دورخیز کشتی ایران برای قهرمانی آسیا و کسب سهمیه‌های المپیک

طبق برنامه‌های مدون متولیان کشتی در اوج محدودیت‌های کرونایی، آزاد و فرنگی‌کاران کشورمان بعد از حضور در لیگ برتر باید خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا مهیا کنند.

به گزارش مشرق، پس از اینکه اتحادیه جهانی کشتی تصمیم بر لغو رقابتهای جهانی ۲۰۲۰ صربستان گرفت، تکلیف برنامه‌های مدون فدراسیون کشتی کشورمان نیز مشخص شد و از سرگیری لیگ برتر در دستور کار قرار گرفت. بدین ترتیب سازمان لیگ، پیکارهای دور برگشت گروه الف لیگ برتر کشتی فرنگی طی روزهای ۹ و ۱۰ آذر و رقابتهای گروه ب در روزهای ۱۲ و ۱۳ آذر ماه برگزار کرد. ضمن اینکه مسابقات گروه الف لیگ برتر کشتی آزاد هم روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر ماه و پیکارهای گروه ب نیز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آذر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بنا و محمدی چه برنامه‌ای برای انتخابی المپیک دارند؟

پس از پایان پیکارهای لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی امسال که به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌های ویژه ای پیگیری شد، قرار است کشتی گیران منتخب کادر فنی، خود را برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا آماده کنند. رقابتهایی که طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی طی روزهای ۲۸ بهمن تا ۳ اسفند سال جاری به میزبانی شهر آلماتی قزاقستان برگزار شود. مطمئناً با لغو مسابقات جهانی ۲۰۲۰ صربستان به نظر می‌رسد مسابقات قهرمانی آسیا مهم‌ترین میدان بین المللی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی قبل از پایان سال جاری باشد و حضور موفق در این پیکارها، اهمیت فراوانی برای متولیان کشتی کشورمان خواهد داشت.

این در حالی است که با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور هنوز هیچ برنامه مشخصی برای آغاز اردوهای تیم ملی تدوین و برنامه ریزی نشده و شاید کشتی گیران مجبور باشند همچنان به تمرینات انفرادی خود ادامه دهند. هر چند که گفته می‌شود اگر محدودیت‌های کرونایی به متولیان کشتی اجازه دهد، برپایی چند مرحله اردوی آماده سازی تا حضور در این مسابقات پیش‌بینی شده که احتمالاً نخستین اردوی کشتی گیران از اوایل دی ماه آغاز خواهد شد.

به هر حال با بسته شدن پرونده برنامه‌های کشتی ایران در سال جاری، فصل جدیدی از رویدادهای مهم بین المللی در سال آینده برای آزاد و فرنگی کاران آغاز خواهد شد که باید در گام نخست برای کسب سهمیه‌های باقیمانده المپیک ۲۰۲۱ به میدان بروند. بر این اساس قرار است پیکارهای گزینشی المپیک در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود که نمایندگان کشتی آزاد در اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم و ملی پوشان کشتی فرنگی در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک تلاش خواهند کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس