ربیعی نمایه

سخنگوی دولت گفت: با استفاده از بخشنامه جدید دولت تا پایان هفته آینده حدود یک میلیون تن کالای اساسی ترخیص می شود و ترخیص کالاهای اساسی بعد از این تاریخ هم ادامه خواهد یافت.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) خود با خبرنگاران گفت: خصوصیات کرونا نسبت به شروعش تهاجمی شده است. ۸۸ درصد افراد فوت شده از سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای بودند اما  اکنون به سنین کمتر هم رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دلیل اصرار دولت برعدم فسخ واگذاری هفت تپه را متوجه نمی‌شویم

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید از رعایت پروتکل ها خسته شوند، اظهار داشت: اگر رعایت پروتکل ها به ۹۰ درصد برسد می‌توان ضمانت زندگی بهتر داد. در گزارش جلسات ستاد آمده که بیشترین گرفتاری ها دورهم نشینی است که در اسپانیا ۳۱ درصد اما در ایران احتمالاً ۵۰ درصد است.

ربیعی همچنین خاطرنشان کرد که انتقال ویروس از انسان به حیوان در ایران مشاهده شده است.

ببینید:

فیلم/ ربیعی: به سیاست‌های آمریکا کار داریم نه سیاستمداران

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: امیدواریم این انتخاب نماینده شایسته ای آرا و دیدگاه های مردم آمریکا باشد و اظهارات خود را در خصوص حقوق بین المللی در دولت قبل مد نظر قرار دهد. تحولات را به دقت بررسی کرده و قضاوت را به آینده می سپاریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این تحریم اقتصادی پایان می‌پذیرد؟ گفت: ما افزایش توانمند سازی را متوقف نمی‌کنیم. من شعار افزایش توانمند سازی اقتصادی را به عنوان شعار دولت اعلام می‌کنم. تصمیمات مقتضی در شرایط خود انجام خواهد شد و از همه فرصت ها استفاده خواهد شد. از حالا ما سناریوهای مختلفی را طراحی کرده‌ایم. 

انتظار ما از بایدن روشن است؛ باید هزینه‌های وارده به ایران پرداخت شود

ربیعی در پاسخ به این سوال که شما چه انتظاری از بایدن دارید؟ اظهار داشت: انتظار ما از بایدن کاملا روشن است و تداوم اشتباهات گذشته را متوقف و برای آن تلاش کند. بازگشت به برجام می‌تواند گامی در تسریع این موضوع باشد. شدیدترین تحریم‌های تاریخ، ایران را تسلیم نکرد و ملت ما راسخ ایستادند و باید هزینه های وارده به ملت ایران پرداخت شود.

سخنگوی دولت گفت: تنها زبان صلح در مقابل ملت ایران جواب خواهد داد. آقای بایدن قول داده به توافق های همه جانبه جهانی بازخواهد گشت و جهان هم شاهد رفتار آنها است. همین امروز گزارشی آمد که جلوی کانال کره و ژاپن که از آن برای خرید دارو استفاده می شد و با پول خودمان بود آمریکا مانع تراشی کرده است.

ببینید:

فیلم/ انتقال کرونا از انسان به حیوان در ایران

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هفته گذشته یکی از مهم‌ترین اتفاقات در فضای بین‌الملل  بود. موضع ما درباره رهبران آمریکا روشن است. همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم ما به سیاست‌ها کار داریم نه سیاستمداران.

ربیعی گفت: آنچه واضح بود خود مردم آمریکا در این انتخابات به نژادپرستی، شناعت، جنسیت زدگی، قانون‌شکنی و ایجاد دردسرهای جهانی "نه" گفتند. ترامپ با این صفات چهره آمریکا را در نزد افکار عمومی ملت خودش و ملت‌های جهان مخدوش کرد.

وی افزود: ما امیدواریم دولت بعدی آمریکا، نماینده‌ای شایسته از آرا و دیدگاه‌های مردم آمریکا باشد و اظهارات خود درباره نقض معاهدات بین‌الملل توسط دولت قبل را مدنظر قرار دهد. بنابرابن، تحولات را با دقت بررسی کرده و قضاوت را به آینده موکول می‌کنیم.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: دولت در ماههای اخیر برای ترخیص کالاهای اساسی از گمرک دو تصمیم گرفته است. تصمیم اول ترخیص کالا بدون کد رهگیری و با تعهد ۳ ماهه بانک برای تامین ارز بود و دوم بخشنامه جدید دولت که ۹۰ درصد کالاها ترخیص و الباقی بعد از تامین ارز توسط بانک مرکزی وارد بازار شوند.

تا پایان هفته آینده حدود یک میلیون تن کالای اساسی ترخیص می‌شود 

وی ادامه داد: با استفاده از بخشنامه جدید دولت تا پایان هفته آینده حدود یک میلیون تن کالای اساسی ترخیص می شود و ترخیص کالاهای اساسی بعد از این تاریخ هم ادامه خواهد یافت.

ربیعی گفت: این تصمیم با توجه به ضرورت ترخیص سریع کالا برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و عدم کاهش تولید اتخاذ شده است. برای روشن شدن برخی از شبهات، تاکید می‌شود این اجازه فوری ترخیص‌ها، صرفا شامل کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید است که اولویت آنها تنها توسط وزارت صمت مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از همین‌جا اعلام می‌کنم خارج از این اولویت گذاری هیچ کالایی به این شکل ترخیص نخواهد شد. بنابراین کالاهای مصرفی، لوکس و غیر ضرور اصلا با این بخشنامه امکان ترخیص ندارند.

سخنگوی دولت افزود: بنابر گزارشی که از رییس محترم گمرک دریافت کردم، بلافاصله بعد از این بخشنامه ۲۵ هزار تن برنج از گمرک ترخیص شده است و تا یک میلیون تن کالا به زودی ترخیص خواهد شد.

از اینکه می‌گویند دولت بعد انتخابات آمریکا ارز پاشی کرد به‌خود می‌لرزم

وی عنوان داشت: گفته بودند دولت ارزها را پیش از انتخابات آمریکا نگه داشته و بعد از رای آوری بایدن ارز پاشی کند. بعد از سال ها کار سیاسی و کنش اجتماعی از این اظهارات به خودم می‌لرزم. اگر همین اتفاق افتاده باشد یک خیانت به مردم است. این یک ادعای نادرست و غیر اخلاقی است. روح و روان مردم بازیچه نیست.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه در روزهای اخیر اخبار متناقضی در خصوص تعطیلی دو هفته ای پایتخت شنیده می‌شود گفت: هرگونه تصمیم گیری در خصوص کرونا را آقای دکتر رییسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام می کنند و هر گونه اعلامی غیر از سخنگوی ستاد فاقد اعتبار است.

وی بیان داشت: از جامعه، رسانه ها و افراد خواهشمندیم برای تنظیم برنامه ها و یا اعلام یا انعکاس آنها به مطالبی که از سوی دکتر رییسی سخنگوی ستاد اعلام می شود استناد کنند. بنابر بر تقسیم کار صورت گرفته در ستاد ملی کرونا، پیشنهاد تعطیلی ها با توجه به شرایط هر شهر و استان در کمیته بهداشت تعیین و در ستاد ملی مورد بررسی خواهد گرفت.

خانم محرز عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا نیست

ربیعی اظهار داشت: بنابراین پیشنهادهایی که هر نهاد یا فردی دارند صرفا در صورت تایید کمیته بهداشت ستاد ملی مورد بحث قرار می‌گیرد. اساسا ستادهای استانی نیز می‌توانند پیشنهادهای خود را به وزارت بهداشت ارسال نمایند و این پیشنهادها پس از بحث در ستاد ملی کرونا و شنیدن دیدگاههای مختلف از سوی اعضای جلسه توسط رییس جمهور جمع بندی خواهد شد. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: امروز ما مشاهده می‌کنم که پیشنهادهای یک عضو ستاد استانی را بعضا به عنوان خبر مصوب مطرح می‌کنند، مصوبه پس از بحث در ستاد صرفا از سوی سخنگو اعلام خواهد شد. خبر فوق نیز فاقد صحت بوده و رییس جمهور هیچ دستوری مبنی بر تعطیلی که استانداران از آن تبعیت نکنند اصلا صادر نکرده است. خانم محرز اصلاً عضو ستاد مبارزه با کرونا نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    10 0
    اقای سخن گوی دولت دراین مدت که فشاربرملت بودکدام جا بودید که با اوردن رای بایدن حالا تن تن اجناس ازگمرک ترخیض میکنید ملت دشمن قسم خورده ی اصلاح طلبهای غربگرایند
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    6 0
    برادر عباد ! مردم از اخبار و وعده وعید ناروا خسته میشوند نه از پروتکل بهداشتی !!
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    7 0
    انتظار شما که از بایدن است و روشن است! انتظار ما هم از منتظر قائم آل محمد است و روشن است! آنچه روشن نیست چیست؟
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    9 0
    مردم از ديدن ريخت شما و شنيدن صداي شما خسته و داغون هستند جناب سخنگوي !!!
  • مجید IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    4 0
    انتظار شما که از بایدن است و روشن است! انتظار ما هم از منتظَر قائم آل محمد است و روشن است! آنچه روشن نیست چیست؟
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    10 0
    مااز دولت خسته شدیم...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    12 0
    مردم از مدیریت شما خسته شدن تا ویروس روحانا هست کرونا کیلو چنده
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    بخوانید "التماس ما از بایدن روشن است."
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    چشم خسته نمیشیم. ... شما نظارت بکنید.. تز ندهید و اجاش را به مردم ، کدام مردم سفر بروها ، ؟ قلیونیا؟ ، دور همی ها؟ پاساژ گردها؟ ،،؟،؟،؟ یک عده مریص و پیرمرد و خسته .. اجرا میکنند .. دستو رات بینطارت را
  • بافقی IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    ربیعی جان همین که از بایدن انتظار داری خدا شفات بده
  • DE ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    یک میلیون تن کالای اساسی ترخیص می‌شود. داداچ یواچ یواچ داره سرو کله 18000000000 هیجده میلیارد دلاز ارز جهانگیری 4500 تومانی مامانی سرو کله اش پیدا میشه. حالا کی اصلا دیگه حال داره بره تحقیق کنه که میلیونها تن جنس وارداتی ارزش از کجا تامین شده .
  • سربدار IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    امام حمینی(ره)1358/8/7: ما خودمان می خواهیم خودمان را اداره کنیم کشور باید تصویه شود از این مغزهای پوسیده ای که عاشق آمریکاهستند و عاشق غرب هستند،باید تصفیه بشود از این موجودات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس