کد خبر 1151870
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
آمریکا کرونا نمایه

۳۵۰۰ قربانی در ۲۴ ساعت؛ شمار تلفات کرونا در آمریکا به ۲۸۰ هزار نفر رسید

به گزارش مشرق، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم سه هزار و ۵۰۶ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۲۷۹ هزار و ۷۵۳ نفر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

درخواست «ماسکی» بایدن از مردم آمریکا

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۲۱۶ هزار و ۹۳۰ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۴ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۳۶۶ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار قربانیان کرونا در آمریکا رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است و شمار مبتلایان به کرونا در این کشور تاحدودی کاهش داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را ۱۴ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۳۵ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۲۸۵ هزار و ۵۵۰ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۲۰ میلیون ۹۶۵ هزار و ۵۸۳ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۳۵۱ هزار و ۵۷۸ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد، کالیفرنیا که در هفته‌های اخیر از نظر تعداد مبتلایان به کرونا بعد از رده دوم قرار گرفته بود، بار دیگر با یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ مورد ابتلا و ۲۰ هزار و ۷۵۲ مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۴۶۹ مورد ابتلا و ۲۲ هزار و ۸۲۵ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با ۶۸۵ هزار و ۳۶۴ مورد ابتلا در رده پنجم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۴ هزار و ۸۳۰ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

با تشدید شیوع کرونا در آمریکا، کارگروه مقابله با این ویروس ناشناخته اخیراً در گزارش هفتگی خود هشدارهایی جدی درباره شیوع کرونا داده و از مسئولان امور سلامت خواسته با توجه به شیوع بالای بیماری و موارد بالای بستری  و مرگ سیاست های جدیدی در پیش بگیرند. 

در این گزارش که ۲۹ نوامبر (۹ آذرماه) برای ایالت‌ها ارسال شده، آمده است: «خطر ابتلای همه مردم آمریکا به کووید-۱۹ در سطح بی‌سابقه‌ای قرار دارد.»

در این گزارش تصریح شده میزان ابتلا قبل از شیوع موج همه‌گیری در تابستان نزدیک به ۲۵ هزار نفر در روز بوده اما این رقم اکنون به ۱۸۰ هزار نفر رسیده است.

کارگروه کرونای کاخ سفید تصریح کرده شمار بیماران بستری در آن زمان کمتر از ۳۰ هزار نفر بوده و اکنون به بیش از ۹۰ هزار نفر رسیده است. نرخ مرگ و میر بیش از دو برابر شده است. 

این گزارش تصریح می‌کند: «با توجه به ظرفیت محدود بیمارستان‌ها و نرخ بالای شیوع کووید-۱۹ در مرحله بسیار خطرناکی قرار داریم و موج شیوع بعد از عید شکرگزاری، مراقبت از بیماران و به طور کلی نظام درمانی را مختل خواهد کرد.»

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۶۵ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۲۸۵ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۹۷۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۴۲ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۸۵۳ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۹ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۴۱۸ مورد ابتلا و ۱۳۹ هزار و ۷۳۶ مورد فوتی و برزیل با ۶ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۹۵۱ مورد ابتلا و ۱۷۵ هزار و ۹۸۱ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    1 1
    واقعا با این ناتوانی آمریکا بت آمریکا در نظر اونهایی که سوپر من و رامبو و مرد عنکبوتی رو الگو کرده بودند شکست من خودم هم نمیدونستم امریکا اینقدر ناتوانه با این دست فرمون تاآغاز تابستان 1400 فکر میکنم یک پنجم آمریکاییها بر اثر کرونا بمیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس