کد خبر 1152108
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
سهام عدالت

در پایان کار بازار سهام امروز شنبه ۱۵ آذرماه شاخص کل با ۱۹ هزار و ۷۳۰ واحد افزایش در محدوده یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش سرویس بورس مشرق، شاخص کل بورس در نخستین روز هفته (شنبه ۱۵ آذرماه) در ابتدای معاملات با عرضه نمادهای پالایشی و شستا همراه شد که باعث ریزش شاخص کل  سهام شد و  ۶۰۰۰ واحد را از دست داد و در سطح یک میلیون و ۴۶۴ هزار واحد قرار گرفت. در ادامه با افزایش تقاضا وزنه بازار به سمت تعادل حرکت کرد و وارد روند صعودی شد. این تغییر مسیر شاخص پس از بازپس گیری افت صورت گرفته در نهایت با رشد ۱۹ هزار و ۷۳۰ واحدی همراه شد. این رشد که معادل ۱.۳۴ درصد است شاخص کل بورس را تا ارتفاع یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۱۰ واحد بالا برد.

بیشتر بخوانید:

وضعیت بورس در سال ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

فارس، کگل، کچاد، خودرو، رمپنا، حکشتی، وامید  نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت  را روی بورس گذاشتند و نمادهای شستا، خودرو، وتجارت، شپنا، شتران، فولاد و سیتا نمادهای پرتراکنش امروز بازار بودند.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

 همزمان با رشد شاخص کل بورس تهران ارزش سهام عدالت نیز امروز افزایشی بود. قیمت پورتفوی بورسی سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۱۰۷ هزار و ۲۵۸ تومان معادل ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۱ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۸۴۵ تومان رسید. 

بر این اساس، ارزش ۶۰ درصد از سهام عدالت آزاد شده به  ۶ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۷۰۷ تومان رسید.

ارزش دارایکم چقدر شد؟

قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با  افت ۱.۷۸ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۹ هزار و ۷۵۱ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با کاهش ۱.۷۹ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل ۱۹ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد. 

ارزش پالایش یکم چقدر است؟

قیمت پایانی هر واحد از پالایش یکم با افت ۰.۱۷ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۰ هزار و ۵۹۹ تومان معامله شد تا ارزش ۵۰۰ واحد از دومین ETF دولتی به ۵ میلیون ۲۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با افزایش ۰.۲۵ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۰ هزار و ۶۴۴ تومان معامله شد.

منبع:نبض بورس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس