفته و کار کارشناسی روی آن صورت بگیرد. وقتی که تقاضایی برای یک مصوبه وجود دارد به معنای تایید آن مصوبه نیست و ما نباید بگذاریم که اینگونه خبرها و حواشی و پیش‌صحبت‌هایی روی بازار اثر بگذارد. قطعا نمایندگان مجلس به خصوص در کمیسیون اقتصادی حواسشان هست و در نهایت هم هر آنچه که قانون باشد در بازار اجرا خواهیم کرد. 

وی در مورد اثر افزایش مالیات بر عایدی بازار سرمایه گفت: این مسئله اثری روی بازار نخواهد گذاشت چرا که مگر تا الان این مالیات اخذ نمی‌شده است بنابراین بروز اتفاقی در بازار سرمایه کاملا بعید است. 

این کارشناس در پایان گفت: رفتار دیروز بازار حدود ۶۰ درصد عبور شاخص از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را در معاملات امروز تأیید می‌کند مگر اینکه اتفاق غیر قابل پیش‌بینی سیاسی و یا غیر قابل کنترل اقتصادی پیش بیاید که بحث آن دیگر جداست اما با همین شرایط به نظر می‌رسد بازار به خوبی در یک حالت باثباتی می‌ماند .

منبع:سایت خبری بازار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 0
    الان بهترین وضعیته؟ کی گفته تو کارشناس بورس هستی؟
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 0
    باید با بورس مثل مسکن وخودرو عمل کرد سکوت کامل خبری اما خیزش بلند....رهایش کنند درست میشه
  • حسین IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    کم کم دارم حسش می کنم !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس