کد خبر 1151867
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
مجلس نمایه

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: شفافیت آرا موجب تحقق نظارت مردمی شده و عملکرد نمایندگان را بالا می‌برد ضمن اینکه اگر نمایندگان در یک اتاق شیشه‌ای قرار بگیرند، موجب افزایش دقت نمایندگان می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن شجاعی علی آبادی نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره شفافیت آرای نمایندگان در مجلس اظهار داشت: ما چون در مجلس نمایندگی مردم عزیز ایران را برعهده داریم، حق مردم است که بدانند نماینده‌شان چه تصمیماتی اتخاذ می‌کند. 

بیشتر بخوانید:

عدم شفافیت‌ها منجر به بروز فسادهای مختلف شده است

وی افزود: علت اینکه بررسی طرح شفافیت آرا به تاخیر افتاده این است که ملاحظات نیازهای معیشتی مردم در دستورکار مجلس بوده است؛ اکنون طرح‌های دو فوریتی در مجلس هم عمدتا مربوط به طرح‌های اقتصادی در دستور کار قرار دارد. 

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار امیدواری کرد که هر چه سریعتر طرح شفافیت آرا در صحن علنی مجلس بررسی شود.

شجاعی علی آبادی خاطرنشان کرد: شفافیت آرا در قدم اول موجب تحقق نظارت مردمی شده و عملکرد نمایندگان را بالا می‌برد ضمن اینکه اگر نمایندگان در یک اتاق شیشه‌ای قرار بگیرند این کار می‌تواند منجر به افزایش دقت نمایندگان در رای دادن‌ها شده و مصالح عمومی جامعه بیشتر در نظر گرفته شود. 

وی افزود: شفافیت آرا کمک می‌کند که مجلس به عنوان یک نهاد حاکمیتی یک گام دیگر به سوی مردم بردارد و عملاً این طرح به دلیل آن که حساسیت‌های عمومی مردم را برمی‌انگیزد کمک می‌کند که مجلس نظر مردم را بیشتر از نظرات خاص و کارشناسی که ممکن است وجود داشته باشد لحاظ کند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    1 0
    افزایش دفت نمایندگان با تحقق شفافیت آراء. منظور نمایندگان مردمی نیست بلکه نمایندگان 25 دقیقه ایست. شخصی رفت طوطی بخره فروشنده دید حالیش نیست بهش جغد داد ...چند هفته بعد به دوستش گفت طوطی دارم دوستش ازش پرسید : طوطیت حرف هم میزنه گفت نه ولی دقتش خیلی زیاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس