کد خبر 1152047
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
تولیدکنندگان نمایه کارگاه نمایه کارگاه تولیدی نمایه

محمد نهاوندیان گفت: مجلس مصوبه‌ای در سال گذشته داشت که تولیدکنندگان فرصت تسهیلاتی تا ماه آخر سال گذشته داشتند که پایان این فرصت اسفند سال گذشته بود و قرار شد که این مهلت تا پایان امسال باشد.

به گزارش مشرق، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور پس از جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: ما در ستاد ملی کرونا ۴ تصمیم اقتصادی بداشتیم.

بیشتر بخوانید:

راه حل دولت برای حل مشکلات؛ خودت بمال!

وی گفت: اولین تصمیم درباره با تولید کنندگان بود. مصوبه ای مجلس در سال گذشته داشت که برای اشخاص حقیقی و حقوقی که بدهی معوقه تا پایان سال ۹۷ داشتند، فرصت داشتند تا پایان سال گذشته به ترتیبی که در قانون تسهیل بدهی بدهکاران شبکه بانکی بود، می توانستند از این بدهی استفاده کنند.

نهاوندیان افزود:متاسفانه ماه آخر سال گذشته  به کرونا خوردیم و خیلی از این تولیدکنندگان نتوانستند از این فرصت استفاده کنند لذا بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس، به ستاد پیشنهاد دادند که این مهلت تا آخر امسال تمدید شود و امروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شد. 

معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان داشت: البته فرصت مراجعه به موسسات اعتباری تا پایان آذرماه است اما مهلت پرداخت تا پایان اسفندماه است. 

نهاوندیان خاطر نشان کرد: واحدهایی که از این امهال می‌خواهند استفاده کنند تا پایان این ماه باید اقدامات خود را انجام دهند. 

وی در مورد دیگر مصوبات اقتصادی امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان داشت: واحدهای کسب و کاری که بنا به تصمیم محدودیت‌های شدید در شهرهای قرمز و نارنجی مجبور شدند واحدهای خود را تعطیل کنند، در کنار تسهیلاتی که دفعه قبل گفتم، پرداخت سهم کارفرمایی بیمه تامین اجتماعی دوماه مهلت داده شد.

نهاوندیان خاطر نشان کرد: مورد سوم به طور خاص یکی از حوزه هایی که مورد اسیب قرار گرفته حوزه ورزش است، در این حوزه تصمیم گرفته شد که متقاضیان واجد شرایط می‌تواند تا پایان دیماه ثبت نام کنند و اقساط تسهیلاتشان هم از اول خرداد سال آینده شروع به پرداخت می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در مورد تصمیم چهارم اقتصادی امروز ستاد بیان داشت: همه کمک‌ها و تسهیلاتی که پرداخت شده جزء مستثنیات دین تلقی شده، یعنی آن محدودیت‌هایی که در ماده 5 مکرر اصلاح قانون صدور چک است شامل حال اینها نمی‌شود لذا طلبکاران دیگر نمی‌توانند این پرداخت‌ها را دست بگذارند  یا بانک ها محدودیت‌های افتتاح حساب در این مورد دارند همه موارد شامل این موارد نخواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس