لاوروف و همتای ارمنی توافقنامه آتش‌بس قره باغ را بررسی کردند

وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی که در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا داشت، اعلام کرد که مسکو انتظار دارد کشورهای عضو این سازمان حمایت فعالانه‌تری از روند صلح قره‌باغ داشته باشند.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی که در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا داشت، گفت: توافق‌های به امضا رسیده پیرامون حل بحران‌ها در حوزه این سازمان باید شاهد حمایت‌های بیشتر از سوی کشورهای عضو باشد چرا که این اقدام به اجرای این توافقات کمک بسیار زیادی می‌کند. ما انتظار داریم کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا به حمایت بیشتری از توافق صلح قره‌باغ بپردازند درست همان گونه که ما به هر نحوی در تلاش هستیم از این توافق حمایت کنیم. ما برای همکاری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست روسیه، فرانسه و آمریکا ارزش بسیاری قائل هستیم.

بیشتر بخوانید:

بیانیه مشترک روسیه، فرانسه و آمریکا درباره توافق قره‌باغ

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به لزوم شفافیت‌سازی بیشتر و تحقیق برای مصالحه و سازش گفت: روسیه تشکیل یک کارگروه غیررسمی برای افزایش کارآمدی سازمان امنیت و همکاری اروپا را پیشنهاد می‌دهد. این اصلاحات باید با هدف تقویت شفاف‌سازی و کارآمدی نهادها، بهبود روش نظارت بر انتخابات، بهینه سازی برنامه اقدام و آماده‌سازی شورای وزیران و همچنین بهبود روند تخصیص بودجه صورت گیرند. ضروری است که پیش نویس یک برنامه به روز شده تهیه شود تا به جای اختلافات بر آنچه ما را متحد می‌سازد، متمرکز و به دنبال سازش از طریق گفتگوهای شفاف و برابر باشد.

لاوروف در ادامه تاکید کرد: به دنبال حملات تروریستی اخیر در اروپا، سازمان امنیت و همکاری اروپا باید نقش خود در مبارزه با تروریسم را پررنگ‌تر کند. حملات تروریستی وحشیانه در فرانسه و وین به تاکید بر لزوم تقویت نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا در مبارزه با تروریسم می‌پردازد. تلاش‌های بیشتری همچنین برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جرائم سازمان‌یافته و جرائم سایبری لازم است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 7
    دیگه کار تمام شده است و تعارف بی جا است برای مینسک مکرون مکار و پومپییوی بدکار
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    عجیب این است که جهانیان می دانند در جنگ اول قره باغ روسیه شریک جنایات بشری علیه شیعیان قره باغ بود جنایاتی که شاید کوه ها هم تاب شنیدن آنر ا ندارند اما نه ارمنستان را محکوم کردند نه روسیه را اگر امکان محاکمه این قاتلان وجو ندارد پس ما خودمان باید آنها را محکوم کنیم روسیه که قاتل صد ها هزار مسمان در شوروی سابق و افغانستان است باید از منطقه اخراج شود نه اینکه جای پای خودشان را محکم کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس